Asperiinista..

  • Viestiketjun aloittaja Bampii
  • Ensimmäinen viesti
Bampii
Eli te jotka olette saaneet tuota asetyylisalisyyliä hoitojen yhteydessä, niin kuinka suurilla annoksilla, kuinka kauan ja oliko siitä apua? Niin ja tietenkin miksi teille suositeltiin sitä? Oliko kyse alkioiden huonosta kiinnittymisestä vai mistä? Otettiinko verikokeita ensin? Kauheesti kysymyksiä, mutta kaikki keinot on käytävä läpi kun mikään ei vielä ole auttanut.. Meille tehty kaksi IVF:ää, toinen nega ja toinen KU. Ongelmia solujen jakautumisessa, sekä kiinnittymisessä. Kiitos teille, jos viitsitte vastata!
 
neeta
Hei, mä olen käyttänyt sitä oikeastaan omin luvin. Kysyin lääkäriltä kyllä, mutta lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata, joten ajattelin kokeilla kun sitä käytetään muualla aika yleisesti ja saatu hyviäkin tuloksia. Mulla on onnistunut hoidot, ja annostus on ollut 100 mg. Onnea teille jatkoon!
 
Nennuliini
Hei!

Alkoi kiinnostamaan B) eli aspiriini auttaa kiinnittymisessä? Minä päivinä olet sitä ottanut, siis pistosaikaan vai siirron jälkeen vai miten?

Terkuin,
Nennuliini
 
Kaikki tulehduskipulääkkeet saattavat heikentää kiinnittymistä. Tämä perustuu siihen, että tuleduskipulääkkeet vähentävät prostaglandiinien erittymistä jota taas tarvitaan ovulaatioon ja kiinnittymiseen. En tiedä, onko aiheesta luotettavia tutkimuksia, vai onko asia hypoteesin tasolla.

Varhaisiin keskenmenoihin tulehduskipulääkkeet voivat auttaa jos km:t johtuvat tukostaipumuksesta. Mitä taas tulee tulehduskipulääkkeiden verenkiertoa lisäävään vaikutukseen ja sitäkautta raskautumisen helpottamiseen, en välttämätä uskoisi. Esim. selittämättömäksi luokitelluilla lapsettomilla kohtuverenkierron ei tutkimuksissa havaittu olevan yhteydessä raskautumiseen.

Aspiriinin nappailusta on tuntunut tulevan oikea buumi, mutta minä en niitä ominpäin ottaisi varsinkaan jos ei ole todettu tukostaipumusta.
 
neeta
Asiasta on tehty kyllä tutkimuksia, joiden perusteella esim. jenkeissä ja muuallakin käytetään aika paljon aspiriinia hoidoissa. Suomessa suhtaudutaan yleensä aika konservatiivisesti tutkimuksiin, ja viisastahan se onkin. En mene tässä suosittelemaan kenellekkään aspiriinia, vaan kehotan ihmisiä kysymään lääkäreiltään ja lukemalla artikkeleita tehdyistä tutkimuksista. Onko muuten aspiriinikin tulehduskipulääkkeeksi luokiteltu? Eipä sillä sinänsä väliä, sillä mun lääkäri ei kyllä kieltänytkään aspiriinin käyttöä, mikä hänen olisi pitänyt tehdä jos siitä olisi haittaa kiinnittymiseen tai muuhun. No, niin tai näin, jokainen päättää itse (tai sitten lääkäri päättää) mitä tekee..ja kantaa vastuunsa.
 
mishca
Missä vaiheessa kiertoa sitä kuuluu alkaa ottaa, entä miten pitkään jatkaa? Itse epäilen että mulla olisi kiinnittymisongelma, koska olen saanut monta kemiallista raskautta. Tietenkään asiasta ole varma mutta näin epäilen. Jos joku osais vastata kysymyksiini olisin erittäin kiitollinen.
 

Kysyin omalta lääkäriltä tänään ja hän ei suositellut. Sanoi että on nykyään todistettu enemmän haittaa kuin hyötyä.
[/quote]

Komppaan Amelie3:sta tässä. Mun käsitykseni myös on, että tulehduskipulääkkeet lähinnä saattavat estää ovista ja kiinnittymistä, kuten jo aikaisemmin kerron (siis tuo eka 'vieras'). Jos on tukostaipumusta, voi tulehduskipulääkkeistä saatava hyöty (veren 'ohennus') kuitenkin olla suurempi kuin haitta (prostaglandiinin vähennys).

Aspiriini ON tulehduskipulääke.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:06 vieras kirjoitti:
Varhaisiin keskenmenoihin tulehduskipulääkkeet voivat auttaa jos km:t johtuvat tukostaipumuksesta. Mitä taas tulee tulehduskipulääkkeiden verenkiertoa lisäävään vaikutukseen ja sitäkautta raskautumisen helpottamiseen, en välttämätä uskoisi. Esim. selittämättömäksi luokitelluilla lapsettomilla kohtuverenkierron ei tutkimuksissa havaittu olevan yhteydessä raskautumiseen.

Aspiriinin nappailusta on tuntunut tulevan oikea buumi, mutta minä en niitä ominpäin ottaisi varsinkaan jos ei ole todettu tukostaipumusta.
Miten ihmeessä tuo tukostaipumus oikein voidaan todeta? Tai millä tutkimusmenetelmillä kohtuverenkiertoa on tutkittu?

Me ollaan selittämättömiä ja ovulaatio tapahtuu normaalisti. Olisi vaan kiva tietää, onko itsellä esimerkiksi tukostaipumus tai joku muu verenkiertohäiriö, joka vaikeuttaa kiinnittymistä tai aiheuttaa keskenmenoja.

Jotenkin tuntuu, että jos on jo useita kymmeniä yrityskiertoja ja epäonnistumisia takana, niin ei se varmaan pahaa tekisi kokeilla parin kierron yhteydessä asperin/disperin-yhdistelmää...
 
Kysehän ei ole asperiinista itsessään vaan baby-asperiinista ja minidisperiinistä. Kyllä minusta kannattaa noita pieniä annoksia kokeilla.
Itselläni ei ole ollut hyötyä suuntaan eikä toiseen.
Minidisperiini auttaa myös hylkimisreaktion ehkäisyyn ja sitä käytetään mm.
raskausmyrkytyksen ehkäisyyn. Muita kipulääkkeitä ei kannata käyttää ja
en minäkään SUOSITTELE näitä, mutta jos monia yrityksiä on ollut,
kannattaa kokeilla.
 

Yhteistyössä