Asperger-aikuisia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kesken kaiken normielämän tajusin olevani Asperger. Onko meitä palstalla enemmänkin ja missä tästä voisi keskustella?
Tai sitten olet vain introvertti. Tämä asperger on vähän niin kuin adhd, kaikilla on siitä jotain piirteitä, ja välittömästä ajatellaan, että tässäpä juttu joka selittää elämän kaikki vastoinkäymiset. Yleensä nämä omatekoiset diagnoosit ovat merkki siitä, että ihmisellä on aivan liian paljon joutilasta aikaa rakennella teorioita omista aivoistaan, ja elämä korjaantuu heti kun alka käyttää suurimman osan siitä ajasta johonkin hyödylliseen.
 
vierailija
Tai sitten olet vain introvertti. Tämä asperger on vähän niin kuin adhd, kaikilla on siitä jotain piirteitä, ja välittömästä ajatellaan, että tässäpä juttu joka selittää elämän kaikki vastoinkäymiset. Yleensä nämä omatekoiset diagnoosit ovat merkki siitä, että ihmisellä on aivan liian paljon joutilasta aikaa rakennella teorioita omista aivoistaan, ja elämä korjaantuu heti kun alka käyttää suurimman osan siitä ajasta johonkin hyödylliseen.
Olen myös introvertti. Epäilemättä ihmisillä on nykyistä enemmän häiriöitä eli niitä ei pystytä yksilöimään tarpeeksi. Minusta on tylyä, etten sanoisi aspergermaista väittää jonkun ventovieraan ihmisen selittävän elämänsä vastoinkäymisiä (mitä ne ovat?) tai vähätellä introvertin kykyä todella pohtia itseäänkin. En usko aikaan; minusta se on sovittu käsite. Aikaa ei ole, minä olen. Et tunne minua - miksi oletat, että "elämäni pitäisi korjaantua"? - Hyödyllistä on juuri se, että pohdin tätä tematiikkaa. - Lienet mies.
 
Lähipiiristä löytyy. Ei ole aina helppoa, esim. sosiaaliset suhteet. Itse löydän itsestäni paljon piirteitä. Myöskin piirteitä introverttiydestä, mutta olen ihan ambivertti vaan.
 
vierailija
Lähipiiristä löytyy. Ei ole aina helppoa, esim. sosiaaliset suhteet. Itse löydän itsestäni paljon piirteitä. Myöskin piirteitä introverttiydestä, mutta olen ihan ambivertti vaan.
Niin, minusta tuntuu, että se raja on ikään kuin veteen piirretty viiva, kunnes tutkimus edistyy jälleen. Onneksi nyt on tämänkin verran tietoa - helpottaa oman elämän kehittämistä.
 
vierailija
Kirjassa Tappava psykiatria ja lääkinnän harha lukee siv.31:

"Virheelliset diagnoosit voivat tappaa. Yhdessä tällaisessa tapauksessa Asperger- lasta hoidettiin psykoosilääkkeillä, jotka aiheuttivat skitsofrenian kaltaisia oireita, myös psykoosia. Virheellisestä diagnoosista tuli siis itseään toteuttava ennuste. Lopulta tyttö kuoli sen seurauksena, että hänet pakotettiin ottamaan lääkkeitä. (ks.luku 15, Rakas Luise)."
 

Yhteistyössä