ASP-säästäminen? Onko kannattavaa? Valtion 3000 euron bonus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ASP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ASP

Vieras

Mielipiteitä?

Vielä ois päivä aikaa aloittaa, mikäli mielii saada sen 3000 euroa.

Asun mieheni omistamassa asunnossa.
Mietin, että voisin alkaa ASP-säästäjäksi ja ostaa ensi vuonna puolikkaan asunnosta.
Voiko asuntolainasta käyttää osan asunnon remonttiin? Asunto itsessään nimittäin ei ole arvokas, mutta tarvitsisi kipeästi remonttia.

Mun mielestä tuon aloittaminen on jo myöhäistä. Teidän pitäisi pystyä säästämään ihan älytön summa, ja lisäksi talon rakentaminen tai asunnon ostaminen pitää aloittaa/tapahtua jo ensivuonna.

Ja muitakin ehtoja näemmäs piisaa pilvin pimein. Oletko esim. tarkistanut, voiko ryhtyä asp-säästäjäksi asuntoon, jossa jo asut? Ja oletteko kummatkin alle 31 vuotiaita?

Ei kummankin tarvitse olla alle 31, jos ap avaa tilin yksinään.

Olikohan tuossa vielä joku sellainenkin juttu, että piti väh. 2 vuotta säästää ennen asunnon ostoa tms.

Olen 28-vuotias. Mieheni on 31.

Ajattelin, että alkaisin yksin ASP-säästäjäksi. Miehellänihän on jo asunto. Ilman velkaa.

Asunto, jossa asumme ei ole arvokas. Täällä maaseudulla talojen hinnat pyörii muutamassa kymppitonnissa.
Lainan käyttäisimme suurimmaksi osaksi remonttiin, jos se on mahdollista?

Minulla on kyllä nytkin säästössä 20 000 euroa.

Mitähän mun kannattasi tehdä? Pitäis ehkä soitella pankkiin ja kysellä asiasta tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen 28-vuotias. Mieheni on 31.

Ajattelin, että alkaisin yksin ASP-säästäjäksi. Miehellänihän on jo asunto. Ilman velkaa.

Asunto, jossa asumme ei ole arvokas. Täällä maaseudulla talojen hinnat pyörii muutamassa kymppitonnissa.
Lainan käyttäisimme suurimmaksi osaksi remonttiin, jos se on mahdollista?

Minulla on kyllä nytkin säästössä 20 000 euroa.

Mitähän mun kannattasi tehdä? Pitäis ehkä soitella pankkiin ja kysellä asiasta tarkemmin.
Käy siellä pankissa niin asiat selviävät.

Sä voit ostaa itsellesi esim. puolet miehesi asunnosta ja voitte sitten rempata sitä :) ja saat vielä sen 3000? palkkiota.

Itsekin olen ASP-säästäjä, syksyllä aloitin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Sä voit ostaa itsellesi esim. puolet miehesi asunnosta ja voitte sitten rempata sitä :) ja saat vielä sen 3000? palkkiota.

Itsekin olen ASP-säästäjä, syksyllä aloitin.

Tätä juurikin ajattelin. Oiskohan siihen ASP-lainsäädännön puolelta esteitä?

Selvittelinkin Valitokonttorilta asiaa... ASP-säästäminen ei onnistu minun kohdallani, koska puolisolta en voi asuntoa säännösten mukaan ostaa.

No mut voinhan ostaa osuuden asunnosta mieheltäni säästöilläni. Ja hakea yhdessä miehen kanssa remonttilainaa.

Yhteistyössä