aso asunnoista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
kertokaas mulle tämmösen asunnon idea,siis mä en jostain syystä nyt kässää mikä järki maksaa parikymmentä tonnia ja ns. vuokraa päälle kun ei asunto kuitenkaan oo oma... vai mitä mä en nyt kässää...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
kertokaas mulle tämmösen asunnon idea,siis mä en jostain syystä nyt kässää mikä järki maksaa parikymmentä tonnia ja ns. vuokraa päälle kun ei asunto kuitenkaan oo oma... vai mitä mä en nyt kässää...

1. Asunnoissa ei majaile sosiaalitapauksia. Se 20 tonttua on niille liikaa.
2. Vastike on vähän vähemmän kuin vuokra vastaavissa asuinnoissa samalla alueella.
3. "Asumisvarmuus" on sama kuin omistusasunnossa, ts. irtisanomisperusteet ovat samat kuin omistusasunnossa.
4. Väliaikaiseksi asumismuodoksi hyvä, saa vähän edes rahaa kiinni oman myymisestä, joka kasvaa sitten rakennuskustannusindeksin mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Kuulemma asuminen niissä on tosi kallista isommat kustannukset kuin maksaisi omaa pois.

Riippuu millä ajalla laina on ja paljonko sitä on. Tällä meidän alueella ei saa mitenkään rivitaloneliötä alle 200 th, ja yhtiövastike niissä on n. 200 e. Kun meidän aso-asunnon vastike on 700 e, jäisi siinä 500 lyhennykselle kuukaudessa, joten ei paljon hihkuttaisi sillä lyhennyksellä.

kiitti näistä vastauksista,eli jos yhtään ymmärsin niin sit kun muuttaa veke niin saa sen rahan pois minkä siitä on muuttaessa maksanu? muutenhan toi on ihan idioottimaista.....

Kyllä saa sen aso-rahan pois kun muuttaa, korkoa ei kasva mutta korotetaan rak.kust.indeksin verran.

Lainsäädännön mukaisesti aso asuntojen käyttövastikkeen on oltava yleistä vuokratasoa alempi. Ero ei tosin ole kovinkaan suuri.

ASO-asunnoista tuli hyvä dokkari jokin aika sitten..suurin osa haastatelluista oli tyytymätöntä porukkaa, lopuksi juttua ihanne-ASOsta parhaimmillaan. Vastike nousee ja nousee, lisäksi maksat lainanlyhennystä summasta, joka tarvittiin pääomaksi. En muista, mikä ohjelman nimi oli. Pääkaupunkiseudulta ainakin oli juttua, siellä vastikkeet huitelivat jo 1000 eurossa+lyhennys päälle. Ja suhteessa vähällä ajalla oli noussut paljon, ja minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ihan järjetöntä touhua mun mielestä.

Samaa mieltä.Kaveri haluais pois aso asunnosta, kun vaan löytäis oman.Lyhentää lainaa, jonka otti sitä varten, että pääsi asoon asumaan ja vielä vuokrat vai millä lie nimellä kulkee siihen päälle eli kustannukset on aika huikeat....Okei sijottamas summan saat takaisin kait myyntivaiheessa, mutta ilman korkoja.
Hullua touhua minusta.Ymmärrän kyllä syyt miksi ihmiset niihin muuttaa, mutta itse ei koskaan edes käynyt aso asuminen omalla kohdalla mielessä ja nyt asun omakotitalossa ja tyytyväinen tähän