askelia paljon vai vähän?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Voisiko joku enemmän kuntoillut auttaa?
Olen aloittanut askelluksen stepperillä. Sellainen pienempi malli, missä ei mitään kahvoja. Käytän tuolin korkeaa selkänojaa tukena tarvittaessa.
Nyt se määrä mietityttää, mikä olisi hyvä?
Jos "teputan" puoli tuntia, tulee askelia 2600. Yritän käydä päivittäin tunnin sauvakävelylenkikllä. Jollen lenkille ulos pääse, niinä päivinä koitan "teputtaa" tunnin ja silloin askelmäärä aika tarkaan puolet enemmän.

Ou jee...ja mä olen ollu ylpeä kun oon askeltanu sen 2000 askelta. Ei mulla kunto riitä 10 000. Ulkona kävellessä ei tee tiukkaa mutta stepperillä kylläkin.

Kyllähän niitä askelia tulee päivän mittaan paljon enemmän ihan hyötyliikunnan kautta. Kaksi tenavaa kun pitää liikkeessä ;) ja ulkoillaan paljon. Lähinnä meinasin että onko "vauhti" teidän mielestä millainen? Montako askellusta muut tekevät puolessa tunnissa. Ja laihdutus on meneillään, nyt tämän kk ajattelin liikkua enemmän ja katsoa miten vaikuttaa. Aiemmin en ole stepperillä mennyt, jos ulkona olen tehnyt tunin lenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen steppaaja:
Ou jee...ja mä olen ollu ylpeä kun oon askeltanu sen 2000 askelta. Ei mulla kunto riitä 10 000. Ulkona kävellessä ei tee tiukkaa mutta stepperillä kylläkin.

Luulisin että toi stepperi ei vastaa normaalia kävelyä, vaan lähinnä porraskävelyä, joten ei voi rinnastaa

Yhteistyössä