Askartelukerho....onko huijarifirma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nonanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nonanna

Vieras
Sain kuukausia sitten soiton, jossa tarjottiin vain postikulujen hinnalla askartelukerhon pakettia. Ihan tutustumismielessä.
Tämän tutustumispaketin jälkeen, voisin halutessani päättää heti jäsenyyden, etten siis jatka pakettien lunastamista..Tai sitten voisin katsoa kuukausittain , mielyttääkö sen kuuakauden paketti, ja joko lunastaa, tai paluttaa sen.
No, otimme siis vastaan tämän tutustumispaketin. Mutta eipä siitä lapset juuri innostuneet. Tekivät yhdet kortit ja sen jälkeen eivät innostuneet asiasta. Ajattelin että turhaa alan siis jatkossa lunastamaan näitä paketteja.
Menin askartelukerhon kotisivuille ja etsin firman yhteystiedot.
Siellä sanottiin että jäsenyyden voi irtisanoa sähköpostilla, tai puhelimitse. soitin numeroon monta kertaa, kukaan ei koskaan vastannut. sitten kirjauduin tähän söhköpostipaleveluun, sillä jäsennumerolla, mikä oli laskussani. Ja kas, näyttöön tuli koko ajan teksti että väärä jäsennumero.
Jätin asian ja palauttelin kiltisti näitä paketteja, mitkä tulivat postissa.
Eilen (14.4.2008)tuli sitten lasku, missä vaaditaan rahaa jostain pääsiäisaskartelupaketista, jonka olen siis myös palauttanut. Ja samaisessa laskussa on teksti, että jäsenyyteni lopetettiin. No se on hyvä, mutta ihmettelen mistä ovat saaneet tiedon siitä että haluan katkaista jäsenyyteni?! Vai katkeaako se automaattisesti kun paluttaa jatkuvasti paketteja?!
Mutta nyt siis kerho tivaa multa 17.90?, vaikka olen palauttanut kaikki paketit. Eräpäivä laskussa on seuraava: 080429. Mitä tämä tarkoittaa?
Yritin taas soittaa tuonne firmaan, kertoakseni että olen palauttanut kaikki paketit. Ja jos mun pitää lasku maksaa, niin haluan siitä vastineeksi yhden paketin.En minä tyhjästä ala ,maksamaan!
Ja yllätys, firman numero ei vastaa!!!
Mitä pitäisi tehdä?

Kysyisinkin nyt että onko muilla kokemuksia tästä askartelukerhosta?? Kerhon osoite on Maarianhaminassa.

Olkaa varovaisia ks. kerhon kanssa!

Meillä kerhojäsenyys toiminut hyvin, ei ongelmia, joskaan en kovin montaa pakettia ole lunastanut. Eikä takaisinlähetetyistä ole laskuja tullut.

Mutta kannattaa muistaa, että palauttamasi paketti on voinut vaikkapa hukkua matkalla, jolloin se ei ole kerhon, vaan postin syy.... Koita vielä soittaa kerhoon ja selvittää asiaa.

Mulla ei oo muuta kokemusta kuin se että kävi samoin, eka paketti tuli, ja sitten ajattelin että jätän seuraavan väliin, niin sieltä ilmoitettiin että ei onnistu, joko otat kaikki tai siten lopetat kokonaan. Ilmoitin sitten lopettavani ja sen jälkeen ei oo paketteja tullut

Aivan, siis tuo päiväys pitää lukea "väärinpäin". Tietysti, tyhmä minä!

No jos asiaa alkaa tonkimaan, niin postista saa varmaan tiedot kaikista palautetuista paketeista. "Tällä todistan".
Herran jestas..Epäiletkö tosiaan että olisin pitänyt paketin itselläni?!
Kyllä tuntui pahalta moinen kommentti:=(

Me ollaan kerhossa,ja on tyytyväisiä.Yhtään pakettia ei oo peruttu vaan parikymmentä niitä ainakin on jo tullut.Yhden kerran tuli aiheeton karhulasku,soitin niille ja pahoittelivat :)

Kannattaa pyytää postista "kuitti" kun jättää asiakaspalautuksen. Muuten et millään voi osoittaa palauttaneesi sitä pakettia. Posti ei saa sitä selvitettyä mistään, koska niitä ei kirjata koneelle.

joulukuussa 07 innostuin liittymään askartelukerhoon..innolla odoteltiin pakettia paketti tulikin juuri ennen joulua.postikulujen hinnalla saatuna paketti oli aivan kiva.
seuraava paketti kun tuli päätin että en ota sitä enkä jatka jäsenyyttäni. hinta laatutaso ei vastannut odotuksiani!
palautin paketin ja kirjoitin palautus lappuun kirjelmän että haluan irtisanoa jäsenyyteni. jonkun viikon kuluttua sain jälleen paketin ,olin hyvin hölmistynyt ..eikö irtisanomieseni ollut tullut perille?
laitoin palauttamani paketin mukaan erillisen kirjeen jossa taas irtisanoin jäsenyyden..ja luulin päässeeni eroon kerhosta, mutta kuinka ollakkaan huhtikuun alussa sain kirjeen jossa kerrottiin että jäsenyyteni oli lopetettu mukana lasku jossa minua vaadittiin maksamaan velkani 32.80 !!! Laskussa oli irtisanomispäivä joka oli kirjoitettu hullunkurisesti nurinpäin 080216 eli tuon mukaan palauttamani paketti irtisanomiskirjeineen oli saapunut perille!!mutta minulla oli maksamattomia paketteja????
savu nousi korvista kun luin tuon kirjeen! yritin soittaa kerhoon mutta sinne ei päässyt ensin automaatti vastasi suomeksi mutta kohta puhelu muuttui ruotsin kielelle!?
menin kerhon nettisivuille ja yritin laittaa s-postia mutta jäsennumeroani ei hyväksytty ja kerhoon ei voi ottaa yhteyttä ilman voimassa olevaa jäsennumeroa!!
otin ja kirjoitin kerhoon kirjeen ja postitin sen GÖTEBORGIIN!!!
Kaksi viikkoa meni ja sain kirjeen jossa luki: Vahvistamme täten peruutetun jäsenyytesi 16/2-08 valitettavasti emme ole saaneet sinun palautusta koskien Helmipakettia takaisin. Olemme rekisteröineet palautuksesi tänään .Asia on nyt kunnossa.

En tiedä uskallanko vielä huokaista ..säilytän vielä kaikki jäljellä olevat todisteet! Jatkossa otan postilta palautuksista palautus kuitin ja jos lähden kerhoihin niin varmistan vielä kerho toimii suomessa ja sinne on yhteydenotto mahdollista !
Oli sen verran työlästä päästä tuosta kerhosta että en osaa siitä hyvää mainosta antaa!

Me ollaan Askartelukerhon asiakkaita ja sillä halvalla kuukausihinnalla ollaan kerätty itsellemme melkoinen askartelutarvikevarasto. Tyttö tykkää askarrella kovasti. Kerran oli yhden laskun kanssa ongelmia, olin sen maksanut ja sieltä tuli karhukirje, mieheni soitti sinne ja sai ruotsinkielistä palvelua (kappas, kappas, Suomessahan onkin paikkoja joissa ei osata suomea, mutta annas olla kun meidän kyllä tarttis aina osata ruotsia..), muistaakseni siellä oli kellonajat jolloin vastataan puhelimeen, saimme kyllä asian selvitettyä eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia. Yhtään pakettia en ole palauttanut.

en jaksanut lukea koko pätkää, mutta hyödyllisen neuvon antaisin:
kannattaa pyytää postista kuitti asiakaspalautuksesta, jolla voit todistaa palauttaneesi. Kuittiin postivirkailija merkitsee vastaanottajan, palauttajan, palautuksen sisällön ja painon sekä päivämäärän ja postivirkailijan allekirjoitus.

Meillä kyllä toimi ihan moitteettomasti palautukset. Irtisanomisenkin hoidin s-postilla, johon tuli vahvistus. Mä liityin Sinooperin askartelukerhoon, mun mielestä siellä kivemmat paketit ja ne voi perua jo etukäteen, niin tarvitse palautella.

Eikös ko. kerhot toimi niin, että tulee kerholehti ja siinä esitellään seuraava paketti ja siinä on päivämäärä mihin mennessä ko. paketti pitää peruuttaa. Itse olen kuulunut sekä askartelukerhoon, pollux kerhoon ja unelmakerhoon. Tähän mennessä ei ole ollut ko. kerhojen kanssa ongelmia. Kun palauttaa kirjan pitää postista aina pyytää kuitti, että on palauttanut paketin. (Sen asian olen oppinut erään toisen asian postipalautuksen kanssa)
Ja palauttaminen ei ole peruuttamista. Eli peruutuspvään mennessä pitää paketti peruuttaa, jos ei sitä halua sähköpostilla, netissä, puhelimella, kirjeitse. Ja joidenkin kerhojen säännöissä on, että jos peruuttaa esim. 6 pakettia peräkkäin, jäsenyys irtisanotaan. Tai jos palauttaa liian monta pakettia, silloinkin jäsenyys voidaan irtisanoa.

Mun äiti ( meidän tyttären mummo) on samassa askartelu kerhossa ja tyytyväinen on ollut, kerää siis paketteja lapsenlapselleen jotta joskus pääseevät yhdessä askartelemaan. joka kuukausi tulee paketteja ja laskut ovat täysin oikein kirjoitettu ja tehty, ei ole huijausta.

Äiti pääti tilata joskus muutamia kuukausia sitten sen tutustumispaketin ja pidimme sen. Ajattelimme, että lopetamme heti kun olemme paketin saanut, mutta päätimme katsoa mitä seuraava paketti siältäisi ja paljonko se maksaisi. Päätimme pitää tämänkin paketin, sillä se vaikutti kivalta ja jopa hyödylliseltä. Ongelmia ei siis ainakaan tällä tietoa ole tullut meillä ja ihmettelen kyll' et miks ne ei vastaa teidän soittoihin. :O

HEI KAIKKI! Ei ole huijarifirma tämä Askartelukerho. Minun yttäreni on kuulunut siihen jo arviolta 2 vuotta. Kaikkiin paketteihin, niiden sisältöön, toimitukseen ja laskutukseen olen ollut erittäin tyytyväinen. Juuri hetki sitten kävin heidän nettisivuillaan www.askartelukerho.fi ensimmäistä kertaa koska etsin puhelinnumeroa johon voisin soittaa (tytär odottaa malttamattomana seuraavaa pakettia ja väitti että edellisestä paketista on kulunut jo kovin pitkä aika). Heidän nettisivustonsa alkaa kohdalla jossa oman maan lippua klikkaamalla valitaan toivottu kommunikointikieli. Näin päästään pääsivulle jonka yläosassa on kohta Asiakaspalvelu. Siirsin kursorin sen kohdalle ja sain näkyviin mm. kohdan "yhteystiedot". Klikkasin sitä, rullasin sivun alalaitaan ja näin numeron johon voi soittaa. Tuo numero on 0046 31 734 37 76. Numeron alapuolella kerrotaan että tästä numerosta saa henkilökohtaista palvelua arkisin klo 9.00-13.00 sekä klo 14.00-16.00. Itse soitin klo 11.05 ja puheluni meni jonoon noin 10 sekunniksi minkä jälkeen asiakaspalvelija vastasi. Kerroin huoleni ja minua autettiin ystävällisesti (tyttäreni tiedot löytyivät myös pelkällä nimellä ja postinumerolla vaikka asiakasnumeroa aivan ensimmäiseksi kysyttiin) kertomalla mikä oli edellisen toimitettavan paketin sisältö ja mikä on seuraava. Nyt voin kertoa tyttärelleni että yhtään pakettia ei ole jäänyt väliin ja uusi on laitettu matkaan jo viime viikolla. Paketti saattaa siis jo ollaa postilaatikossa...
Te kaikki jotka ette ole saaneet yhteyttä tähän nimenomaiseen Askartekukerhoon (alunperin ruotsalainen Pysselklubben), tarkistakaa vielä puhelinnumero ja asiakaspalvelun aukioloajat. Nykyaikana asiakkaat ovat niin tietoisia oikeuksistaan ja yritykset puolestaan niin tietoisia velvollisuuksistaan asiakastaan kohtaan etten mitenkään voi uskoa että tämä sama firma voisi olla toiminut vuosikausia ja silti sámanaikaisesti palvella joitain asiakkaitaan näin "hämäräperäiseen" tyyliin. Yksikin huijausyritys voi kaataa ja mustata koko firman sillä sana kiirii ja asiakkaat ottavat kärkkäästi yhteyttä esim. tiedotusvälineisiin ja kuningaskuluttajaan ym. Uskon vilpittömästi että näissä aiemmissa kirjoituksissa kerrotut tapaukset ovat aina pitäneet sisällään jonkin epätarkkuuden asiakkaan puolelta. Hyvää kevättä ja antoisia askarteluhetkiä teille kaikille!

Minäkin olen kyseisen kerhon "tilaaja" ja ihan tyytyväinen olen ollut palveluihin ja tavaraan. Kannattaa myös huomioida se että jos paketin avaa, siis tämän pahvisen, niin siinä lukee selvästi suomenkielellä että jos paketin avaa niin tuotteen joutuu maksamaan, VAIKKA lähettäisi takaisin eikä ole koskenut ko. tavaraan. Ja AINA kannattaa pyytä postista KUITTI että on lähettänyt kyseisen paketin takaisin, oli kyse mistä palautuksesta tahansa!!! Ja kuittia ei saa muuta kun pyytämällä!

Yhteistyössä