askartelua kipsistä, mikä tämän tuotteen oikea nimi on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keksikää tälle nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keksikää tälle nimi

Vieras
mikä on tuotteen oikea nimi: samassa pakkauksessa on kipsin valmistukseen tarvitttava materiaali, kipsimuotit ( useasti eläinhahmoja ) ja vesivärit.
googletin kipsiaskartelu, kipsiaskartelupakkaus, eläinhahmoja kipsistä jne... en vaan löydä haluamaani tuotetta.

yhden esimerkin löysin ja en edelleenkään tiedä tuotteelle nimeä.

ja mistä näitä tälläisia tuotteita saa?

LeluPapadon nettikauppa

Mä vähän veikkaan että tuossa paketissa ei ole vesivärejä mukana. Jotkut muut vesiliukoiset kyllä, mitkä lähtee pesemällä pinnoista irti. Kipsijauheeseen lisätään vettä -> saadaan itse kipsi mitä voidaan valaa. Ja jos siihen nyt aletaan läträtä märällä siveltimellä kerroksia vesivärejä (tyyliin markettivesivärit, joista ei juuri väriä kerralla irtoa) niin työ hajoaa ennen kuin värit on mieluisat. Pitäisi olla niin kuiva sivellin mihin nyt vielä väri paletista tarttuu että voisi onnistua.

Tuo on ensimmäinen valmis paketti minkä itse olen edes nähnyt, eli onko se erillinen kipsijauhe ja muotit ihan mahdoton ajatus?

Mä vähän veikkaan että tuossa paketissa ei ole vesivärejä mukana. Jotkut muut vesiliukoiset kyllä, mitkä lähtee pesemällä pinnoista irti. Kipsijauheeseen lisätään vettä -> saadaan itse kipsi mitä voidaan valaa. Ja jos siihen nyt aletaan läträtä märällä siveltimellä kerroksia vesivärejä (tyyliin markettivesivärit, joista ei juuri väriä kerralla irtoa) niin työ hajoaa ennen kuin värit on mieluisat. Pitäisi olla niin kuiva sivellin mihin nyt vielä väri paletista tarttuu että voisi onnistua.

Tuo on ensimmäinen valmis paketti minkä itse olen edes nähnyt, eli onko se erillinen kipsijauhe ja muotit ihan mahdoton ajatus?

Mä tein lapsena paljonkin noita kipsijuttuja ja aina ne maalattiin vesiväreillä. Ihan hyvin tarttui väri, eikä valos lähtenyt hajoamaan. Sen täytyy vaan antaa kuivua kunnolla. Eli muotista oton jälkeen ainakin seuraavaan päivään.

toki muuten onnistuisi ostaa erillisenä rojuna kaikki, mutta ostaisin joululahjaksi ja en viitsisi rueta ohjeita itse kirjoittelemaan.. noissa pakkauksissa kun ne on mukana.
ja muistelisin kyllä itse maalanneeni ko. kipsihahmoja ihan vesiväreillä...

kiitos kaikille vastanneille!

Yhteistyössä