Asioiden vaikeudesta,vai onko sittenkään vaikeeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiVeWeRoLa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiVeWeRoLa

Jäsen
24.04.2010
67
0
6
Jotkut ihmiset pitävät kyllä ihan pöhlöjä asioita liian vaikeina ja täälläkin huomannut ku on kysytty mm. kestovaippailusta ja soseitten ite teosta että onko vaikeeta?

Mä olen kyllä ihan sitä mieltä. että asioista saa just niin vaikeita ku ihminen ite haluaa. Jos sen sijaan miettii asiat positiiviselta kannalta niin tekokin sujuu kaiken muun ohella.

mm. Käsitöitä ei jotkut tee ku on niin vaikeeta ja ei osaa jne, vaikkei pakosti ole edes yrittänyt. Eikö voisi sanoa sitten että ei kiinnosta.

Kestovaippailun vieläkin jotkut mieltää niin vaikeeks, tämä aate kyllä on varmaan jäänyt elämään monen vuosikymmenen ajaksi. Kestovaippailussakin ollaan kuitenkin tultu huimasti eteenpäin, on muitakin vaihtoehtoja kuin harso, eikä siinäkään vikaa ole.

Saatika soseiden teko. Ihmisten juttuja kuunnelleena/lukeneena jotenkin heräis ajatus, että ne ihmiset mieltää sen niin että niitä pitäs joka päivä olla tusaamassa.

Mutta on näitä toki muitakin.

Tai sitten se on ihmisten tietämättömyys mikä tekee kaikesta niin vaikeen kuullosta?

On toki ihan oma ihmisrotunsa joille ihan kaikki tuntuu olevan vaikeeta.

Me nykyiset aikuiset, etenkin te minua nuoremmat, olemme eläneet sen ajan, kun monelle asialle on jo tehty se nopea teollinen vastine, on lastenruoat, on valmistuotteet siinä ja tässä. Minun äitini on sota-ajan lapsi, hän näki sen, kun nämä tuotteet tulivat markkinoille. Se helpotti elämää monessa kohtaa, ymmärrän että oli helppo alkaa ostaa valmis torttutaikina ja luumuhillo, vaikka osasi tehdä ne alusta astikin.

Nyt ollaan menossa mukavasti peruutusvaihetta minusta, moni opettelee tekemään niitä yksinkertaisia asioita, joita ei ole tarvinut osata, on ostettu kaupasta tai käytetty jonkun muun tekemää. Säilöminen ja ruoan kasvattaminen ovat suosittuja asioita nykyään (tietysti on ollut joillakin, nuorillakin, tapana kaikenaikaa ) opetellaan kutomaan sukkia ja etsitään lähiruokavaihtoehtoja, keitetään mehua ja jätetään ne teolliset tuotteet kauppaan. Siis jos niin haluaa, mutta jos ei halua, on tuotteita saatavilla. Vielä löytyy niitä, jotka osaavat neuvoa. Ei tarvitse olla ylimielinen, jos itse keittää lihaliemen, vaikka joku toinen ostaakin kuution. :)

En halunnut mitenkään ylimieliseksi heittäytyä, mutta jotenkin kun on nyt kuunnellut noita ihmisiä niin oikein särähtää jo korvaan sana vaikee, vaikeeta, vaikeesta, vaikeeseen.

Itse olen kyllä nuori, mutta minun äitinikin kyllä tehnyt paljon itse. Tai äiti teki sellaisessa hyvässä tasapainossa asiat, niinkin voi elää. Voi ostaa valmistakin sitä en nyt sanonut, mutta nämä pahimmat vaikeeta ihmiset kokee kaiken niin vaikeeks :D . Itse esim ostan juu valmistakin mehua, mutta tein kyllä itsekkin mehua syksyllä...eikä se ollut vaikeeta :xmas:

ensiksi ihmiset puhuvat he eivät välttämättä puhu asioista vaan ilmaisevat tunteitaan tai harrastavat eräänlaista smalltalkia.

toiseksi miksi pitäisi olettaa että kaikki osaavat ne asiat jotka sinä osaat, varsinkaan kun niitä ei ole ikinä oppinut.

Alkuperäinen kirjoittaja miesnäköpulma:
ensiksi ihmiset puhuvat he eivät välttämättä puhu asioista vaan ilmaisevat tunteitaan tai harrastavat eräänlaista smalltalkia.

toiseksi miksi pitäisi olettaa että kaikki osaavat ne asiat jotka sinä osaat, varsinkaan kun niitä ei ole ikinä oppinut.

Mutta eikö oma elämä tule todella vaikeaksi, jos kaikki on vaikeeta?

On juu, asia näin. Tuolla lukee nyt tyhmästi se etten osaa, se ei nyt tähän oikeastaan liity. Mutta jos en osaakkaan jotain, joku toinen osaa ja se toinen voi opastaa B) . Aina voi pyytää apua jos haluaa oppia. Mutta jos ei ole minkään näköistä mielenkiintoa eikä arvostusta niin mikäs siinä, voi sitten sanoa ettei kiinnosta. Minullakin on vielä ihan hurjasti opittavaa, mutta elämähän ois aika kurjaa jos miettis että kaikki on niin vaikeeta enkä mitään suostu edes opettelemaan.

Ihmisillä on oikeestikkin vaikeeta, ja se vaikee on ihan muuta ku laiskuutta tjs. Ja minulla oli vain esimerkkejä.

Yhteistyössä