Pulkalla vai rattailla keskustaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinäemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heinäemo

Jäsen
01.04.2009
168
0
16
Huomenna aamulla pitäis lähteä Helsingin keskustaan viemään lasta lapsiparkkiin. Viimeks kun satoi näin lunta, niin aamulla ei oltu aurattu yhtään noita meidän teitä tosta, eli rattailla ei olis kyllä päässy mihkään. Nyt sitten mietin, että joskos uskaltauduttais pulkalla sinne keskustaan. Mutta kun siellä sitten monesti tiet loistaa ihan paljaina, ni pääseeköhän siellä sitten pulkalla kulkemaan? Pulkka olis kyllä siinä mielessä kivampi, että olis helppo mennä julkisilla ja muutenki ei tarvis tapella rattaitten kanssa hangessa (jotka lisäksi on rikki). Jotenki vaan se pulkka siellä keskustan vilinässä tuntuu niin turvattomalta, lähinnä tienylitykset. En muista oonko hirveesti siellä pulkkailijoita nähnykkään.. joten mielipiteitä kaipaisin, että mihin ratkasuun muut päätyis? :)

Ja koska joku kuitenkin kohta vastaa, että enkö osaa näinkään yksinkertasta asiaa ratkasta ite, niin päädyn kyllä varmasti johonkin ratkasuun, mutta olis kiva tietää miten muut tekis. :) Ja onks ihmiset yleensä pulkkailu paljon keskustassa.. vaikka tiedänhän mä että siellä jotkut ihmiset jopa asuukin. ;)

muista sitten että pulkan kaa julkisia ei saa käyttää ilmaiseksi, rattaiden kanssa saa.. pulkan sijaan joku kantoreppu/rinkka vois olla hyvä. tai jos lapsi on niin iso että osaa jo kävellä niin sitten vois ehkä kävellä silloinkun pulkka ei toimi. tarviiko nukkua päikkäreitä reissun aikana?
siellä on nyt sen verran lämmintä että ainakin tiet on kesksutassa sulat, joten teiden yli et varmaan pulkalla pääse. lisäksi jos aiot mennä johonkin kauppaan niin eihän se siellä toimi..

[QUOTE="jokunen vaan";25764595]Mistä mihin olet menossa, se vaikuttaa aika paljon.[/QUOTE]

Leppävaarasta Helsinkiin. Muuten varmaan olis aurattu, mutta täällä kotipäässä ei välttämättä tota alkupäätä ainakaan oo.

Helsingin keskustasta en tiedä, mutta Turun keskustassa ei pulkka olisi minnekään liikkunut tänään, vaikka lunta runsaasti pyryttikin. Se sulaa siellä samantien pois. Tuskin Helsingissä tilanne on juurikaan erilainen.

No tätä mä vähän pelkäsinkin. Itsekään en kyllä mielelläni lähtis, mutta kun olin jo viimeksi seminaarista pois samaisen syyn takia, niin se olis vähän pakko nyt kyllä mennä. Kantoreppu on, mutta kun lapsi on jo 2,5 v., niin mulla ei voimat varmaan riitä kuitenkaan kantaa koko matkaa.

Ja muistin kyllä, että junassa pitää maksaa, eri asia muistanko huomenna, kun iteltäkin meinaa melkeen aina unohtua, kun ei ole enää kuukausilippua. :) Ja päikkäreitä ei lapsi enää nuku, mutta pulkka ilmeisesti on niin mukava paikka, että siihen helposti nukahtaa, varsinkin oltuaan kolme tuntia hoitopaikassa leikkimässä.

Mitähän ihmettä mä nyt tekisin?!?

Rattailla menisin. Ihan keskustassa on tiet sulana ja huomenna pitäisi olla plussan puolella asteet eli suavat vielä enemmän. Jos nyt ette mitenkään pääse siellä kotipäässä junalle asti niin sitten en tiedä...

Mä ottaisin kantorepun. Lapsi kävelis osan matkaa ja osan matkaa keikkuis repussa. Jos ne säädöt tekee kunnolla, kyllä tommonen alle 3-vuotias vielä menee suht kevyesti :)

Kiitos ehdotuksista. Pulkka hylätty, katotaan aamulla, jos on aurattu, niin sitten rattailla, mutta voisin valmiiks kattoa jo kantorepun säädöt, että mahtuu talvikamppeilla. Mites muuten ton ikästä, kannattaako kantaa selkä- vai etupuolella? Edellisestä kerrasta on aika paljon jo aikaa.

Mä en tajua miten rattaat muka ei oo kätevät. Aina me rattailla keskustaan mentiin, oltiin sitten kotinurkilla tai pk-seudulla, kulkuvälineenä bussi tai joku muu. Eikä mitään vaikeuksia koskaan, oli sitten tuplarattaat tai yhden penskan kärryt.

Ainakin minä kokisin kantorepun tai pulkan paljon hankalammaksi, 2½-vuotiaan lapsen kanssa, julkisissa liikennevälineissä keikkuen.

Tietty jos on jotkut superminipikkupyöräiset sateenvarjorattaat...ne on varmaan talvella mahdottomat.

No meil on kyl ihan isorenkaiset vankkurit, ja helppohan niillä muuten onki liikkua joka paikassa, mutta ku yötä meijän tienpätkää ei oo välttämättä aurattu, no voi työntäminen olla vähän tuskasta. Mutta taidan mä silti kallistua niihin vaunuihin kuitenki. :)

Kyllä mä kannan meidän 2v2kk ihan kepeesti tossa Manducassa monen monta tuntia joten luulis että säkin yhden reissun päjäät? Riippuen toki että mikä teidän kantoväli on?

Pulkalla en lähtis keskustaan.

Kaks viikkoa sitten kun oli se karsee lumikaaos niin kyllä multa tuli toistakymmentä ihmistä kateellisina kysymään Manducan merkkiä kun mentiin niin kepeesti lapsen kanssa muiden ohi :D

Yhteistyössä