Asiasta tietävät, vastatkaa! Mitä kaikkea voi sattua( vaan voiko mitään), kun on raskaana 8:lla kuulla ja tekee raskasta seisomatyötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Työpäivä on 7 tuntia todella hiostavassa ilmassa, paljon nostelua, kumartelemista, kurkottelemista ja kantelua. Päivän aikana on kaksi taukoa, jolloin saa istua, toinen 10 min ja toinen 20 min, muuten painetaan töitä täysillä. Tässä kerron työkaveristani. Itse en ole raskaana.

ööh....lapsi voi vaikka syntyä. yleensä loppuajasta raskaanaolevan esimies tajuaa senverran, että nainen siirretään kevyisiin istumahommiin.

kyllä ystäväsi varmaan itse tietää milloin on aika lopettaa työnteko ja jäädä saikulle.
ihmiset on niin erillaisia. toinen kestää loppuun asti ja toinen jää saikulle jo viikoilla 15 muut siltä väliltä

Se on yksilöllistä. Mä olin töissä (sairaanhoitaja) loppuun asti eli jäin 30 pv ennen laskettua aikaa ä-lomalle. Sen jälkeen meillä oli muutto ja kantelin painavia laatikoita ja tehtiin pikku remppaa ja ihan hyvin meni. Kyllä sen itse huomaa jos on hankala olla ja tulee paljon supistuksia tms

Nyt haluan vain tietää mitä riskejä tässä on, eli voiko sattua oikeesti jotain. En kysynyt mitä tehdä jos kaveri ei jaksakaan tehdä töitä. Hän on vain tosi kiltti ja tosi nuori että sanoo vain että ei väsytä työt, vaikka oikeasti saattaa olla aivan uupumisen partaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryökäle harmaana:
Se on yksilöllistä. Mä olin töissä (sairaanhoitaja) loppuun asti eli jäin 30 pv ennen laskettua aikaa ä-lomalle. Sen jälkeen meillä oli muutto ja kantelin painavia laatikoita ja tehtiin pikku remppaa ja ihan hyvin meni. Kyllä sen itse huomaa jos on hankala olla ja tulee paljon supistuksia tms

Kattos ryöttiskin täällä =).. Mä kanssa sh ja olin raskaana ollessa aika raskaalla osastolla.. Oli paljon nosteluita yms.. Jouduin sitten jäämään ensin sairaslomalle, jonka jälkeen alkoikin äitiysloma heti kun se oli mahdollista normaalirajoissa aloittaa (Lääkäri sanoi, että enää ei missään nimessä töihin....)Mulla tosiaan alkoi supistelut ja tosi kovat vihlonnat.. Itsellä oli kanssa vähän tuota, et koitin jaksaa, vaikka välillä oli tosi hankalaa.. Mulle tosiaan stopin laittovat sitten tuo lääkäri ja työkaverit kyllä jeesas tosi paljon kaikessa =)

Eipä kai siinä muuta voi sattua, kun alkaa supistelemaan ja lapsi voi syntyä ennen aikojaan. Ja varmasti ymmärtää rajoittaa jos kovasti supistelee. Toiset jaksaa enempi ja toiset vähempi. Kyllä normaali raskaus melko paljon kestää.

Yhteistyössä