Asiallista keskustelua masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista

• Viestiketjun aloittaja Antireipas Risto
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Avun hakeminen on se tärkein juttu. Mielenterveystoimisto, psyk. sairaanhoitaja tai ihan vaan terkkarin lääkärikin voi ohjata oikeaan osoitteeseen. Jos tuntuu ylivoimaisen vaikealta soittaa, pyydä apua kaverilta tai sukulaiselta.

s
Itse otin neuvolaan yhteyttä jota kautta minut ohjattiin psykiatriselle poliklinikalle. Siellä kävin juttelemassa ja sain lääkityksen.

Jos lapsia ei olisi ollut, olisi neuvolaan meno ollut aika vaikeaa. Mutta ukaasi mieheltäni olisi kyllä sekin ajanut aika pian hakemaan apua. Jos sen sijaan olisin ollut yksin niin en tiedä olisinko hakenut apua?

Mitä
jos asioista ei osaa puhua? Minä olen ravannut hoitajalla, mutta en osaa kertoa todellista tilannetta vaan esitän, että kaikki olisi paljon paremmin mitä todellisuudessa on :(

ap
Saan oikeastaan apua, mutta en vielä pitkäjänteistä apua. Jotenkin tuntuu olo niin raskaalle, niin merkityksettömälle. Tuntuu tosiaan siltä, että kuolema kärkkyy kantapäillä. Haluaisin vain niin tämän olon pois.

Risto
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
jos asioista ei osaa puhua? Minä olen ravannut hoitajalla, mutta en osaa kertoa todellista tilannetta vaan esitän, että kaikki olisi paljon paremmin mitä todellisuudessa on :(
Tämäkin on ongelma. Auttaisiko jos vain kertoisit miltä oikeasti tuntuu? Kirjoita paperille ja koita kertoa?

Kyllä kerroin omalääkärille olostani. Sanoin pakkoajatuksista, kerroin, että olen itsetuhoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Olisiko helpompi kirjoittaa niitä tunteita/asioita etukäteen, silloin ei tarvitsisi uskaltaa kuin antaa sen paperin luettavaksi? Silloin hoitajakin osaisi paremmin johdatella eteenpäin, ja varmaan toisi uusia näkökulmia koko ongelmaan. Ja jos et meinaa uskaltaa sitä paperia antaa niin ehkä rohkealla hetkellä voit kirjoittaa sähköpostin hoitajalle että sinulla on kirjoitettuna asioita joista on vaikea jutella, että hoitaja tätä paperia sinulta pyytäisi? Tiedän tunteen... :hug:

Yhteistyössä