Asiallinen kysymys lestadiolaisille

• Viestiketjun aloittaja santtu
  • Ensimmäinen viesti
kikka
Alkuperäinen kirjoittaja jju:
Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Jos sulla on korvikset, meikkiä tms niin ei ne varmaan silloin sano jumalanterveä. Mä en ole enää lestadiolainen ja jos joku on erehtynyt sanomaan mulle jumalanterve niin olen vaan sanonut moi.
eikö lestadiolaiset saa pitää koruja tai meikata?
Ei meikata eikä pitää korviksia/lävistyksiä, muita koruja saa pitää :)
Mikä ero on korviksilla ja kaulakorulla? Koru kuin koru...
Kuuluu enemmänki meiän kultuuriin, että ei käytetä korviksia. Monissa kulttuureissa on tapoja, jotka ovat ulkopuolisille täysin käsittämättömiä...
anteeksi nyt vain mutta lestadiolaisuus ei ole kulttuuri :D
tarkistaisitko kulttuuri-sanan merkityksen? Saat toki anteeksi tietämättömyytesi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ai teillä sujuu noin hienosti ! Taidan olla kateellinen hieman kun omaa miestä en saisi väkisinkään raahattua seuroihin, päin vastoin...
Ei tuo minunkaan mieheni lähde kuin suviseuroihin. Mutta usuttaa kyllä minua lähtemään paikallisiin seuroihin, jos en meinaa jaksaa. Ja lapsia kuskaa pyhäkouluun ja ry:n kerhoon, jos en minä pääse tai jaksa. Kuuntelee kyllä suviseuroissa puheita ja on sanonut, että ovat hyviä ja täyttä asiaa. Minusta tuntuu, että voisi muuten joukkoomme liittyä, mutta rohkeus ei vielä riitä. Ei uskalla olla outo ja erilainen... :( Tiedä sitten, olenko oikeassa vai väärässä vai vähän molempia. :) Toivottavasti teillä tilanne helpottaisi ja sinäkin voisit vapaasti tehdä omat uskonratkaisusi!

Mutta nyt lähden nukkumaan. Yv:tä voi laittaa, jos haluaa vielä jutella lisää. :)

Mä itse ainakin ajattelen ton meikkauksen niin, että jos meikkaa, ei hyväksy sitä, millaiseksi Jumala on sinut luonut, vaan pitää yrittää parannella itse "virheellistä" tulosta.
Useimmat eivät meikkaa siksi etät luulisivat itseään kauhean "virheellisiksi" vaan puhtaasti siitä ilosta ja mielihyvän tunteesta jonka saa kun on huoliteltu ja siisti, kaunis. Siis puhtaasti kauneuden takia, koska siitä ympäristökin nauttii.

Tuo sinun esittämäsi perustelu on tosi hassu! Onko se tosiaan Raamatussa noin sanottu ja kielletty?

Exclusion
mä olen käynyt pari kertaa ihan tavallisissa seuroissa, sielä jotkut tervehtinyt jumalan terveellä toiset eivät.. Vastasin takaisin jumalan terve, ehkä hieman mumisevasti koska en ollut varmaa sopiiku mun sanoa niin.
Heidän systeemi on lievästi sanoen erotteleva. "Ulos sulkeva." Eniten he vahtii toinen toisiaan että onko tarpeeksi ja oikealal lailla uskossa.

Yhteistyössä