Asiakaspalvelu suomalaisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
soitin kelan virkailijan ohjeistuksen mukaan sossuun, koska toimeentulotukihakemuksen käsittely viipyy ja viipyy, ja tarvitsen apteekin maksusitoumuksen. Niin sossussa virkailija puhuu erittäin huonoa suomea, ei ymmärrä kysymystäni, sanoo että pitää ostaa lääkkeet itse ja hakea sitä korvausta jälkikäteen. Sanoin ettei onnistu koska lääkkeet on niin kalliita ja sitäpaitsi mulla ei ole rahaa! Niin sanoo kysyvänsä joltakin ja sitten ei kuulu mitään ja puhelu onkin poikki. Voi saatana mitä asiakaspalvelua. Ja turha vinkua että mene töihin, olen sairaslomalla! Nytkö jo kela päättää ihmisten lääkkeistäkin? Kai mun on jätettävä kaikki pois kun on tehty niin vaikeaksi tämä..

Toimeentulotukihan on siirtynyt kelalle, ei tartte sossuun erikseen soitella...
Mutta joo, minä joskus soitin kelan asiakaspalveluun niin ruotsiksi vastattiin ja selitettiin, en ymmärtänyt mitään ja piti iskeä luuri korvaan.
ja kelan toimistossa kun viimeksi kävin niin tiskillä oli hoono soomi puhuva venäläinen, en saanut mitään tolkkua asiastani, puhui jotenkin niin sekavasti ja korostaen etten tajunnut, ei sekään tainnut ymmärtää mitä minä kysyin, oli niin sekavaa että täytyi asioinnin jälkeen soittaa kelaan ja puhelimitse selvittää asia. Että sillai.:confused:

Kun mulle sanottiin kelasta, että soita sossuun, meillä on nyt ruuhkaa. Se ruuhka on tosin kestänyt useamman viikon. Ja sossussa se eukko sanoi, että tänään saat maksusitoumuksen apteekkiin. Kysyin että mitä jos en saa? Ni se sanoi että kyllä saat. No, soitin apteekkiin niin ei ole. Kyllä se niin on että ilman suojaväriä on turha toivoa että saa edes lääkkeitään. Nyt ollaan sitten ilman, koska kelassa vastataan että on ruuhkaa, yritä myöhemmin uudelleen. Täytyy miettiä jos jättäisi sen kalleimman lääkkeen kokonaan pois, kun sen saaminen on niin vaikeaa.

Kun mulle sanottiin kelasta, että soita sossuun, meillä on nyt ruuhkaa. Se ruuhka on tosin kestänyt useamman viikon. Ja sossussa se eukko sanoi, että tänään saat maksusitoumuksen apteekkiin. Kysyin että mitä jos en saa? Ni se sanoi että kyllä saat. No, soitin apteekkiin niin ei ole. Kyllä se niin on että ilman suojaväriä on turha toivoa että saa edes lääkkeitään. Nyt ollaan sitten ilman, koska kelassa vastataan että on ruuhkaa, yritä myöhemmin uudelleen. Täytyy miettiä jos jättäisi sen kalleimman lääkkeen kokonaan pois, kun sen saaminen on niin vaikeaa.
Jospa tekisit yhteiskunnalle palveluksen ja käyttäisit omia rahojasi? Vai estääkö sairaus hakemasta/saamasta työtä?

Niinhän siinä kävi että en saanut sitä maksusitoumusta. Soitin kelaan, siellä sanottiin että joo laitetaan kiireellisenä ja soitetaan vielä sulle että nyt se on siellä apteekissa. No, ei soitettu, yllätys yllätys. Soitin sit itse ja taaas pitkän jonottamisen jälkeen kun pääsin kertomaan asiani niin puhelu katkesi. Puhelimesta oliki saldo loppu kun jouduin jonottelemaan noin tunnin!

Äitini kertoi tänään ettei pääse terveyskeskukseen lääkärille, eivät uusi sen kilpirauhaslääkereseptiä. On soittanut monta kertaa mutta ei koskaan joko pääse puhumaan kenenkään kanssa tai sitten ei saa aikaa lääkärille. Sanovat aina että soita huomenna uudestaan.

Ja tuolle edelliselle idiootille, etkö osaa lukea? Ja toisekseen, mun lääkkeet maksaa monta sataa euroa joten enpä niitä voi ensin itse ostaa ja sitten hakea kelalta. Mutta ei se mitään, luulen että jätän omin päin nuo pois, ei tarvitse ainakaan sen asian takia enää stressata että lääkkeitä ei ikinä saa.

Niinhän siinä kävi että en saanut sitä maksusitoumusta. Soitin kelaan, siellä sanottiin että joo laitetaan kiireellisenä ja soitetaan vielä sulle että nyt se on siellä apteekissa. No, ei soitettu, yllätys yllätys. Soitin sit itse ja taaas pitkän jonottamisen jälkeen kun pääsin kertomaan asiani niin puhelu katkesi. Puhelimesta oliki saldo loppu kun jouduin jonottelemaan noin tunnin!

Äitini kertoi tänään ettei pääse terveyskeskukseen lääkärille, eivät uusi sen kilpirauhaslääkereseptiä. On soittanut monta kertaa mutta ei koskaan joko pääse puhumaan kenenkään kanssa tai sitten ei saa aikaa lääkärille. Sanovat aina että soita huomenna uudestaan.

Ja tuolle edelliselle idiootille, etkö osaa lukea? Ja toisekseen, mun lääkkeet maksaa monta sataa euroa joten enpä niitä voi ensin itse ostaa ja sitten hakea kelalta. Mutta ei se mitään, luulen että jätän omin päin nuo pois, ei tarvitse ainakaan sen asian takia enää stressata että lääkkeitä ei ikinä saa.
Kannattaa mielummin ottaa kaikki loput lääkkeet kerralla ja vielä kunnon ryypyn kera, niin ei tarvitse enää murehtia tuollaisia.

Yhteistyössä