Ai sä oot jo saanut sen riskiryhmäläisenä? Meillä aukeaa riskiksille ovet ens viikolla ja silloin ehkä pitäis se itelle hakea. Toki edelleen pelottaa, mut kyl mä luulen et sen tulen ottamaan... Mut en tiiä onko siitä sitten kovinkaan paljon hyötyä, koska täällä on vissiin epidemia jo ennen ku se alkaa mulla vaikuttaa...Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:En olis ottanut, jos en kuuluis riskiryhmään. Enkä usko ottavani 3-vuotiaalle tyttärelleni. En ole ottanut meille kausi-influenssarokotteitakaan, enkä tule ottamaan. Nyt muhun oli saatu istutettua sellanen pelon siemen, että se pelko vei voiton ja kävin ottamassa rokotteen.
ja kyseistä elohopeaa eli tiomersaalia on vuosikymmeniä käytetty rokotteissa -myös lastenAlkuperäinen kirjoittaja Daria79:Minä en aio ottaa enkä aio lapsiakaan piikittää. Tuttavapiirissä monta, joka jättää sen väliin. Mulle sanottiin et rokotteessa oleva elohopea vaarallista alle 12-vuotiaille. Mutta jokainen tekee oman päätöksensä
oon raskaana.Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:Ai sä oot jo saanut sen riskiryhmäläisenä? Meillä aukeaa riskiksille ovet ens viikolla ja silloin ehkä pitäis se itelle hakea. Toki edelleen pelottaa, mut kyl mä luulen et sen tulen ottamaan... Mut en tiiä onko siitä sitten kovinkaan paljon hyötyä, koska täällä on vissiin epidemia jo ennen ku se alkaa mulla vaikuttaa...Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:En olis ottanut, jos en kuuluis riskiryhmään. Enkä usko ottavani 3-vuotiaalle tyttärelleni. En ole ottanut meille kausi-influenssarokotteitakaan, enkä tule ottamaan. Nyt muhun oli saatu istutettua sellanen pelon siemen, että se pelko vei voiton ja kävin ottamassa rokotteen.
Tavallaan jooAlkuperäinen kirjoittaja h:kuulutko riskiryhmään ap?
Aivan, eli teillä on saanu raskaana olevatkin jo rokotteita. Meillä täällä nekin alkaa saamaan vissiin vasta ensi viikolla.Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:oon raskaana.Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:Ai sä oot jo saanut sen riskiryhmäläisenä? Meillä aukeaa riskiksille ovet ens viikolla ja silloin ehkä pitäis se itelle hakea. Toki edelleen pelottaa, mut kyl mä luulen et sen tulen ottamaan... Mut en tiiä onko siitä sitten kovinkaan paljon hyötyä, koska täällä on vissiin epidemia jo ennen ku se alkaa mulla vaikuttaa...Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:En olis ottanut, jos en kuuluis riskiryhmään. Enkä usko ottavani 3-vuotiaalle tyttärelleni. En ole ottanut meille kausi-influenssarokotteitakaan, enkä tule ottamaan. Nyt muhun oli saatu istutettua sellanen pelon siemen, että se pelko vei voiton ja kävin ottamassa rokotteen.
Missä päin suomea?Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:En varmaan ole asiaan vihkiytynyt mutta päätimme mieheni kanssa, että toki rokotutamme lapsemme, mikäli ehtivät sen saamaan ennen tautia... Me katsottiin kuuluvamme siihen joukkoon, joille se on tarpeellinen - kaksi alle 3-vuotiasta, esikoinen kerhoilee, tapaamme päivän aikana paljon ihmisiä, mies tapaa työnsä puolesta, joten riskit tartuntaan ovat... Tosin nyt loppui esikoisen kerhoilu, sillä tautia on diagnosoitu tuoreeltaan meidän pienessä kyläpahasessa ja kyllä pelottaa.