asiaa talvikamppeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönjapojanmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytönjapojanmamma

Vieras
Mites on ? Ostatteko lapsille Gore tex vaatteet ja kengät talveksi, eli Reimatecin haalarit ja Goretex kengät vai ihan tavalliset haalarit ja vaikkapa kuomat ja sitten kuravaatteet ja saappaat? Tässä mietin, että kannaattako ostaa noita kalliita, mutta hyviä? vaatteita. Onko ne hyviä tosiaan, pitääkö veden? Ennen on ollu lapsilla ihan Lassien haalarit ja kuomat, mutta kun talvet on aika loskasia niin mietin, että piutäskl satsata parempiin?

Meillä on ollut remua ja rasaviliä eikä ole tarvinnut ajatella kuriksia ostaa. Vikingin coretexit viime vuonna tuotti aivan loskakeleillä pettymyksen, nyt ostan jotkut muut kuin vikingit. Meillä tyttö kyllä varmaan ottais oikeesti mielellään kurikset kun hoidossa lähes joaksella on, mutta en ole viitsinyt sen takia hommata että olis niinkuin muutkin. Saappaat meillä on ihan nokian tavalliset, ehkä olisi syytä ostaa myös talvisaappaat?

mulla on neidille tuolaljonathanin cordura haalari ja ajattelin vikingit tams goret ostaa! lsiäksi on sit iahn vesikeleille lämminvuorisaappaat.ja tpisena toppapukuna on kaksiosainen "tav." toppupuku.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
hommaa lassien suprafill, meillä ainakin toimi loistavasti viimetalven..

Kuopuksellani oli Lasien suprafill viime talvena,, ja ei kyllä ollu valittamista. Mutta miten se eroaa Reimatecin haalarista? Ja mikä haalari olisi paras 4-5v lapselle? Reimatec vai tarviiko sen ikänen enää, vai kaksiosainen puku?

Mä oon menny ihan sekasin noista lasten ulkovaatteista. Siis en todellakaan tiiä mitä ihmettä mä puen talvella ton pojan päälle :o Miten noista osaa valita ku on miljoonaa eri laatua ja merkkiä ja mitä ihmettä ne tarkottaa ne ominaisuudet niissä ??? :headwall: Luin tota kaksplussan haalarivertailua lehdestä ja oon vielä enemmän sekasi. |O

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
hommaa lassien suprafill, meillä ainakin toimi loistavasti viimetalven..

Kuopuksellani oli Lasien suprafill viime talvena,, ja ei kyllä ollu valittamista. Mutta miten se eroaa Reimatecin haalarista? Ja mikä haalari olisi paras 4-5v lapselle? Reimatec vai tarviiko sen ikänen enää, vai kaksiosainen puku?

Ton ikäselle laittaisin viel haalarin, ei mee sit lumet vaatteitten sisälle.

Meillä on ollut kaksi vuotta keväällä ja syksyllä käytössä reimatecin haalarit. Siis samat haalarit koko ajan, kierrätetty sisruksilla eteenpäin, vain vanhin on saanut uutta. Kertaakaan ei ole yhdelläkään neljästä mennyt vesi läpi.
Poika harjoitteli kerran uimista vesilätäkössä, silloin meni vesi sisään hihansuista ja lahkeista. Mutta kankaan läpi ei kertaakaan.

Meillä on lapsille sekä vedenpitävät haalarit että tavalliset haalarit sekä kurahousut, ja kenkinä goretexit (ei Eccot vaan cittarista halvemmat, kyllä nekin pitää vettä), Kuomat (pakkasille lämpimämmät) sekä lämminvuoriset kumpparit. Ja kaikkea käytetään ahkerasti, sään mukaan. Eikä tosiaan kalleinta merkkiä, koska saattaa nekin revetä ja sitten harmittaa enemmän.

Miksei ihmiset voi satsata vähän noihin lasten kenkiin ja ostaa vaikka niitä eccoja. Ostin yhdet halvat kengät meidän tytölle ja ne ilmeisesti on hyviin kenkiin tottuneelle lapselle todella huonot, ne jalassa tyttö jatkuvasti pyysi syliin ja se että tilaisuuden tullen otti ne itse pois jaloista esim. kun pääsi kauppaan sisälle. Ei ole sen jälkeen tarvinnut halpoja kenkiä ostaa, tosin en kyllä osta itsellekään ennemmin maksan vähän enemmän ja kävelen kunnollisilla kengillä.

Goretex-kengät tietysti, onhan meillä vanhemmillakin sellaiset ulkoiluun. ehdottomat ruuhka-Suomen "talvessa".

Vaatteissakin kalvovaatteet on vaan niin erinomaisiksi osoittatuneet systeemit, että sellaista tulee. Tosin meitin lapset on jo ohittaneet reimatec-iän eli koululaisille löytyy ihan urheiluliikkeistä sopivat ja ei enää niin lapselliset vetimet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei ihmiset voi satsata vähän noihin lasten kenkiin ja ostaa vaikka niitä eccoja. Ostin yhdet halvat kengät meidän tytölle ja ne ilmeisesti on hyviin kenkiin tottuneelle lapselle todella huonot, ne jalassa tyttö jatkuvasti pyysi syliin ja se että tilaisuuden tullen otti ne itse pois jaloista esim. kun pääsi kauppaan sisälle. Ei ole sen jälkeen tarvinnut halpoja kenkiä ostaa, tosin en kyllä osta itsellekään ennemmin maksan vähän enemmän ja kävelen kunnollisilla kengillä.

Ei kaikilla ole varaa joihinkin Ecco-hintoihin. Ja ei halvempi ole aina paskaa... Mutta itse mie olen jämähtänyt noihin Vikingin goreihin, likalla on useimmiten ne. Tai jotkut vedenpitävät ainakin. Housuissa kanssa olen tarkka ostaja, pitää kestää pyllymäkeä ja kosteutta...no joo, niin takinkin...laatua olla pittää...

Montako tupakkiasskia pitää vuodessa polttaa vähemmän tai montako ravintolailtaa jättää väliin että pystyy johonkin vähän enemmän satsaamaan. Meillä ei harrasteta noita kumpaakaan, että ilmankos sitten rittääkin noihin maallisiin asioihin paremmin rahaa.

Koska Eccot maksaa 90-139 e, eli se ei oo vähän, ja kun ne ostais neljälle lapselle, niin johan olis paukku! Mieluummin ostetaan edullisempia, ihan hyviä merkkejä on mm Lassie, Reima, Pax, ja kaikki noi Eccoja halvempia!

Montako tupakkiasskia pitää vuodessa polttaa vähemmän tai montako ravintolailtaa jättää väliin että pystyy johonkin vähän enemmän satsaamaan. Meillä ei harrasteta noita kumpaakaan, että ilmankos sitten rittääkin noihin maallisiin asioihin paremmin rahaa.

Tuskin se nyt aina on kiinni siitä, että vanhemmat polttaa ja juo, jos ei ole varaa lapsen Eccoihin. Joillakin voi olla esim. kalliita sairauksia perheessä tai olla vaan vaikka helvetin huonopalkkainen...
Että kun sulla on varaa, niin miks ei muillakin...jooh...

Ei meilläkään harrasteta, eikä mitään kallista muutenkaan! Mutta suurperheessä pitää niitä menoja ajatella enemmän, ei lapsen onni ole siitä kiinni minkähintaiset kengät hällä on, vaan siitä mihin niillä kengillä pääsee! Kuka nyt kauppaan haluaisi kävellä, mutta jos metsään mennään porukalla retkeilemään, niin kukaan ei edes muista kenkiään.

Eccot maksaa lapsille siinä 50e huiteissa ja se että eccot tuli jonkin kirjotuksesta ettei toki nyt eccoja ostettu vaan halvat citymarketista ja mun tietojen mukaan ainakin reiman kengät on hyvät jalkoihin. Tarkoitin ajaa takaa sitä, että noi todellakin halvat kengät citymarketisa ja muualla on todella huonolla lestillä yleensä.

Tavallinen haalari noin 49e ja kurikset noin 18e = 57e
kosteussuojattu haalari 60 - xxx e joten jos ostaa vähän halvemman kosteussuojatun tai vaikka alesta / tarjouksesta niin hintaa tulee sama kuin toiselle versiolle ja meidän 5v ei kyllä kirvelläkään laita kuriksia itse jalkaan

Meillä ei käytetä alkoholia eikä tupakkaa, tänä vuonna en ole käynyt kertaakaan omilla rahoilla ravintolassa, tuskin menenkään. Kengät on yleensä Vikingin Goretexit tai jotkut vastaavat, mutta haalarit eivät ole Reimateciä, nyt esim. kuopuksella on Reiman Peuhari, esikoiselle ostettu, keskimmäisellä Lassien Suprafil, ja vanhin koululainen omistaa sitten toppatakin ja housut, merkkiä en muista, mutta joku kosteuden ja tuulenpitävä asu tuokin on.

Kaikilla ei ole varaa niihin Reimatecceihin vaikkei rahaa muuallekaan törsättäisi.