Asiaa pihakukista...hallasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
Jos teillä jotain ruukkukukkia, niin viettekö yöksi sisälle? Tiedän että orvokkihan ainakin kestää hyvin pientä pakkasta tai hallaa, mutta miten muut? Mulla ruukuissa pari pelargoniaa, kasviskrassia ja hajuhernettä, ja oon nyt raahannut ne yöksi verannalle...teenköhän siinäkin turhaa työtä :D

Kyllä ne vielä kannattaa yöksi ottaa sisälle. Mulla on nyt 2 yötä ollut daaliat ulkona kun illalla on ollut vielä lämmintä ja ne on tossa terassilla.
Orvokit on ollut ulkona siitä saakka kun ne ennen pääsiäistä istutin ja ne voi hyvin.

Puutarhurin kevät on yhtä raahaamista ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 20:51 Sipi kirjoitti:
Kyllä ne vielä kannattaa yöksi ottaa sisälle. Mulla on nyt 2 yötä ollut daaliat ulkona kun illalla on ollut vielä lämmintä ja ne on tossa terassilla.
Orvokit on ollut ulkona siitä saakka kun ne ennen pääsiäistä istutin ja ne voi hyvin.

Niin tuntuu olevan :D Mutta oon kyllä yllättynyt miten kivaa ja antoisaa! Tosin vasta eka kevät tässä talossa, joten uutuuden viehätyksessä jaksaa vaikka mitä!

Viel tällästä, jos joku osais valottaa: Kun kevätkukat (tulppaanit ja narsissit lähinnä) kukkineet, mitä teen? pitääkö kukinnat katkoa? ja kerätäänkö sipulit jossain vaiheessa pois? vai nouseeko kukat aina vaan uudestaa?<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 20:53 helmi79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 20:51 Sipi kirjoitti:

Niin tuntuu olevan :D Mutta oon kyllä yllättynyt miten kivaa ja antoisaa! Tosin vasta eka kevät tässä talossa, joten uutuuden viehätyksessä jaksaa vaikka mitä!

Viel tällästä, jos joku osais valottaa: Kun kevätkukat (tulppaanit ja narsissit lähinnä) kukkineet, mitä teen? pitääkö kukinnat katkoa? ja kerätäänkö sipulit jossain vaiheessa pois? vai nouseeko kukat aina vaan uudestaa?

Mä leikkaan niistä ne kukat pois että eivät tee siemeniä ja letitän ne varret että kuivuvat ja kun ovat kuivuneet niin leikkaan.
Narsissit kukkii vuodesta toiseen upeasti eikä tarvii nostaa välillä pois, mutta tulppaanit usein kukkii vain muutaman kerran ja sitten se loisto loppuu. Itse en enää osta kuin krookuksia ja narsisseja. Ja jos teillä on pihalla pupuja niin suosittelen keväisi suihkuttamaan krookukset mäntysuovalla niin ne ei kelpaa. Narsissi on myrkyllinen joten se ei kelpaa pupuille eikä myyrille.<br><br>

Yhteistyössä