Asiaa alkuraskaudesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmuaa

Vieras
Tein eilen plussatestin, menkkojen piti alkaa mutta eivät alkaneetkaan. kierto ollut 26 päivää.

En edes tiedä millä viikolla olen....

mutta siis olin lauantaina ulkona ja vedin oikein ruhtinaalliset kännit.

Ja nyt arvostelijoille tiedoksi, että raskaus ei ole suunniteltu.

Mutta siis, nyt alan pikkuhiljaa tottua ajatukseen mutta takaraivossa kummittelee tuo alkoholin käyttö.... Pelottaa että on voinut tehdä jotain. Mistä voisin löytää tietoa asiasta?

No oon joskus kuullut jossakin sanottavan että alkuun se on vain solumöykky ja siihen asti kunnes yhteinen verenkierto löytyy, niin äiti todennäköisesti kyllä tietää raskaudesta.

ei ole hätää... Jos siis sun menkat on nyt myöhässä niin olet viikolla 4+jotain ja ennen viikkoa 5 ei vauvalle ole haittaa sun juomisesta koska sen verenkierto ei ole vielä yhteydessä sun verenkiertoon...

Iso kiitos vastaajille, ihan itku pääsi.

Tosiaan ihan vahinkoraskaus, mutta nyt ajatus vauvasta ei tunnu enää ollenkaan hullummalta. Iso kivi putosi sydämeltäni, eikä tarvitse enää murehtia ja pelätä.

Asia vaan täytyy jättää jonnekki taka-alalle ja tästä eteenpäin olla kiltti tyttö juomisen suhteen. Itsellä sama juttu kun aloin tätä lastani odotella mutta ainakin ultran ja verikokeitten mukaan olisi terve lapsi. Jos jatkuva alkoholin käyttö olis raskausaikana niin käytöshäiriöitä, epämuodostumia tms voi ilmetä mutta yhdestä kerrasta tuskin on haittaa. Aika monella sama tilanne varmastikkin kun ei vielä ees tiedä että odottaa. Ja älä nyt mene mitään nettisivuja tutkimaan aiheesta, sielä voi olla mitä vaan mistä sitten turhia huolehtii. Itse olen ainakin vältelly raskauaikana näitä tiedonmuruja internetistä. Joten onnea odotukseen rauhallisin mielin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
:headwall: ei oo mittään hätää

Onko sulla pää kipeä? :)

Voipi olla =) mietin vaan kuinka ihmiset on hössöjä

Ei kaikki vaan tiedä raskaudesta ihan kaikkea =)
Mäkin olen ummikko alkuraskaudessa,kun mun eka raskaus todettiin kun oltiin jo yli puolivälissä.

:headwall: ei oo mittään hätää

Onko sulla pää kipeä? :)

Voipi olla =) mietin vaan kuinka ihmiset on hössöjä

Ei kaikki vaan tiedä raskaudesta ihan kaikkea =)
Mäkin olen ummikko alkuraskaudessa,kun mun eka raskaus todettiin kun oltiin jo yli puolivälissä.

Hei, ehditkö ottaa alkoholia ennenku tiesit oottavasi? Mulla sama tilanne ja nyt joka yö itkien ja päivät sumussa kauhulla odotan synnytystä :'( olen kerinnyt juoda viisi tai kuusi kertaa ekan raskauspuolikkaan aikana :( En tosin perskännejä, mut kuitenkin. Ultrat näyttäis kaiken olevan ok, mutta mitähän silti voi mennä pieleen?

Tää on ihan hirveetä... :'(

Yhteistyössä