Asia ei minulle kuulu, mutta on mielestäni outoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Niin, eli eksällä on jo pidemmän aikaa ollut uusi tyttöystävä. Nyt muuttavat asumaan yhteen.
Lapset tykkäävät tästä naisesta todella paljon (hyvä asia). Se mikä on outoa, on se etten ole saanut tätä naista nähdä. Olen usein tekstiviestein eksältä kysynyt voisinko saada tavata tämän naisen, vastausta ei kuulu. Muuten hoidamme asiat aina tekstiviestein.
Olen käynyt oven takana viemässä lapsia, kun tämä uusi nainen on ollut paikalla, mutta sisään ei ole kutsuttu. Muutoin olen tervetullut eksälleni.
Minusta on outoa että tämä nainen viettää aika lasteni kanssa, mutta minä en naista ole nähnyt. Haluaisin kovasti tutustua tähän ihmiseen, ainakin lasten puheiden perusteella hän on mukava ihminen.
Olenko vain turhan utelias? :ashamed:

Jotkut ihmiset haluaa vetää tarkan rajan entisen ja uuden elämän välille. Eräs tuttavaei suostu keskustelemaan eksänsä kanssa mistään muusta kuin lapsista. Sanoi, että mikään hänen elämässään ei enää kuulu eksälle. Ja vaihtoi oman numeronsakin salaiseksi ettei eksä voi soitella muuten vaan. Vanhimman lapsen kännykän kautta kommunikointi. Ja mieluiten suoraan lapsen kanssa.

Niin, mie ajattelen niin, että miks sun täytyisi saada tavata hänet.
Toki mie ymmärrän, että sie haluat tutustua ihmiseen, joka viettää aikaansa lastesi kanssa jne, mutta silti...
Voishan se olla eksästäkin vähän omituista, että ex-nainen ja nykyinen nainen istuisivat siinä keittiön pöydän ääressä ja joisivat kahvia :D (Vaikka toki se ois hirmu hyvä, että tutustuisitte ja tulisitte toimeen ihan hyvin, jo lastenkin kannalta.)

Kyllä minäkin haluaisin sen ihmisen tavata. En todellakaan voi käsittää miksi pitää jotain eksiä ja nyksiä pitää erillään, varsinkaan kun kuvioissa on lapset. Helkkarin oudolta tuntuisi että lapset viettävät aikaa jonkun uppo-oudon ihmisen kanssa. Kieltääkö se isä lapsia kertomasta sinulle tai tervehtimästä jos satutte näkemään vaikka kaupassa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Niin, mie ajattelen niin, että miks sun täytyisi saada tavata hänet.
Toki mie ymmärrän, että sie haluat tutustua ihmiseen, joka viettää aikaansa lastesi kanssa jne, mutta silti...
Voishan se olla eksästäkin vähän omituista, että ex-nainen ja nykyinen nainen istuisivat siinä keittiön pöydän ääressä ja joisivat kahvia :D (Vaikka toki se ois hirmu hyvä, että tutustuisitte ja tulisitte toimeen ihan hyvin, jo lastenkin kannalta.)

Oudoksi tän kai tekee se, että mun eksä ja nyksä kykenee istumaan saman pöydän äärellä ja juttelemaan, ja usein niinkin on käynyt. On kaikille (ja varsinkin lapsille) mukavampaa kun isä ei palauta lapsia rappukäytävään, vaan ihan kotiin asti. Lapsilla on kuitenkin aina jotain mitä haluavat isälle näyttää (uutta huonekalua, lelua jne..) Sama olis kiva toisinkin päin...

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Kyllä minäkin haluaisin sen ihmisen tavata. En todellakaan voi käsittää miksi pitää jotain eksiä ja nyksiä pitää erillään, varsinkaan kun kuvioissa on lapset. Helkkarin oudolta tuntuisi että lapset viettävät aikaa jonkun uppo-oudon ihmisen kanssa. Kieltääkö se isä lapsia kertomasta sinulle tai tervehtimästä jos satutte näkemään vaikka kaupassa? :o

Ei kiellä, ei vaan liikuta samoihin aikoihin samoissa paikoissa että vahingossa törmättäis.

Alkuperäinen kirjoittaja kfry:
musta se oli outoa et aleksi valavuori? kosi ku olivat oluu yhdes vajaan kk :)

mut on tuo ap:nkin tilanne outo, mut jospa uus eukko on ujo, ja "pelkää" sua..

No mäkin epäilen et se on ujo, koska muuten voidaan eksän kanssa olla tekemisissä ihan niinku ennenkin, eli hoitamaan lasten asiat, käymään kahvilla jne.
Oon aatellu antaa asian olla, ennemmin tai myöhemmin me törmätään kuitenkin. Ja niin kauan kun eksä ja lapset on onnellisia niin kaikki muukin on ok (vaikka mua ihmetyttääkin...)

nainen on epävarma omasta"paikastaan" tuossa draamassa ja haluaa että sinä pidät välimatkaa mieheesi. mikä on mielestäni sinun velvollisuutesi. ei kaikki tykkää että exä on kuin kotonaan entisen miehen luona vaikka tällä on jo uusi suhde.

Alkuperäinen kirjoittaja :
nainen on epävarma omasta"paikastaan" tuossa draamassa ja haluaa että sinä pidät välimatkaa mieheesi. mikä on mielestäni sinun velvollisuutesi. ei kaikki tykkää että exä on kuin kotonaan entisen miehen luona vaikka tällä on jo uusi suhde.

Niin, minäkin käsitän että jotkut ei tykkää tavata niitä exiä ja että jotkut eivät halua niitä exiään näytellä nykyisille, mutta mielestäni tämä on nyt pikkumaista nykertämistä kun kuvioon kuitenkin kuuluvat lapset. Se aikuisen "mukavuus" ja "viitsiminen" on ihan toissijaista. Lapsilla pitäisi olla turvallinen olo, ja heidän pitäisi tuntea että heidän äitinsä on tervetullut myös iskän kynnyksen yli eikä iskän uutta tyttökaveria tarvitse piilotella äitiltä. Mitähän ne lapsetkin alkavat miettimään ja tuntemaan kun tämä nainen alkaa asumaankin isän luona, mutta äiti ei saa häntä tavata. Ja mitä sanotaan syyksi jos/kun asiaa kysytään?

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Oudoksi tän kai tekee se, että mun eksä ja nyksä kykenee istumaan saman pöydän äärellä ja juttelemaan, ja usein niinkin on käynyt. On kaikille (ja varsinkin lapsille) mukavampaa kun isä ei palauta lapsia rappukäytävään, vaan ihan kotiin asti. Lapsilla on kuitenkin aina jotain mitä haluavat isälle näyttää (uutta huonekalua, lelua jne..) Sama olis kiva toisinkin päin...

Ehkä se on sitten kiinni siitä naisesta - hän voi olla ujompi, sisäänpäinsulkeutuneempi ja silleen... Ehkä hän ajattelee, että sie voisit jotenkin "ylireagoida" ja alkaa latelemaan "sääntöjä" ja rikkomaan ehkä lasten ja hänen välejä, ts. jos hän ajattelee, että sinä voisit olla "mustasukkainen" siitä, että hänkin viettää aikaansa lastesi kanssa ja tulee heidän kanssaan toimeen, ja että lapset pitävät hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Pointti tuokin. Mut en mä eksällä käy muuten kuin viemässä/tuomassa lapsia, ja silloin ois ihan kiva vaihtaa kuulumiset (lasten asiat) muualla kuin rappukäytävässä... Onneks suurin osa "vaihdoista" tapahtuu tarhan jälkeen, niin ei tule niitä kiusallisia rappukäytäväepisodeja...

Tai sitten ex- kumppanisi uusi on niin ruma että sitä pitää piilotella :laugh:

Lapseni kummi pitää myös puolisoaan piilossa, on olleet jo jokusen vuoden ja kerran olisi tuon minulle näyttänyt,
niin,
sen kerran kun olin ollut onnettomuudessa ja minulla oli jalka paketissa naama täysin mustelmilla ja muutama tikki siinäkin jotta en todellakaan ollut siinä kunnossa että olisin halunnut nähdä ketään täysin vierasta ihmistä,
herkempi ihminen muutenkin olisi voinut pelästyä näköäni sillä olin juuri päässyt sairaalasta.
Kun en suostunut tuolloin tapaamaan tuota ihmistä on se minulta pidetty piilossa.

Mulle tulee ihan ekana mieleen, että se uus nainen on joku jonka tunnet. Lapset ei välttämättä tiedä tutuksi, koska eivät ole sitä kertoneet, mutta itse tunnet hänet jostain. Siksi eivät halua että tapaatte, koska kaikki sujuu nyt hyvin ja ajattelevat ettet enää suhtautuisi niin positiivisesti kun tämä selviäisi.

Voi olla kaukaa haettu, mutta tuli ekaksi mieleen.

On toi mustakin vähän outoa varsinkin tilanteessa, jossa välit kaikilla muuten joka suuntaan on hyvät.
Tosin voihan siinä painaa just se uuden naiseen ujous/epävarmuus omasta paikastaan.

Oletko yrittänyt rehellisesti selittää, että haluaisit vaan tavata juuri siksi, että lapset puhuu ihmisestä nätisti ja sä haluaisit vaan nähdä, kenen kanssa ne oikein viettävät aikaansa?

Ehkä tuossakin aika sitten tekee tehtävänsä, ja näet ihmisen kun hän on siihen valmis...

Mullahan tosin on ihan kieroutunut suhtautuminen näihin juttuihin muutenkin, kun mun äiti on tod.näk. mun äitipuolen paras ystävä.
Ja mun eronneet vanhemmat uusine puolisoineen varmaan esimerkiksi jouluna seuraavan kerran istuvat tuolla meidän pihasaunassa muun porukan kanssa ihan ilman mitään ongelmaa suuntaan tai toiseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Ehkä se on sitten kiinni siitä naisesta - hän voi olla ujompi, sisäänpäinsulkeutuneempi ja silleen... Ehkä hän ajattelee, että sie voisit jotenkin "ylireagoida" ja alkaa latelemaan "sääntöjä" ja rikkomaan ehkä lasten ja hänen välejä, ts. jos hän ajattelee, että sinä voisit olla "mustasukkainen" siitä, että hänkin viettää aikaansa lastesi kanssa ja tulee heidän kanssaan toimeen, ja että lapset pitävät hänestä.

Tätäkin olen miettinyt. Missään nimessä en halua rikkoa lasten ja hänen välejään, sillä kaikista tärkeintä on lapset. Ja olen todella onnellinen, että lapset ovat hänet ottaneet "omakseen", ja viihtyvät isällään yhtä hyvin kuin ennenkin, ellei jopa paremminkin. Ehkä hän joskus vielä huomaa ettei minua tarvitse pelätä :)

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Mulle tulee ihan ekana mieleen, että se uus nainen on joku jonka tunnet. Lapset ei välttämättä tiedä tutuksi, koska eivät ole sitä kertoneet, mutta itse tunnet hänet jostain. Siksi eivät halua että tapaatte, koska kaikki sujuu nyt hyvin ja ajattelevat ettet enää suhtautuisi niin positiivisesti kun tämä selviäisi.

Voi olla kaukaa haettu, mutta tuli ekaksi mieleen.

Ajattelin samaa, ihan heti. Ehkä ex ajattelee, että sinä et hyväksy että hän on juuri tämän naisen kanssa?

Minusta on todella outoa toimintaa, ei todellakaan aikuismaista. On lapsen edun mukaista, että kaikki hänelle rakkaat ja tärkeät ihmiset tuntevat toisensa ja tulevat keskenään toimeen. Näin meillä ainakin 2-vuotiaan tapauksessa. En tosiaankaan soittele/viestittele lapseni isän vaimon kanssa, mutta toki juttelemme ja vaihdamme kuulumisia normaalisti ja lapsen liittyvistä asioista keskustelen heidän molempien kanssa, silloin kun yhdessä heidät tapaan.

Yhteistyössä