asento jossa supistelee.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana 37+4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana 37+4

Vieras
Löysin juuri asennon missä tulee supistuksia vähän väliä. Ei kipeitä, mut vatsa menee kovaksi tiuhaan tahtiin. Kohdunsuu oli vielä kiinni ja kiinteä viimeviikolla, mutta vauvan koko arvio oli jo 3.3kg, et kyllä täs sais vähän jo supistellakin.
Onko muita kellä kohdunsuu kiinteä ja kiinni, mut kuiteskin synnytys lähtenyt sit liikkeelle tyyliin viikon sisällä?Tuskin täs synnytyksestä on kysymys, mut kivaa kun vähän jo supistelee, kun muuten ollut niin hiljaista noiden merkkien suhteen! ;)

löytäisimpä mäkin....paikat ollu täysin pehmeät ja lyhentyneet jo monta viikkoa ja menkkamaisia jomotuksiakin ollut+selkä mielettömän kipeä, mutta silti ei mitään tunnu tapahtuvan..:( vauva painoi rv37 lääkärin arvion mukaan n.3,5kg ja nyt menossa rv39 joten en edes halua tietää mikä jättiläinen tulossa. Jokainen vauvan liike sattuu

Mulla oli viikossa häipynyt puolet kohdunkaulasta, ikävä kyllä mulla viikkoja vasta 29+5..:( Ja ihan noilla mahan kovettumisilla lähtenyt. Mut siis ultrattiin, kummallakin kerralla sama lääkäri, joten en usko mittavirheeseenkään.

Mulle sanottiin, että jos jossain asennossa alkaa supistella, asento katkaisee hapen kulkua vauvalta tai kohdun isosta suonesta tms. eli esim. jos on loppuraskaudessa selällään ja vauva puristaa jotain suonia. Juurihan todettiin, että loppuvaiheessa nukkumisasennolla oli vaikutus kohtukuolemiin eli turvallisin oli vasemmalla kyljellä.

Yhteistyössä