äryttääkö ketään muuta noi kotihoidontukea korotettava-adressit sun muut kotihoidontukeen liittyvät vetoomukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmökö

Vieras
mua on alkanut ärsyttää muutaman kaverin jatkuvat adressijaot facessa.. ovat olleet molemmat n. 10v. lasten kanssa kotona olematta välillä töissä ja sitten vielä narisevat tuon kotihoidontuen pienuudesta.. kuka senkin korotuksen sitten maksaa? me työssäkäyvät?

olen siis itsekkin ollut kotihoidontuella lasten kanssa, niin, että kuopus oli 2,5v. mennessään hoitoon ja esikoinen 4v. pieni rahahan se on, mutta sillä pärjää kun luopuu joistakin asioista.

Kotihoidontuki on kyllä mielestäni suorastaan piruilua, sen verran pieni se on verrattuna kustannuksiin joita kunnalle aiheutuu lasten päivähoitopaikoista.
Sinällään minulle on aivan sama minkä verran saan rahaa omien lasteni hoidosta, hoitaisin heitä kotona vaikken saisi tuota piruilurahaakaan.
Ja vastaus kysymykseen: ei ärsytä adressit, en ole niitä edes nähnyt missään.

[QUOTE="vierailija";29235084]Kyllä ärsyttää! Tekee mieli kommentoida, että menkää hyvät ihmiset töihin, älkääkä tuilla eleskelkö.[/QUOTE]

Oikeastikko arvelet että tällä kotihoidontuki-summalla jonka saan näiden kahden pienen hoitamisesta jotenkin ELESKELLÄÄN ? Eihän tällä summalla saa edes viikon ruokaostoksia tehtyä joten ei tällä kyllä eleskellä eikä edes eletä.
Kaikki eivät hae mitään muita etuuksia joten pelkän kotihoidontuen avulla olisi melkoisen köyhät eväät.

Enkä taatusti mene töihin ja vie lapsiani hoitoon yli yhdeksitoista tunniksi päivässä (työmatkaan kun kuluu suuntaansa reilu tunti, työaika 7-16), enhän minä ennättäsi olemaan näiden pienten kanssa kuin korkeintaan KOLME tuntia vuorokaudessa kun heidät olisi laitettava nukkumaankin jo aikaisin että jaksaisivat herätä sitten aikaisin aamulla hoitoon. Sinne heidän olisi mentävä vähän ennen kuutta että ennättäisin seitsemäksi töihin.

Olisin iltapäivällä vähän jälkeen 17. hakemassa lapsia kotiin, kotona olisimme 18.00 aikaan ja nukkumaan olisi mentävä kello 20.00 kun aamusella olisi herätys hieman jälkeen viiden että ennättäisivät syömäänkin.

Juu ei, arvostan lapsiani sen verran paljon että mieluummin olen kotona hoitamassa heitä vaikka tuo kotihoidontuki onkin naurettavuuden huipentuma suuruudeltaan (siis pienuudeltaan) . Minulle ei riitä se että minulla olisi "viikonloppulapset" ja "sairaslapset", minä haluan olla heidän elämässään oikeasti kun kerran heidät olen tähän maailmaan aikoinaan halunnut.

Oikeastikko arvelet että tällä kotihoidontuki-summalla jonka saan näiden kahden pienen hoitamisesta jotenkin ELESKELLÄÄN ? Eihän tällä summalla saa edes viikon ruokaostoksia tehtyä joten ei tällä kyllä eleskellä eikä edes eletä.
Kaikki eivät hae mitään muita etuuksia joten pelkän kotihoidontuen avulla olisi melkoisen köyhät eväät.

Sisäfilettäkö syötte päivittäin, jos kh-tuki ei riitä edes viikon ostoksiin?
Meillä riittää noin kolmeksi viikoksi, eikä siinäkään ole äärimmilleen pihistelty. Lapsilisillä ja säästöillä maksetaan sitten lainaa ja laskuja. Niin ja mitään kuntalisää ei edes saada, kuten monet saavat. Naapurikunnassakin 200€/kk (tosin tämähän ei edes koske niitä työpaikattomia elämäntapakotiäitejä).

Enkä taatusti mene töihin ja vie lapsiani hoitoon yli yhdeksitoista tunniksi päivässä (työmatkaan kun kuluu suuntaansa reilu tunti, työaika 7-16), enhän minä ennättäsi olemaan näiden pienten kanssa kuin korkeintaan KOLME tuntia vuorokaudessa kun heidät olisi laitettava nukkumaankin jo aikaisin että jaksaisivat herätä sitten aikaisin aamulla hoitoon. Sinne heidän olisi mentävä vähän ennen kuutta että ennättäisin seitsemäksi töihin.

Olisin iltapäivällä vähän jälkeen 17. hakemassa lapsia kotiin, kotona olisimme 18.00 aikaan ja nukkumaan olisi mentävä kello 20.00 kun aamusella olisi herätys hieman jälkeen viiden että ennättäisivät syömäänkin.

Juu ei, arvostan lapsiani sen verran paljon että mieluummin olen kotona hoitamassa heitä vaikka tuo kotihoidontuki onkin naurettavuuden huipentuma suuruudeltaan (siis pienuudeltaan) . Minulle ei riitä se että minulla olisi "viikonloppulapset" ja "sairaslapset", minä haluan olla heidän elämässään oikeasti kun kerran heidät olen tähän maailmaan aikoinaan halunnut.

Mutta jos sun työpäivä kestää 9 tuntia, niin kai sä saat ne ylimääräiset tunnit sitten jossain välissä pitää vapaana?

Yhteistyössä