Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
Laro ei oo oikein vaan pitää sanoa siis larossa
ladossa eli larossa siis joo toisippäin.lato sana on se perusmuoto
tiiäkkö mikä on messä?
en kyllä tiä vaikka niin jessuksen juntti täys pohojalaanen oon...en ainakaa muista just!
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
messä on metsä
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
en kyllä tiä vaikka niin jessuksen juntti täys pohojalaanen oon...en ainakaa muista just!
no tota käytetään vetelissä ja parissa lähi pitäjässä =)
ts korvataan ss eli metsä
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:latoviini on koskenkorvaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
![]()
juu..ja ähtärissä ja muutamas muus pitäjäs se on mehtä ja käet taskussa..vähäkö vaihtelee noi alueittain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
![]()
juu..ja ähtärissä ja muutamas muus pitäjäs se on mehtä ja käet taskussa..vähäkö vaihtelee noi alueittain
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
![]()
no mulla ei oo hirveesti omaa murretta vaan sekotusta itä-länsi- etelä välistä... tarttuu turhan helposti kaikki, mut sitte on muutamat sanat jotka on ihan normaaleja sanoja mitä ei edes tajua murresanoix.
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja Syrämmes:Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:En tiedä onko ollut jo, mutta:
reppuränni
remotella
luanata
filtti
vaikia selittää sanasta sanahan... remotella olis retostella,olla miestä
filtti on viltti
luanata on lainata
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:MESSÄ
LARO
nuo vielä
tiiäkkö mikä on messä?
![]()
no mulla ei oo hirveesti omaa murretta vaan sekotusta itä-länsi- etelä välistä... tarttuu turhan helposti kaikki, mut sitte on muutamat sanat jotka on ihan normaaleja sanoja mitä ei edes tajua murresanoix.
Mä olen kans lähtöisin eteläpohjalaismurteiden alueelta, mutta savolaiskiilasta. Oli murrekurssilla ihan himpun haastavaa olla, kun en tunnistanut automaattisesti itä- ja länsimurteiden eroja, vaan melkein piti opetella kaikki sanat ulkoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja Syrämmes:Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:En tiedä onko ollut jo, mutta:
reppuränni
remotella
luanata
filtti
filtti on viltti
luanata on lainata
filtti meni oikein, luanata ja remotella ei![]()
Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:värkätä
ryskätä
ei meinaa tulla enää mieleen mitään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja Syrämmes:Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:En tiedä onko ollut jo, mutta:
reppuränni
remotella
luanata
filtti
filtti on viltti
luanata on lainata
filtti meni oikein, luanata ja remotella ei![]()
luanata on lainata meillä päin. luanaa vitonen
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:En jaksa koko sivua selata,joten heitän tähän
Ettonet (en tiiä onko murresana,mut oon tääl missä nyt asun ton kuullut monen suusta,mut en kotipaikan suunnassa)
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Alkuperäinen kirjoittaja SatuJo82:Tässäki ois pari
ruukata
visto
ruukata = on tapana, mie ruukaan tehä riisipuuron maitoon (esim.)
söhripöykerö tiesi myös
visto = rujo, ällöttävä, pirun ruma... jne... esim. hyi helevetti että on visto ämmä/äijä!
Alkuperäinen kirjoittaja finttu:Alkuperäinen kirjoittaja skdjhbaksj:tiedättekö?
Haarukka?
Päikkärit... siis ruoan jälkeen hetkeks vattan viereen köllölleen?Alkuperäinen kirjoittaja SatuJo82:Entäs
ruokaperäset