Arvostelkaa mun tän päivän ruuat.

• Viestiketjun aloittaja laihtuulaihtuu
  • Ensimmäinen viesti
laihtuulaihtuu
Aamulla elovena pussipuuro, puoliska rahkaa mehukeitolla, kaksi ruisleipää rsvalla, kinkulla ja tomaatilla(1 kokonainen tomaatti)

Rainbow Tikkamasala ateria, maitoa

Toinen elovenapussipuuro, kaksi ruisleipää kinkulla ja kurkulla.
2 porkkanaa ja vähän tsatsikia.
2 omenaa

Vettä ja vissyä 2.5l

Enempää en pysty syömään...

Ei mullakaan
[QUOTE="eimullamuuta";29488822]Ihan hirveän vähän kasviksia.[/QUOTE]

Olihan tuossa tomaatti, kurkkua, kaksi porkkanaa ja sitten vielä kaks omenaa. Ei ihan hirveän vähältä kuulosta. Mitä sitten lie tuo rainbown ateria sisältää..?

56,8kg
Mun tän päivän ruuat:

Aamulla: Elovena täysjyvämuroja maidolla, tuoremehua lasillinen

Päivällinen: Lohkoperunat, lohi, kermaviilikastike, maitoa lasillinen

Iltapalan syön noin klo 22.00: Pari ruispaahtoleipää juustolla ja kurkuilla, jugurtti ja
joku hedelmä.

Puoli vuotta on kestänyt mun dieetti ja nyt painoa pudonnut 14,5kg. Vielä pari kiloa pois, niin sit on tavoite saavutettu!

"vieras."
Kamalasti viljatuotteita ja hiilihydraattia. Onko sun siis tarkoitus laihtua tuolla ruokavaliolla? Syötin huvikseni nuo ruuat kalorilaskuriin ja niistä kertyi 1700 kcal, olettaen että maito oli rasvatonta ja mehukeitto sokeritonta. Jos olet isokokoinen tai liikut paljon, niin kyllä tuolla tietty hiukan laihtuu, mutta varmasti tuskastuttavan hitaasti.

Ja tosiaan, hillihydraattia ihan hirveästi ja proteiinia niukasti. Miksi syöt samalla aterialla sekä puuroa että leipää?

• Tykkää
Reactions: ilaria
kuulostaa paljolta myös mun korvaan ja tosiaan kaloreiksi muutettuna on mielestäni liikaa laihdttajalle...mun päivän kalorit yltää hädin tuskin 1200 kcal ja paino putoaa aivan varmasti :) joko puuro tai leipä, ei molempia!

mä-ä
Mun päivän syömiset.

Aamupala: ruisleipä (vähäkalorinen), oivariinia, desi rasvatonta maitoa
Lounas: ruisleipä, oivariini, oltermanni siivu
Teetä
Päivällinen: jauhelihakeittoa 200g, desi maitoa
Iltapala: näkkäri, oivariinia, mandariini.

Mä olen 5:2 paastolla ja tänään paastopäivä. Hiukan vajaa 500kcal.

"kia"
Mun tän päivän ruuat:

Aamulla: Elovena täysjyvämuroja maidolla, tuoremehua lasillinen

Päivällinen: Lohkoperunat, lohi, kermaviilikastike, maitoa lasillinen

Iltapalan syön noin klo 22.00: Pari ruispaahtoleipää juustolla ja kurkuilla, jugurtti ja
joku hedelmä.

Puoli vuotta on kestänyt mun dieetti ja nyt painoa pudonnut 14,5kg. Vielä pari kiloa pois, niin sit on tavoite saavutettu!
Huh, kuulostaa hyvältä. Mitä muuta syöt noin ylipäätään/mitä "sääntöjä" tällä dietilläsi/ruokailutavallasi on?

"eimullamuuta"
Olihan tuossa tomaatti, kurkkua, kaksi porkkanaa ja sitten vielä kaks omenaa. Ei ihan hirveän vähältä kuulosta. Mitä sitten lie tuo rainbown ateria sisältää..?
No mun mielestä yksi tomaatti, pari porkkanaa ja omenaa on vähän ja todella yksipuolista. Muutamaa kurkkuviipaletta ja valmisateriassa värinä olevaa tomaattia ei kannata edes laskea mukaan. Toki voi olla, että ap syö toisina päivinä enemmän kasviksia.

• Tykkää
Reactions: ilaria
"eimullamuuta"
Alkuperäinen kirjoittaja mä-ä;29488960:
Mun päivän syömiset.

Aamupala: ruisleipä (vähäkalorinen), oivariinia, desi rasvatonta maitoa
Lounas: ruisleipä, oivariini, oltermanni siivu
Teetä
Päivällinen: jauhelihakeittoa 200g, desi maitoa
Iltapala: näkkäri, oivariinia, mandariini.

Mä olen 5:2 paastolla ja tänään paastopäivä. Hiukan vajaa 500kcal.
Hei mäkin olen, mutta mulla on ihan erilainen taktiikka, syön paastopäivinä ainoastaan päivällisen. Miten sulla on sujunut? Laihdutatko vai paastoatko muista terveyssyistä?

"alkup"
[QUOTE="vieras.";29488930]Kamalasti viljatuotteita ja hiilihydraattia. Onko sun siis tarkoitus laihtua tuolla ruokavaliolla? Syötin huvikseni nuo ruuat kalorilaskuriin ja niistä kertyi 1700 kcal, olettaen että maito oli rasvatonta ja mehukeitto sokeritonta. Jos olet isokokoinen tai liikut paljon, niin kyllä tuolla tietty hiukan laihtuu, mutta varmasti tuskastuttavan hitaasti.

Ja tosiaan, hillihydraattia ihan hirveästi ja proteiinia niukasti. Miksi syöt samalla aterialla sekä puuroa että leipää?[/QUOTE]

yhdessä pussissa puuroa on 130kcal, rainbow-ateriassa 500kcal, ruisleivässä n 70kcal, että millä noista saa 1700kcal? Olettaen ettei kasviksista tule kaloreita kovinkaan paljoa.

Muutamassa kinkunsiivussa ei montaa kaloria ole kun 100g siivuja on 95kcal.

mä-ä
[QUOTE="eimullamuuta";29489034]Hei mäkin olen, mutta mulla on ihan erilainen taktiikka, syön paastopäivinä ainoastaan päivällisen. Miten sulla on sujunut? Laihdutatko vai paastoatko muista terveyssyistä?[/QUOTE]

Mun on pakko syödä tuohon tyyliin. Muuten iskee älytön nälkä ja pääkipu. Tuo on sopinut mulle ihan ok.

Aloittelin lokakuun lopussa ja paino putosi heti ekoilla viikoilla 3.5kg. Nyt ollut totaalinen jumi jo pitkään eli paino pysyy samassa. 4kg olis ollut vielä mukava saada alas. Silloin oma paino olisi 58kg.

Lähinnä mielenkiinnosta lähdin kokeilemaan tätä ja tietenkin sekä laihdutus että terveys mielessä.

Kuinkas sulla sujuilee?

[QUOTE="alkup";29489378]yhdessä pussissa puuroa on 130kcal, rainbow-ateriassa 500kcal, ruisleivässä n 70kcal, että millä noista saa 1700kcal? Olettaen ettei kasviksista tule kaloreita kovinkaan paljoa.

Muutamassa kinkunsiivussa ei montaa kaloria ole kun 100g siivuja on 95kcal.[/QUOTE]

Yksi omena 50kaloria, lasi maitoa 120kaloria, tzaziki? paljon söit?, yksi porkkana 30kaloria, levitex4 ??, rahka 75kalorii ,mehukeitto 40kalorii, kinkkusiivut jne. jne. Kyllä siitä tulee jos lasket kaiken.

Viimeksi muokattu:
"vieras."
[QUOTE="alkup";29489378]yhdessä pussissa puuroa on 130kcal, rainbow-ateriassa 500kcal, ruisleivässä n 70kcal, että millä noista saa 1700kcal? Olettaen ettei kasviksista tule kaloreita kovinkaan paljoa.

Muutamassa kinkunsiivussa ei montaa kaloria ole kun 100g siivuja on 95kcal.[/QUOTE]

Leivän olin laskenut vähän yläkanttiin, joten taitaa olla lähempänä 1600 kcal. Mutta kaikista pienistä se kertyy. Rasva leivän päälle (20 g eli aika vähän) reilu 100 kcal, omenat 150 kcal, porkkanat 50 kcal, lasi rasvatonta maitoa 70 kcal, rahka 90 kcal, kinkku 50 kcal... Nämä siis ei ole turhia (paitsi yksi omena riittäisi), mutta puuroa ja leipää ei tarvitsisi niin paljoa syödä. Ei varsinkaan jotain sokeroituja pussipuuroja.

"possukka"
[QUOTE="kia";29488962]Huh, kuulostaa hyvältä. Mitä muuta syöt noin ylipäätään/mitä "sääntöjä" tällä dietilläsi/ruokailutavallasi on?[/QUOTE]

muakin kiinnostaa miten tälläinen dieetti toimii!!

Itse olen myös ajatellut tätä 5-2-juttua, tosin sehän perustuu käytännössä samaan kuin jos laskisi kaloreita koko ajan.. Katsoin dokumentin jo aikapäiviä sitten Yleltä aiheesta. Itselläni ei ole tiputettavaa mutta terveyttä ajattelin :)

"alkup"
Maustamattomassa rainbow-rahkassa on 64kcal/100g ja söin sitä n. 100g. Laktoosittomassa maidossa 26kcal, ruisleivässä(tarkistin) 63kcal/kpl, omenat pieniä, porkkanat pieniä, eli ei oo noin paljoa kaloreita jne jne jne . Tsatsikia ehkä 3rkl, mehukeittoa n. 0.5dl; alle 9kcal/100g.
2 x 130kcal puuroista, rasvaa ei todellakaan noin paljoa. Tomaatti, ei varmasti paljoa.

Btw, kasviksista saatuja kaloreita en laske.

Yhteistyössä