Arvosteletteko ystävienne ulkonäköä negatiivisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teillä siis tapana arvostella ystävienne/kaverienne ulkonäköä negatiivisesti esim. lihomisesta,selluliitista,pukeutumisesta,vartalon muutoksista raskauden jälkeen jne.?
Minulla on pari kaveria jotka näin tekevät, enkä ymmärrä miksi.
En ymmärrä mihin sillä tähdätään, muutakuin pahan mielen hankkimiseen sille kaverille.
Itse en näe tarvetta kommentoida negatiivisesti kenenkään ulkonäköä, varsinkaan kavereiden.

Minun eräs kaverini on alkanut huomauttelemaan vartalosta ilkeästi. Itseään muistaa kuitenkin aina kehua, kun on niin pieni ja siro (oikeasti todella lyhyt ja useampi kymmenen kiloa ylipainoa) ja kaikki muut ihmiset onkin sitten rumia ja isoja.

Usein tuo kommentointi tapahtuu huumorin varjolla, esim. paljon lyhyessä ajassa laihdutettuani kuulin eräältä kaveriltani että "onpas sulla paljon löysää, hehheh" kun en ollut ehtinyt vatsasta täysin kiinteytyä.
Lisäksi olen kuullut että "sinusta ei oikein ota selvää oletko lihava vai et", sekin muka huumorin varjolla.
Olen miettinyt onko vika minussa vai onko tuollainen vitsailu ihan tavallistakin kavereiden kesken..

[QUOTE="vieras ap";28743080]Usein tuo kommentointi tapahtuu huumorin varjolla, esim. paljon lyhyessä ajassa laihdutettuani kuulin eräältä kaveriltani että "onpas sulla paljon löysää, hehheh" kun en ollut ehtinyt vatsasta täysin kiinteytyä.
Lisäksi olen kuullut että "sinusta ei oikein ota selvää oletko lihava vai et", sekin muka huumorin varjolla.
Olen miettinyt onko vika minussa vai onko tuollainen vitsailu ihan tavallistakin kavereiden kesken..[/QUOTE]

No se vika ei sussa ole. Ehkä se laukoja ei ajattele mitä puhuu ja miltä se tuntuu kohteesta.

No en kyllä. Joskus mielessäni saatan ihmetellä, jos joku on tehnyt jotain kummallista. Esim. jokin aika sitten pyöreähkö ystäväni laittoi aivan blondit hiuspidennykset. Tuli kyllä niin Tukiais-fiilis, että mielessäni sitä todellakin "kauhistelin". Eräs ystävä aikoinaan pamautteli mielipiteitään mun ulkonäöstä, mutta hällä olikin hirveän huono itsetunto ja siinä oli todellakin kateutta mukana. En mä niitä koskaan tosissaan ottanut, koska oli niin absurdeja juttuja.

En arvostele muita. Minulla tosin on yksi "ystävä", joka omaa jonkin verran kieron mielen, ja ilmeisesti alitajuisestikin koittaa nujertaa muita tekemällä tuollaisia ikäviä kommentteja muista. Usein mielisteleekin (ilmeisesti muka ollakseen hyväkin estävä), mutta sitten leväyttää jotain jotain asiatonta sopivissa kohdin. :)

[QUOTE="Vieras";28743315]En arvostele muita. Minulla tosin on yksi "ystävä", joka omaa jonkin verran kieron mielen, ja ilmeisesti alitajuisestikin koittaa nujertaa muita tekemällä tuollaisia ikäviä kommentteja muista. Usein mielisteleekin (ilmeisesti muka ollakseen hyväkin estävä), mutta sitten leväyttää jotain jotain asiatonta sopivissa kohdin. :)[/QUOTE]

Estävä = ystävä

Eräs ystäväni vuosia sitten sellaista harrasti. Lähinnä hämmennyin, en ymmärtänyt ollenkaan MIKSI joku pieni, siro himourhelija haluaa huomautella minulle, hänen fyysiselle vastakohdalleen esim. selluliitista, joka ei minua itseäni edes vaivannut.

Ylipäätään EN arvostele ihmisten ulkonäköä, ikinä. En yksinkertaisesti katso vieraita ihmisi tuomiten, arvostellen tai mittaillen. Joskus kauneus toki kiinnittää huomiota, mutta saatan esimerkiki ihailla todella pitkiä ja ''amazoniaisia'' naisia, eli sellaisia, joita ulkonäkökeskeiset ystäväni taas haukkuisivat. Sepä se onkin hassua, että ne ihmiset jotka eniten pistävätenergiaa ja aikaa ulkonäköasioiden ruotimiseen, vähiten ymmärtävät erilaisen kauneuden päälle. Muutama ystäväni sellaista tekee (esim. baarissa, kadulla saattavat sanoa että ''kato tota, voi vittu mikä tukka'') ja se on mielestäni todella kiusaannuttavaa. Pahinta on se, että saan jatkuasti huomauttaa että MINÄ en osallistu heidän haukkumisiinsa. Näille tyypeille muuten syntyy se käsitys että ''ME nähtiin just yks nainen joka oli MEIDÄN MIELESTÄ ihan hirveen näköinen.''

Ei ole ollut tapana. Ystäväpiiriin kuuluu kyllä yksi, joka tapaa toisinaan huomautella ulkonäöstä... Jokin aika sitten esitteli oikein kuvien avulla, miten olen hänen mielestään vanhentunut vuosien mittaan. Kuvitteliko ehkä, etten itse tajua vanhenevani kuten kaikki muutkin, mene ja tiedä :xmas:

Eipä ole tapana arvostella ystäviä saati vieraita ulkonäköön liittyen. Pari kaveriani tosin kännipäissään tykkäävät puuttua mun ulkonäköön ja lopetin menemästä yhden kanssa saunaan samaan aikaan, koska hän puuttui hyvinkin henkilökohtaisiin ominaisuuksiini. Ihan sun parastasi tässä vaan, hän aina selitteli kun kysyin eikö voitais nyt vaan nauttia löylyistä kuin puhua meikäläisestä. Ja sitten piti ihailla kuinka hänelle synnytyksenkin jälkeen on tissit kiinteänä ja vatsalihakset terästä. Huohhhhhh! Olisi kiva, jos sillä olisi aivotoimintakin yhtä terästä...

Toinen taas pohti vaatteitani ja miten ne sopii ylleni siitäkin huolimatta, ettei itse ole mikään pukeutumisen esimerkki. Siitä sanoin, että näytä itse ensin mallia ja jutellaan sitten mun vaatteista sen jälkeen.

Melkoisia personal trainereita :D

Yhteistyössä