Arvosteleeko teidän lapset toisten koteja ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ite ainakin olen yrittänyt lapset opettaa niin etteivät arvostele ääneen toisia tai toisten omaisuutta.
Kävin tänään hakemassa eskarilaisen ja 3 hänen luokkakaveriaan suoraan eskarista meille synttäreille.
Yksi näistä kommentoi jo autossa että ahaa punainen talo jne. Ja seuraavaksi sitte et teillä on kyllä sotkunen piha. Myönnän että ei todellakaan ole tiptop kun en yksin repeä kaikkeen.
Sama jatku sisällä. Ai teillä on rakentaminen menossa. Teillä on yläkerta saako käydä. Ja meni samantien. Kohta tuli takaisin ja sano että olipa pieni (yksi huoneista lukossa kun isommat ei halunnut pienempien pääsevän sinne). En kyllä haluais ikinä tuommosta.

Mua vaan jotenki sieppaa tuollaiset lapset.. vaikkei se sen lapsen vika oikeati ees ole.

Joo tollanen on kyllä törkeetä.
Ite saatoin lapsena sanoo jotain tollasta, mutta vaan niin, että talon omistajat / talossa asuvat ei kuule :D
Eli esim. jos olin synttäreillä niin sanoin äitille kotona että olihan sentäs hirvee kämppä.
(Itellä ei oo lapsia vielä eikä kyllä tuukkaan joten siks vastasin näin:P )

[QUOTE="asdfg";21906407]Joo tollanen on kyllä törkeetä.
Ite saatoin lapsena sanoo jotain tollasta, mutta vaan niin, että talon omistajat / talossa asuvat ei kuule :D
Eli esim. jos olin synttäreillä niin sanoin äitille kotona että olihan sentäs hirvee kämppä.
(Itellä ei oo lapsia vielä eikä kyllä tuukkaan joten siks vastasin näin:P )[/QUOTE]

Kyllä tuo mun mielestä lähtee kotoa. Jos vanhemmat arvostelee kaikkea lasten kuullen niin kait se tapa tarttuu lapsiinki.
Mulla on yks kaveri joka puhuu kaikki aikuisten jututki lasten kuullen ja nämä sitte kertoo niitä eteenpäin. Tosi raivostuttavaa. Ite kyllä sit tietää varoa et mitä kaverille kertoo mikä taas aiheuttaa välillä sen et kaveri suuttuu kun saa tietää et oon tienny jotain mitä en oo sille kertonu.

no meidän 5v kummityttö kyllä arvostelee rankalla kädellä:" onpas teillä sekaista, onkohan yläkerrassa yhtä sekaista.... jne.
Mutta ei kyllä kotoa tule, tiedän etteivät kyllä kommentoi moisia, edes kotonaan.

Toivottavasti ei, ainakaan pahassa mielessä. Meillä on kotona yleensä sen verran epäjärjestystä, että tuskin ihan helposti arvostelee.

Asutaan kerrostalossa ja yhdessä vaiheessa eräällä naapurinpojalla oli tapana jäädä oikeen maleksimaan meidän oven lähelle, että näkee sisään. Meillä on liian pieni eteinen ja liian vähän säilytystilaa, joten onhan se aika täynnä. Silti sieppas aina kun poika päivitteli miten sotkusta meillä on. Kerran sit vastakommenttina pyysin meille siivoomaan. Ei tullut ;)

muakin ärsyttää tuommoinen. "onpas teillä kauhea sotku" -olin just leipomassa ja tekemässä ruokia pakkaseen joten ei, keittiö ei ollut tiptop. "tosi sotkuinen lastenhuone" "onko sun lapset rikkonu tämänKIN" ja pahin.. "kato miten lihava!" (suureen ääneen minusta, ok, olen lihava mutta en sentään nyt noin lihava)

Minä tunnustan nyt sellaisen asian, että kyllä, meidän poika kauhisteli kaverin kotona epäjärjestystä kovaan ääneen. :ashamed:
No siis kun meilläkin on hyvin usein kaaos täällä ja itse kauhistelen epäjärjestystä kovaan ääneen. :|

Jos joku on arka paikka itselle, niin silloin pienikin sohaisu tuntuu. Joku olisi voinut vaan naureskella kasvattamatoman pojan arvosteluille, jos ei oma sotkuisuus häiritse tai asian kanssa on sujut. Tosin tuntuu kyllä siltä, että isolla osalla lapsista on nykyisin joku adhd, kun ulos tulee kaikki mitä sattuu vaan ajattelemaan. Kasvatuksesta se tietysti on kiinni.

En tiedä, mitä lapseni kavereiden kotona puhuvat, mutta minulle he kertovat kavereiden huoneista (siistit, äiti aina siivoaa vrt meidän sotkupesät ja laiska+nalkuttava äiti ) ja tietokoneista +pelilaitteista joita kavereilla on.

Äitini edelleen muistaa kun isäni ensimmäisestä liitosta oleva tyttö tuli meillä ekan kerran käymään ja sanoi ensi töikseen: "Kamalan pieni asunto, eihän täällä voi elää"

He asuivat 7h+tpk okt maalla... :whistle: Me remontin tieltä poissa 2h+k kerrostalo kaksiossa... Vaikka yhtä monta asujaa olikin..

No meillä oli yks ekaluokkalainen leikkimässä meiän tytön kanssa. Kyllä se totes, että teillä on aika sotkusta. No olihan meillä, eikä se mua sen kummemmin loukannu tai ärsyttäny.

Esikoinen kohta 4v kerran ilmoitti, että: "Pekan luona on sotkuista!" "Pekka" on siis mun veli ja onhan siellä välillä sotkuista, mutta mä en ikinä ole muiden koteja kommentoinut tuolla tavalla. Eikä meilläkään todellakaan ole aina paikat tiptop.

Meidän 5 v ei kyllä oo arvostellut muuten kuin että kadehtii kaikkia joilla on portaat sisällä :). Siis haluaisi että me asuttaisiin myös 2-kerroksisessa talossa. Ei siisteyttä, sotkuja, ahtautta ym.

Eikä myöskään ulkonäköjä jne.

Me ei arvostella myöskään kenenkäään kolteja tai kenenkään ulkonäköjä.

Yhteistyössä