Arvostele mun päivän syömiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aamupala
- kahvia puoli mukillista, ykkösmaitoa seassa

Liian vähän kahvia, rasvaisempi maito pitäisi olla.

- pieni kulho Fitness-muroja Danone-jogurtin kanssa (rasvaa 2,9%)
Yök. Murot ja jogurtti ovat ällöttäviä sekä yhdessä että erikseen.

- yksi pala paahtoleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä

Ennemmin ottaisi jotain leipäisempää kuin paahtista ja voita kuin oivariinia.

välipala
- kaksi nektariinia
Riippuu hedelmästä, kesällä kaipaisin ehkä jotain pirteämpää.

lounas
- ruisleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä
Eipä kummoinen lounas. Kyllä puolilta päivin jo kaipaa ruokaa, jos on aamulla herännyt aikaisin.

välipala
- kaksi palaa koulunäkkiä, päällä oivariinia
Oikeasti yök. Siis kuinka kuivakkaa ruokaa olet tottunut syömään?

päivälliseksi olisi tarkoitus syödä yksi broilerinkoipi salaatin kera, illalliseksi hedelmiä.
Broilerin koivet ovat iljettäviä nahkoineen ja jänteineen, eikä niissä ole juurikaan lihaa.

Mitat 160/64 (himpun liikaa, tiedän), raskaana kuudennella viikolla. Tavoitteena vähäinen painonnousu.
Siis vähäinen painonnousu? Täähän on joku laihariviritelmä, vaikka painottuukin hölmösti leipään ja hedelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Liian vähän proteiinia, kalsiumia!, hedelmiä ja vihanneksia sekä kasvirasvoja.

Ahaa. Jollakin laskurillako laskit, vai luettelitko vain sen, mitä yleensä palstalla sanotaan kaikkien ruokavalioista?

Näppituntumalta sanoisin, että proteiinia saattaa hyvinkin saada ruisleivästä, leikkeleestä, juustosta ja kanasta ihan riittävästi. Liikaakaan sitä ei saisi syödä.

Vihanneksia saattaa vähän vähänlaisesti ollakin (salaatin koostumuksesta riippuen), mutta en ymmärrä kuinka viisi hedelmää päivässä on liian vähän. Johan ne kuluttavat hampaitakin...

Kalsiumin ´ja kasvirasvojen puutteesta minä olisin huolissani, mutta iltasalaatti saattaa korjata ongelman.

Kiitos kommenteista!

Päivän ruuat muuttuivat iltaruualla sen verran, että broileria ei ollutkaan, joten tein itselleni kolmen munan munakkaan, jossa mausteena ripaus suolaa, valkosipulia ja tuoretta korianteria. Mukaan tuli hiukan juustoa ja punaista paprikaa. Lisäksi söin kotona yhden appelsiinin ja kaksi persikkaa sekä sorruin Mars-jäätelöpatukkaan. Illalla kävin kevyellä puolen tunnin hölkällä. Olo oli mainio, eikä ollut nälkä.

Kysymykseen miksi ei voi syödä kunnon aterioita - olen ihan samaa mieltä! Meillä vaan on niin huono työpaikkaruokala, että en syö siellä. Yleensä otan kotoa eväät - nyt ei ollut mitään oikein sopivaa, joten tekaisin leivän matkaan.

Tänään tähän mennessä:

Aamulla
- mukillinen kahvia, ykkösmaitoa
- ruisleipää, päällä sipaisu oivariinia, yksi pala oltermanni-juustoa ja kaksi kpl ohutta naudanlihaleikkelettä
- noin yksi desi jogurttia (2,9%)
- lasillinen tuoremehua

Lounaaksi ajattelin hakea lähikaupasta (siellä on "kotiruokatiski" joko kalaa tai broileria jollain sopivalla lisukkeella tai ruokaisan salaatin).

Välipalaksi mukana kaksi persikkaa. Töiden jälkeen menen ystävän luokse kyläilemään, joka on luvannut ruokkia sekä minut että lapset. Sen jälkeen tarpeen mukaan iltapalaksi luultavasti jotain hedelmää, pikkulenkille jos ehdin.

Kiitos kommenteista!

Päivän ruuat muuttuivat iltaruualla sen verran, että broileria ei ollutkaan, joten tein itselleni kolmen munan munakkaan, jossa mausteena ripaus suolaa, valkosipulia ja tuoretta korianteria. Mukaan tuli hiukan juustoa ja punaista paprikaa. Lisäksi söin kotona yhden appelsiinin ja kaksi persikkaa sekä sorruin Mars-jäätelöpatukkaan. Illalla kävin kevyellä puolen tunnin hölkällä. Olo oli mainio, eikä ollut nälkä.

Kysymykseen miksi ei voi syödä kunnon aterioita - olen ihan samaa mieltä! Meillä vaan on niin huono työpaikkaruokala, että en syö siellä. Yleensä otan kotoa eväät - nyt ei ollut mitään oikein sopivaa, joten tekaisin leivän matkaan.

Tänään tähän mennessä:

Aamulla
- mukillinen kahvia, ykkösmaitoa
- ruisleipää, päällä sipaisu oivariinia, yksi pala oltermanni-juustoa ja kaksi kpl ohutta naudanlihaleikkelettä
- noin yksi desi jogurttia (2,9%)
- lasillinen tuoremehua

Lounaaksi ajattelin hakea lähikaupasta (siellä on "kotiruokatiski" joko kalaa tai broileria jollain sopivalla lisukkeella tai ruokaisan salaatin).

Välipalaksi mukana kaksi persikkaa. Töiden jälkeen menen ystävän luokse kyläilemään, joka on luvannut ruokkia sekä minut että lapset. Sen jälkeen tarpeen mukaan iltapalaksi luultavasti jotain hedelmää, pikkulenkille jos ehdin.

Ton ekan aamun paahtoleivän vois toki vaihtaa johonkin fiksumpaan leipään, kuten tokana aamuna olit jo vaihtanutkin.
Oivariinin vois ehkä vaihtaa margariiniin? Oltermannin vähärasvaisempaan, vaikka 17% (maistuu ihan yhtä hyvältä, ei voi verrata niihin 5% kumijuustoihin :))

Alkuperäinen kirjoittaja e.:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Et keksi miten kasvikset on ravitsevampaa kuin paahtoleipä? Huhhuh.

Aloittaja söi päivänsä aikana mm. ruisleipää, juustoa, leikkelettä, broileria ja hedelmiä. Mutta sinun mielestäsi tietysti perunalla, porkkanalla ja sipulilla suurustettu vesi peittoaa nuo ravitsevuudessa mennen tullen.

Kyllä kasvikset on terveellisiä enkä itse asiassa mistään lukenut että siinä oli perunaa.
Ja en tiedä millaista soppaa olet syönyt mutta mulla pääosassa kasvikset (parsakaali, porkkana, sipuli) ja vettä vain hiukan :)

Tänään aamupalasi oli jo fiksumpi. Itse käytän leivän päällä joko leikkeletä tai juustoe, en koskaan molempia. Mieluummin sitten sen kinkun tai juuston päälle jotain kasvista: kurkkua, tomaattia, retiisiä, paprikaa, salaattia ..

Vähärasvaiset juustot tosiaan maistuvat (tai ainakin niihin tottuu) ihan yhtä hyvältä kuin rasvainen versiokin.

Mulla olikin pitkään juustot pannassa lähes kokonaan, mutta kun makuun pääsee, niin.. Yritän rajoittaa juuston syönnin vain aamuun ja max kahteen viipaleeseen, joten olen siksi sallinut itselleni melko rasvaisen juuston. Ja näin raskaana täytyy tietenkin huolehtia kalsiumin saannista - maito ei ole minulle koskaan maistunut, rasvaton piimä kylläkin.

Mulla ois koko ajan nälkä noilla ruuilla. Aivan liikaa eineksiä. Jos on pakko syödä jogurttia niin mikset osta luonnoljogurttia ja lisää itse hedelmää? Danonet sisältää hirveesti sokeria ja/tai makeutusaineita.

Saat muuten hirveesti sokeria noilla eväillä, jätä ne hitsin fitnessmurot ja syö vaikka kaurapuuroa omenapaloilla!

Alkuperäinen kirjoittaja titityy:
1200 kcal on kyllä kituutusta ilman raskauttakin.

Pituuden ja painon mukaan (iän heitin arviolta) perusaineenvaihdunta on päälle 1400 kcal, eli sen verran kuluttaa kun makaa koomassa. Kaikki tämän päälle tehtävät toiminnot nostaa määrää joten syö nyt hyvä ihminen vähintään ton verran ettet ihan mene säästöliekille. Pätee kaikille, oli sit raskaana tai ei. En muutenkaan ymmärrä miten jotkut elää päivät puputtamalla pelkkää leipää ja hedelmää, tuntuu ettei kukaan enää syö kunnon ruokaa.

Kuten tossa jo aiemmin sanoin, "kunnon ruoka" ei ole mitenkään pannassa, mutta sopivaa ei sattunut olemaan, enkä pidä työpaikkaruokalasta.

Tänään söin lounaaksi kana-pastasalaattia (360 kcal) ja suurehkon grillatun broilerinkoiven ilman nahkaa. Salaatissa mukana myös hyviä rasvoja ja kasviksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja e.:
Et keksi miten kasvikset on ravitsevampaa kuin paahtoleipä? Huhhuh.

Aloittaja söi päivänsä aikana mm. ruisleipää, juustoa, leikkelettä, broileria ja hedelmiä. Mutta sinun mielestäsi tietysti perunalla, porkkanalla ja sipulilla suurustettu vesi peittoaa nuo ravitsevuudessa mennen tullen.

Kyllä kasvikset on terveellisiä enkä itse asiassa mistään lukenut että siinä oli perunaa.
Ja en tiedä millaista soppaa olet syönyt mutta mulla pääosassa kasvikset (parsakaali, porkkana, sipuli) ja vettä vain hiukan :)

Kyllä useimmat kasvissosekeitot sisältävät enimmäkseen perunaa, porkkanaa ja sipulia, sekä tuota kermaa, jota ei tämän keskustelun mukaan saanut keittoon panna. Googlaa vaikka reseptejä ja valmiskeittojen tuoteselosteita jos et usko.

Tietenkin jos sinä tarkoitat kasvissosekeitolla jotakin muuta kuin muut ihmiset, niin mikäpä siinä. Mutta jos mä sekoitan parsakaalia, porkkanaa ja sipulia ja lisään hieman vettä, niin kutsun kyllä sitä soseeksi ;)

Niin tai näin, pääasia että ihmiset syövät monipuolisesti. Monipuoliseen ruokavalioon kuuluvat kasvikset, mutta niin monet muutkin asiat.

Yhteistyössä