Arvostele mun päivän syömiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
aamupala
- kahvia puoli mukillista, ykkösmaitoa seassa
- pieni kulho Fitness-muroja Danone-jogurtin kanssa (rasvaa 2,9%)
- yksi pala paahtoleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä

välipala
- kaksi nektariinia

lounas
- ruisleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä

välipala
- kaksi palaa koulunäkkiä, päällä oivariinia

päivälliseksi olisi tarkoitus syödä yksi broilerinkoipi salaatin kera, illalliseksi hedelmiä.

Mitat 160/64 (himpun liikaa, tiedän), raskaana kuudennella viikolla. Tavoitteena vähäinen painonnousu.

Tänään on mielestäni mennyt liikaa leipää ja oivariinia, liian vähän kasviksia. Kunnon lounas olisi ollut fiksumpi valinta.

Ei kai tuossa liikaa leipää ole suhteessa suosituksiin. Murot ja jugurtin vaihtaisin sokerittomiin versioihin, jos painonhallintaa haet.

Mutta hyvältähän tuo muuten näyttää, ja riittävän monipuoliseltakin. Kateeksi suorastaan käy. Itselläni menossa viikko 8, ja elelen käytännössä mehujäällä ja hedelmillä. Iltapäivisin saattaa mennä alas vähän karjalanpiirakkaa, mutta ruisleipä jää nielemättä, kuten kaikki "oikea" ruoka.

Jospa tämä tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja gorillaz:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Syö kunnolla jos oot raskaana.
Tapat alkios/sikiös tolla menolla. Huh huh. Järki käteen.

Haista huilu. Vauva ottaa minkä tarvitsee.

Ei vauva vaan alkio.
Joo mut eipä tolla menoo edes laihdu ;)
Kyllähän siinä kiloja tulee ja mahamakkaraa kun lapsi mahassa kasvaa.
Laihduta jälkikäteen, helposti lähtee jos vain haluaa.

en ole kaloreita laskenut, mutta leipä, juustot ja jogurtit kerryttävät sitä aika lailla. Saman määrän kaloreita olisi saanut myös kunnon ruualla, tiedän syöneeni tänään hölmösti. Liikaa hiilaria ja sokeria.

Yritänpäs käydä laskemassa, hetki.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
aamupala
- kahvia puoli mukillista, ykkösmaitoa seassa
- pieni kulho Fitness-muroja Danone-jogurtin kanssa (rasvaa 2,9%)
- yksi pala paahtoleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä

välipala
- kaksi nektariinia

lounas
- ruisleipää, päällä oivariinia, oltermannia ja naudanlihaleikkelettä

välipala
- kaksi palaa koulunäkkiä, päällä oivariinia

päivälliseksi olisi tarkoitus syödä yksi broilerinkoipi salaatin kera, illalliseksi hedelmiä.

Mitat 160/64 (himpun liikaa, tiedän), raskaana kuudennella viikolla. Tavoitteena vähäinen painonnousu.

Tänään on mielestäni mennyt liikaa leipää ja oivariinia, liian vähän kasviksia. Kunnon lounas olisi ollut fiksumpi valinta.

apua.... miten niin 64 on ylipainoa!? tai no, me ollaan niin erimallisia kaikki. mä oon 160cm ja näytän parhaimmalleni 65kiloisena. tähän johtopäätökseen olen tullut katsomalla elämäni valokuvia. olen painanut kaikkea välillä 45-110kg. ja tosiaan sellainen 65-70kg on ollut parhain mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ole kaloreita laskenut, mutta leipä, juustot ja jogurtit kerryttävät sitä aika lailla. Saman määrän kaloreita olisi saanut myös kunnon ruualla, tiedän syöneeni tänään hölmösti. Liikaa hiilaria ja sokeria.

Yritänpäs käydä laskemassa, hetki.

Sen verran vielä, että toivottavasti illan salaattiannoksesi on runsas, sisältää paljon tummaa vihreää ja muitakin värejä, ja on maustettu reilulla annoksella hyvää öljyä.

Jos näin on, päivä kuulostaa minusta varsin hyvältä. Kuten sanottu, hifistelijä ehkä vaihtaisi sokerittomiin muroihin ja jukurttiin, mutta perushyvään ruokavalioon mahtuu kohtuudella niitä ei-niin-terveellisiäkin ainesosia. Syömisen kuitenkin pitäisi olla iloinen ja sosiaalinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Kasvissosekeittoa saisit syödä vaikka litrakaupalla jos ei ole kermaan tehty.. Jos oot raskaana niin tarvitset ehdottomasti enemmän ravintoa.

Oikeassa olet.

En minä vain keksi, kuinka veteen tehty kasvissosekeitto on ravitsevampaa kuin nuo aloittajan ruoat. Se lämpimyyskö siinä ravitsee?

Kiitos kommenteista!

Niin siis tarkennuksena, tarkoitus ei olekaan, tietenkään, raskauden aikana laihtua, vaan yrittää välttää tarpeetonta (kahden edestä syömisestä johtuvaa) painonnousua. Olen sen verran tiukkaan aina painoa saanut tarkkailla, että vaikka sen saakin kyllä pois laihdutettua, en haluaisi ylimääräistä lastia. Vauva on tietenkin tärkein :)

Illalla olisi tarkoitus syödä hyvä ja monipuolinen salaatti, ei siis pelkkää lehtisalaattia ja kurkun palasta :)

Yllätyin kyllä itsekin, kun laskin kiloklubissa kalorit noin - lisäsin vielä jo ennakkoon illalle kolme persikkaa, kalorimäärä jäi alle 1200 kcal. Unohdin aiemmin mainita, että aamulla join myös lasillisen tuoremehua.

Alkuperäinen kirjoittaja e.:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Kasvissosekeittoa saisit syödä vaikka litrakaupalla jos ei ole kermaan tehty.. Jos oot raskaana niin tarvitset ehdottomasti enemmän ravintoa.

Oikeassa olet.

En minä vain keksi, kuinka veteen tehty kasvissosekeitto on ravitsevampaa kuin nuo aloittajan ruoat. Se lämpimyyskö siinä ravitsee?

Et keksi miten kasvikset on ravitsevampaa kuin paahtoleipä? Huhhuh.

Ainakaan ne Fitness-murot ei ole paras valinta. On paljon parempia vaihtoehtoja sen sijaan, tässä kohtaa fitnes ei ole fitnes.

Minä en kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä miksi raskaanaolevan pitäisi syödä enemmän kuin tuo ap:n kuvaama ruokavalio. Itse syön about saman verran, olen raskaana viikolla 23 ja painoa on tullut jo monta kiloa.

no joo mut jos on raskaana niin miks ei voi syödä "kunnon" lämpimiä aterioita? perunaa/riisiä/pastaa, kasviksia, lihaa/kalaa ja juomaksi MAITOA!? voit syödä hiilarittomia sitten kun oot synnyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Et keksi miten kasvikset on ravitsevampaa kuin paahtoleipä? Huhhuh.

Aloittaja söi päivänsä aikana mm. ruisleipää, juustoa, leikkelettä, broileria ja hedelmiä. Mutta sinun mielestäsi tietysti perunalla, porkkanalla ja sipulilla suurustettu vesi peittoaa nuo ravitsevuudessa mennen tullen.

Yhteistyössä