Arvostan enemmän amiksesta, kuin lukiosta päässeitä

[QUOTE="vieras";26389518]No ei kai siitä nyt hyötyä olekaan, jos ei tarvitse sitä jatko-opintoja varten. Minä taas jatkoin yliopistoon, mikä olisi ollut vaikeaa ilman ylioppilastodistusta.[/QUOTE]

Yliopistoon voi hakea myös ammatillisella todistuksella, vai?

Itse arvostan molempia, mutta se että ylioppilas olisi jotenkin parempi, niin on täyttä potaskaa. Ja nuo tuilla eläjät, mistä tiedot?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26389518]No ei kai siitä nyt hyötyä olekaan, jos ei tarvitse sitä jatko-opintoja varten. Minä taas jatkoin yliopistoon, mikä olisi ollut vaikeaa ilman ylioppilastodistusta.[/QUOTE]

Sulla on suuria aukkoja yleissivistyksessäsi. Yliopistoihin ja korkeakouluihin pääsevät myös ei-ylioppilaat. =) Heille on oma kiintiönsä.

"vieras"
Yliopistoon voi hakea myös ammatillisella todistuksella, vai?

Itse arvostan molempia, mutta se että ylioppilas olisi jotenkin parempi, niin on täyttä potaskaa. Ja nuo tuilla eläjät, mistä tiedot?
Mahdotonta ei ole (ainakaan kaikista ammatillisista koulutuksista), mutta vaikeampaa. Lukio on selkeämpi väylä yliopistoon.

Olen samaa mieltä, että potaskaa se on. Samoin kuin toisinkin päin. Hölmö keskustelunaihe.

En ole kirjoittanut mitään liittyen tuilla elämiseen, joten en siihen myöskään vastaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26389771]Mahdotonta ei ole (ainakaan kaikista ammatillisista koulutuksista), mutta vaikeampaa. Lukio on selkeämpi väylä yliopistoon.

[/QUOTE]

Olen aikoinani mennyt kauppaopisto-pohjalla kauppakorkeakouluun. Oli helpompi päästä kuin lukiopohjalla.

Tottakai kaikkiin tiedekuntiin ei ihan helpolla pääse. Mutta lukio ei ole ainoa väylä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26389762]Sulla on suuria aukkoja yleissivistyksessäsi. Yliopistoihin ja korkeakouluihin pääsevät myös ei-ylioppilaat. =) Heille on oma kiintiönsä.[/QUOTE]

Siksi kirjoitin "vaikeampaa". En ole sanonut, etteikö sinne lukiota käymättä pääse.

Pointtini oli kuitenkin se, että lukion käymisestä ei suoraan ole hyötyä ammatillisessa mielessä, jos ei aio jatkaa opintoja. Takerruit itse epäolennaisuuteen, mutta kiitos kuitenkin arviostasi yleissivistykseni tilasta.

[QUOTE="vieras";26389771]Mahdotonta ei ole (ainakaan kaikista ammatillisista koulutuksista), mutta vaikeampaa. Lukio on selkeämpi väylä yliopistoon.

Olen samaa mieltä, että potaskaa se on. Samoin kuin toisinkin päin. Hölmö keskustelunaihe.

En ole kirjoittanut mitään liittyen tuilla elämiseen, joten en siihen myöskään vastaa.[/QUOTE]

En tarkoittanutkaan, että sinä kirjoitit vaan samalla kertaa vastailin aiempiin viesteihin. Tuo ensimmäinen oli vain sinulle. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26389799]Olen aikoinani mennyt kauppaopisto-pohjalla kauppakorkeakouluun. Oli helpompi päästä kuin lukiopohjalla.

Tottakai kaikkiin tiedekuntiin ei ihan helpolla pääse. Mutta lukio ei ole ainoa väylä.[/QUOTE]

En ole edelleenkään väittänyt, että se on ainoa väylä. Mutta lukioon ei oikein kannata mennä, jos ei aio enempää opiskella. Sitä yritän sanoa.

[QUOTE="...";26389418]No ihan yksi hailee, mistä on valmistunut, pääasia että elättää itse itsensä.
Ja käsittääkseni amiksesta valmistuneet useammin ovat yhteiskunnan tuilla, joten se siitä.[/QUOTE]

Mikä on vertailukohtasi? Amiksesta valmistutaan ammattiin, eikä ne kaikki ole yhteiskunnan loisia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26389803]Siksi kirjoitin "vaikeampaa". En ole sanonut, etteikö sinne lukiota käymättä pääse.

Pointtini oli kuitenkin se, että lukion käymisestä ei suoraan ole hyötyä ammatillisessa mielessä, jos ei aio jatkaa opintoja. Takerruit itse epäolennaisuuteen, mutta kiitos kuitenkin arviostasi yleissivistykseni tilasta.[/QUOTE]

Ole hyvä. =) Ilmeisesti osuin ihan oikeaan.

Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26389539:
Onneksi mä oon tässäkin asiassa valioyksilö, ja oon hankkinu molemmat, yo-lakin, jota on kiva pitää vappuna, ja amiksenkin oon käyny.
Mä kans. Arvostan eniten sitä että ihmisellä on tavoite jonka toteuttaa, jopa kutsumus, muuten ihan sama minne tie vie ja mitä kautta.

"vieras"
[QUOTE="ekaluokkalainen";27388728]Täällä on taidettu unohtaa ,että on niitä muitakin kuin duunareita tai korkeastikoulutettuja ja yliopistosta valmistuneita ...[/QUOTE]

Öö...mitä ne muut on? Syrjäytyneitä?

"apsi"
itse ammattikoulun käyneenä arvostan molempia. ymmärrän sen, etää joihinkin ammatteihin halutessaan pitää olla sitä lukupäätä pohjalla. Näin lähihoitajana olisi voinut olla myös hyötyä pitkästä matematiikasta ja kielistäkin :)

Yhteistyössä