Arvon pariskunnat, onko teillä yhteisiä harrastuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhteinen harrastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhteinen harrastus

Vieras
Ja tarkoitan ihan oikeita harrastuksia, en lastenhoitoa tai kotitöitä :)

Mun mies on nyt ruvennut hinkuaan jotain yhteistä harrastusta, muttakun ollaan tän asian kanssa kun yö ja päivä...
Mun mies tykkää kaikesta hikirääkkiliikunnasta, se haluais tanssikurssille tai hiihtämään tms.
Minä tykkään enemmän sellasesta "reippailusta" ja raittiista ilmasta, metsässä samoilusta ja hyötyliikunnasta. Mulla on kaksi vasenta jalkaa, joten mikään tanssiminen tai hiihtäminen ei vaan maistu.

Kertokaa mulle mitä te harrastatte tai ehdotelkaa muuten vaan harrastuksia? =)
Eikä tässä nyt verenmaku suussa pakolla mitään haeta, mutta voihan olla et on olemassa joku juttu mikä sopii molemmille :)

Urheilu/kuntoilu, joskin yksin harjoitellaan, kun se toinen on silloin lasten kanssa. Yhdessä käydään puolimaratoneilla yms. jos saadaan lapsille hoitaja siksi aikaa. Me ollaan niin eritasoisia liikunnassa, että ei voida oikein yhdessä treenata.
Mies harrastaa lisäksi jääkiekkoa, hiihtoa (ykköslaji), maantiepyöräilyä, rullaluistelua. Ja hän tykkää nimenomaan kestävyysluontoisesti harrastaa noita, esim. pyöräillä 200 km, hiihtää 125 km jne.

Olemme aloittelemassa vaellusharrastusta yhdessä. Itse kiinnostuin ensin ja miehen sain innostumaan sitten.
Ollaan aloitettu 7-15 km päiväretkillä aluksi. Karttatuloste netistä ja sitten eväät reppuun ja katselemaan kiinnostavia paikkoja kymmenen kilometrin säteellä kodista. Virkistää henkisesti ihan eri tavoin kuin lenkkeily liian tutuissa maisemissa.

No eilen illalla juuri huomattiin, että yhdessä pelätään miehen kuorsausta :D

No ei meillä kyllä sellaista kalenteroitua yhteistä harrastusta ole, kun on niin vaikea pienten lasten kanssa yhdessä päästä mihinkään. Kesällä veneillään yleensä kylläkin koko perheen voimin, remontoinninkin kai voi sanoa yhteiseksi harrastukseksi :), pelataan me konsoli pelejäkin aina yhdessä, vaikkakin vain kerran vuodessa. Meillä miehen polvet rajoittaa paljon kaikkea "urheilulajeja", joten puntilla käydään toisinaan yhdessä kun saadaan lapsille hoitja, kesäisin käydään mielellään myös pyöräilemässä, mutta silloin lapset kulkee pyöräkärrissä mukana.

Juu, mitä milloinkin, ei säännöllistä kuitenkaan. Kesällä pyöräillään ja talvella hiihdetään yhdessä. Sitten käydään lenkillä, yleensä kävellen ym. sellaista ulkoilua. Sitten meillä on yhteinen kaveriporukka, jonka kanssa harrastellaan milloin mitäkin, viimeksi mökkeiltiin viime viikonloppuna.

Ei ole. Olen yrittänyt saada miestä innostumaan tanssimisesta, mutta ilman tulosta. Joskus ennen lapsia käytiin pelaamassa sulkapalloa, mutta ei sekään ollut mikään menestys, koska mieheni oli minua parempi siinä.

Tapasimme mieheni kanssa harrastuksen merkeissä, joten kyllä. Meillä on yhteinen harrastus.

Pelaamme molemmat biljardia (eri lajeja) ja erityisesti pooliin pääsee helposti mukaan vaikka ei olisi koskaan pelannut. Todella paljon käy yleisillä saleilla pariskuntia pelailemassa. Ja vaikka toinen olisikin parempi niin mitä sitten. Mukava harrastus vaikka ei koskaan mihinkään kilpatasolle yltäisikään.

Meille oman mausteen tuo kuitenkin juuri tuo kilpailu. Olemme jopa pelanneet pari-sm kisoissa parina kertaalleen.

Urheillaan yhdessä. Pyöräillään sekä maastossa että maantiellä, käydään salilla ja treeneissä, melotaan, liikutaan luonnossa, hiihdeyään, lasketellaan, matkustetaan, rempataan. Joo, on yhteisiä harrastuksia, paljonkin.

Miten olisi teillekin vaikka pyöräily yhteiseksi harrastukseksi? Hankitte kunnon fillarit ja lähdette tekemään retkiä luonnossa.

Just nyt ei varsinaisesti, ennen oli yks yhteinen harrastuskerta per viikko (siis ennen lapsia). Mutta meillä on samanlaiset kiinnostuksenkohteet kyllä, eli käydään esim. keikoilla ja matkustellaan aina kun mahdollista.

ennen lapsia harrastimme miehen kanssa yhdessä geokätköilyä. Nyt alkaa lapset olla siinä iässä, että heidän kanssaan voisi tuota harrastusta taas jatkaa. Muuten olemme miehen kanssa kokeilleet erilaisia lyhytkursseja, esim. naurujoogaa, tanssikurssi jne. Molemmat harrastamme liikuntaa eri muodoissa, joten siinä on yhteistä mielenkiinnon kohdetta, vaikkakin kumpikin treenaa tahollaan. Joskus juoksimme yhdessä maratonin, mutta siihenkin treenattiin omillamme.

Ennen oli, lasten myötä ei ehdi (toinen jää lapsenvahdiksi). Ehkä taas tulevaisuudessa urheillaan yhdessä =)

Meillä on yhteinen yritys, joten teemme työtä yhdessä, se riittänee tällä hetkellä :D

Yhteistyössä