Arvokeskustelua hygieniasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies ja mirri periaatteella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies ja mirri periaatteella

Vieras
Tuon päivän ketju -maininnan ansoituneen ketjun johdosta:

Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta.

Siis hieno periaate naisille noin vain teoriassa, kunhan vain itse ei pidä vaivautua.

Ollaanko tässä nyt naiseuden ytimessä?

Omasta miehestä ei niin välilksi. Naisen per(u)soikeuksiin kuuluu saada kotona haista jos niin haluaa. "Vieraampi ympäristö ja vieraammat ihmiset on sitten asia erikseen." ja myös "on tärkeämpää olla töissä hyväntuoksuinen, kotona ei oo niin väliksi."

Mies lähtökohtaisesti paremmin arvostaa naista.

Naisella puolestaan muut tulevat arvoasteikolla ensin ja se oma mies jossain kaukaa perästä.

Ei hyvä, mielestäni! Niin sitten makaa, kuin petaa, ja samma på svenska vähän laajemminkin suhteiluissanne. Muistakaa tai edes vähän ajatelkaa sitä, arvon naiset.

Miesten on niin helppo urputtaa, koska heitä ei vaadita sitten niin mitään ponnisteluja ulkonäkönsä suhteen. Tukka pitää olla kammattuna, siisti ja puhdas. Ulkomaailmassa. Moniko mies pitää lomalla lomaparran kun ei jaksa ajaa? Puunaako miehet sitten itseään kotosalla kaiken aikaa?

Tässä avauksessa varmaan tuo hygienia oli sivuseikka, oli vaan esimerkkinä.

Pointti oli siinä että miehiä ei arvosteta omien vaimojensa toimesta. Totta ainakin meillä. Kyllä minulle on niin monta kertaa paikkani osoitettu että se alkaa olla tiedossa. Ensin tulevat ystävät, työtoverit, koirat, kissat ja kaikki muut. Ja sitten siellä jossakin arvostusasteikon alapäässä oma aviomies.

Ja miehetkö arvostaa naisia? Miksi sitten edelleen naisten palkka on huonompi kuin miesten? Ja miksei miehellä yhtään omatunto kolkuta siinä asiassa että naiset tekee töissä käydessäänkin huomattavasti enemmän kotitöitä kuin mies. Se on vissiin sitten sitä arvostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Arvostus:

Pointti oli siinä että miehiä ei arvosteta omien vaimojensa toimesta. Totta ainakin meillä. Kyllä minulle on niin monta kertaa paikkani osoitettu että se alkaa olla tiedossa. Ensin tulevat ystävät, työtoverit, koirat, kissat ja kaikki muut. Ja sitten siellä jossakin arvostusasteikon alapäässä oma aviomies.

Mut mä olenkin opetellut tosta ulos. Ihan muillakin elämänaloilla kuin hygienian suhteen. Arvostan miestäni todella. Ja hän minua.

Alkuperäinen kirjoittaja Arvostus:

No kylläpä oudon naisen olet ottanut. Mulla ainakin oma perhe on arvoasteikon yläpäässä, mukaanlukien oma mussuni eli mies. Ja mä kyllä putsaan ja puunaan miestä miellyttääkseni. Hui!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..Puunaako miehet sitten itseään kotosalla kaiken aikaa?

No ei välttämättä, mutta vähemmän sitten sellaisessa tapauksessa muuallakaan ja muutenkaan.

Pointti oli kodin ja miehen arvostuksessa ja suhteessa vieraampin esiintyvän vieraskoreilun määrästä, epäsuhdasta, ja tavallaaan tekopyhyydestä tässä mielessä.

Sä olet ap käsittänyt asian väärin. Kyse on omana itsenään olemisesta. Toisin kuin kuvitellaan, joku meikkaus ei ole naiseuteen pakollisena liittyvä ominaisuus. On se nyt perseestä, jollei edes oman perheen piirissä saa olla sellainen kuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
..Puunaako miehet sitten itseään kotosalla kaiken aikaa?

No ei välttämättä, mutta vähemmän sitten sellaisessa tapauksessa muuallakaan ja muutenkaan.

Pointti oli kodin ja miehen arvostuksessa ja suhteessa vieraampin esiintyvän vieraskoreilun määrästä, epäsuhdasta, ja tavallaaan tekopyhyydestä tässä mielessä.

Näin se meilläkin menee. Kun ulos ovesta lähdetään niin push-upit ja stringit ja täysi sotamaalaus ja pakkeli. Kotona ei oo niin väliksi juu... Ja sitten ihmetellään kun erotiikka ja seksi ei kiinnosta. Kai tässä on tehtävä se johtopäätös että vaimoa kiinnostaisi erotiikka ja seksi muualla mutta ei enää kotona?

Sä olet ap käsittänyt asian väärin. Kyse on omana itsenään olemisesta. Toisin kuin kuvitellaan, joku meikkaus ei ole naiseuteen pakollisena liittyvä ominaisuus. On se nyt perseestä, jollei edes oman perheen piirissä saa olla sellainen kuin on.

Vai väärinkäsitystä, jos kyse on omana itsenään olemisesta. Juurihan sanoin, että jos ei mies puunaa itseän kotona, niin ei sitten yleensä muuallakaan, eli juurikin on omana itsenään niin kotona kuin puutarhassa.

Jos naisella kyse on omana itsenään olemista, niin miksei sitten ole sitäkin suoraviivaisemmin ja johdonmukaisesti kokonaisvaltaisemmin. Miksi nainen siis on niin taipuvainen julkisivun ylläpitämiseen ja sitten ilmeisesti myös ns. parempana esiintyymiseen kaikkialla muualla (ja muille), mutta ei kotona.

Siten siitä siis kyse on arvoista ja arvostuksista ja niiden näkymisestä ja ehkä enempikin toteuttamisesta.

[Ja tuo hygienia an sich on tavallaan juuri sivuseikka tässä, aivan kuten tuolla aiempana joku totesikin.]

Alkuperäinen kirjoittaja mies ja mirri periaatteella:
Ollaanko tässä nyt naiseuden ytimessä?

Naisella puolestaan muut tulevat arvoasteikolla ensin ja se oma mies jossain kaukaa perästä.

Näin vähän meilläkin. Kyllä huomaa että ei sitä arvostusta juuri saa.

Jos huomioi vaimon ja tekee kotitöitä jne niin on liian naismainen eikä tarpeeksi jämäkkä => ei saa arvostusta.

Jos taas toimii jotenkin muuten eli ei tee kotitöitä jne niin on huono mies joka ei välitä perheestään => ei saa arvostusta.

Itse ainakin arvostan vaimoani. On hänellä puutteitakin kuten meillä kaikilla mutta se ei estä minua arvostamasta häntä.

Jos naisella kyse on omana itsenään olemista, niin miksei sitten ole sitäkin suoraviivaisemmin ja johdonmukaisesti kokonaisvaltaisemmin. Miksi nainen siis on niin taipuvainen julkisivun ylläpitämiseen ja sitten ilmeisesti myös ns. parempana esiintyymiseen kaikkialla muualla (ja muille), mutta ei kotona.

Siten siitä siis kyse on arvoista ja arvostuksista ja niiden näkymisestä ja ehkä enempikin toteuttamisesta.

Tämä on se mitä minäkin ihmettelen. Julkisivu ennen kaikkea. Ja esimerkiksi kun vaimo puhuu ystävättäriensä kanssa puhelimessa niin siinä sirkutetaan ja naureskellaan ja hymyillään. Mutta annas olla kun puhelin sulkeutuu niin ollaan niin väsynyttä ja päivä oli raskas ja "ei tänään kulta minulla on päänsärkyä". Ulospäin niin pirteää mutta kotona sitten ilmeisesti on oma itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eli siis sun nainen haisee mutta pakottaa sut pesulle, niinkö?

[Ja tuo hygienia an sich on tavallaan juuri sivuseikka tässä, aivan kuten tuolla aiempana joku totesikin.]

Tässä ketjussa kyse on siis enempi arvoista. Jossain toisessa ketjussa mainitsemasi kaltaisenkin tilanteen on kyllä mainittu joskus esiintyvän.

Ja huomaanpa nyt, että villakoiran ydin lieneekin naisen "omana itsenään olemisessa"; miten nainen sitä toteuttaa, ja millaiset arvostukset sitä säätelevät.

Ainakin meillä se tarkoittaa juuri tuota. Omana itsenään olemista. Minulla ei ole oikeastaan yhtään mitään sanomista yhtään mihinkään. Ainoa mihin kelpaan on rahoittamaan vaimon kalliit maut ja harrastukset. Miten se meni se Jaguarin allensa ja siitosoriin sänkyynsä jne. Aviomies on aina joskus se "aasi joka maksaa kaiken".

No meillä ainakin molemmat saa olla kotona myös likaisena, eikä mitenkään sukupuoleen liittyen. Ja toisen vuoksi myös peseydytään tarpeellisista kohdista, jos toimintaa harrastetaan.

Mutta mä en kotona ole aina meikattu ja kammattu. Ihan siitä syystä, että siinä on enemmän vaivaa, kuin siinä, että harjaa hampaat ja ajaa viikset silloin tällöin, kuten mies tekee. Eli ei mun tartte olla meikattuna koko aikaa, koska ei mieskään ole.

Ikinä ei olla hygienia-asiasta tapeltu, ei koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ah. Kyse olikin vain provosoinnista.

(se joka ehti jo miettiä tosissaan miksei tajua :xmas: )

Ehkä niinkin. Mutta ihan tuon aloittajan viestin kun lukee niin on siinä joku pointti. Ihan asiaa siis. Jos jättää sen hygieniapuolen pois ja lukee jutun ajatuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No meillä ainakin molemmat saa olla kotona myös likaisena, eikä mitenkään sukupuoleen liittyen. Ja toisen vuoksi myös peseydytään tarpeellisista kohdista, jos toimintaa harrastetaan.

Mutta mä en kotona ole aina meikattu ja kammattu. Ihan siitä syystä, että siinä on enemmän vaivaa, kuin siinä, että harjaa hampaat ja ajaa viikset silloin tällöin, kuten mies tekee. Eli ei mun tartte olla meikattuna koko aikaa, koska ei mieskään ole.

Ikinä ei olla hygienia-asiasta tapeltu, ei koskaan.

Älkää nyt tarttuko tähän hygieniaan! Se ei ollut tämän jutun pointti vaan arvostus. Se, miten naisten käytös osoittaa että heidän arvostuksessaan oma mies on siellä jossakin, kaikki muut menevät edelle. Ja miehet taas ainakin yrittävät arvostaa ja miellyttää vaimojaan. Kuinka raaka yleistys tuo sitten on niin se on asia erikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ah. Kyse olikin vain provosoinnista.

(se joka ehti jo miettiä tosissaan miksei tajua :xmas: )

Ehkä niinkin. Mutta ihan tuon aloittajan viestin kun lukee niin on siinä joku pointti. Ihan asiaa siis. Jos jättää sen hygieniapuolen pois ja lukee jutun ajatuksella.

Juurikin näin! Tuo hygienia vain nousi toisen ketjun kautta akuutiksi esimerkiksi ja vain keskustelun kirvoittamiseksi sanavalinnat ja ilmaisut olivat provosoiviakin. Mutta jotain pohtimisen arvoista pointtia siinä mielestäni on. Sellaista, josta miehenä toivoisin saavani lisävalaistusta naisilta noin yleensä.

Yhteistyössä