No, onneksi Luoja tiesi mun epävarmuuden. Vaikka minulla oli kolme päivää ihan selvät raskausoireet ja menkat myöhässä saman verran, niin menkat alkoivat pari päivää sitten. Testasin vielä ja sain negan. Raskausoireetkin hävisivät samana aamuna kuin menkat alkoivat. Sain opetuksen. Aion puhua miehelleni ensi viikolla, kun hänen lomansa alkaa. Viime viikolla en voinut, kun hän teki todella rankkaa työviikkoa enkä halunnut häiritä hänen keskittymistänsä.
Ehkäpä pystymme puhumaan asiasta, miten hän suhtautuisi, jos ehkäisystä (huonosta sellaisesta) huolimatta tulisin raskaaksi. Täytyyhän hänenkin tietää, että jos ehkäisee vasta loppuvaiheessa, raskauden todennäköisyys on olemassa.
Haluan kyllä lapsen, mutta tarvitsen mieheni tukea asiassa, en pelkästään siittiöitä... Me emme hirveästi keskustele muutenkaan, mitä pään sisällä liikkuu. Tykätään kyllä toisistamme, mutta emme ole niitä maailman puheliaimpia ihmisiä. Minun pään sisällä kyllä käy aikamoinen keskustelu. Pitäisi vaan saada se ulos.