Arvatkaas, mitä mun itsekeskeinen, rahanahne ja pihi mieheni sanoi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yllättynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yllättynyt

Vieras
Raskaana ollessani mies ilmoitti, et heti, kun äippäloma loppuu, saan mennä töihin ja osallistua täysipainoisestielämisen kuluihin ja että minä saan hankkia lapselle kaiken mitä se tarvii, että ne ei kuulu hänen maksettavaksi. Mut miehen mielestä lapselle pitää ostaa laatua, ei käytettyjä vaatteita eikä tavaroita. Kaikki ostin sit uutena. Niin ja lapsilisät pitää laittaa lapsen tilille, et ei ne kuulemma mullekaan kuulu..

No nyt ku äippäloma kohta loppuu ja pitäisi mennä töihin, mies sanoi, että olisi hyvä, jos jäisin tytön kanssa vielä kotiin, että hän kyllä huolehtii lapsesta ja minusta, ettei meiltä mitään puutu ja lupasi antaa rahaakin, ainakin sen kotihoidontuen lisäosan verran, joka jää multa saamatta miehen tulojan takia. Katoin miestä leipäläpi auki enkä saanu sanaa suustani. Pikkuisenko on mies lapsen myötä muuttunut..?!

Mun mielestä muutos aika outo, pikemminkin olis hirveä sika aiemmin. Sinuna en uskois häntä vielä, pelkäisin et tekee jonkun katalan tempun tai että takana joku muu tarkoitus. Puhuisin että tajuaako millainen aiemmin oli :O! Miten voi noin vain muuttua???

Vai olisko vaan tosiaan muuttunut lapsen myötä ja tajunnut että niin pientä lasta ei ole hyvä viedä hoitoon? Kyllä ne muutkin ajatukset lapsen myötä muuttuu niin miksi ei tuo? Se että toinen jää kotiin hoitamaan lasta on yhteinen projekti koska silloin toinen tienaa paljon vähemmän ja musta ei ole mitään outoa siinä että toinen antaa rahaa. Sehän kuuluu hyvään parisuhteeseen että kaikki jaetaan ja pidetään toisesta huolta.

Odotahan muutama vuosi, niin teidän (vai sinun?) lapsi maksaa oman huoneensa ylimääräiset neliöt (oisko jotain 3000 e / neliö sopiva markkinahinta?) ja omat harrastuksensa yms. säästämilläsi lapsilisillä

:D

Varmaan ollut jotenkin aikaisemmin lapsellinen eikä ole ensin tavallaan pitänyt lasta itselleen tärkeänä ja rakkaana, vaan nähnyt vain menoeränä. Isyyden ja lastaan kohtaan tunteman rakkauden myötä on sitten tapahtunut noin huima muutos. Kypsymistä sanoisin.

Ihmettelen vainkuika joku on tehnyt lapsen tuollaisen miehen kanssa. Ei voi olla hyvä parisuhde, jos kuvaa omaa rakasta miestä ja lapsen isää, itsekeskeiseksi, rahanahneeksi ja pihiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Odotahan muutama vuosi, niin teidän (vai sinun?) lapsi maksaa oman huoneensa ylimääräiset neliöt (oisko jotain 3000 e / neliö sopiva markkinahinta?) ja omat harrastuksensa yms. säästämilläsi lapsilisillä :D

Ne perheet, joilla jää lapsilisät säästöön ovat näkemykseni mukaan niin suurituloisia, että niiltä pitäisi evätä lapsilisät.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Odotahan muutama vuosi, niin teidän (vai sinun?) lapsi maksaa oman huoneensa ylimääräiset neliöt (oisko jotain 3000 e / neliö sopiva markkinahinta?) ja omat harrastuksensa yms. säästämilläsi lapsilisillä :D

Ne perheet, joilla jää lapsilisät säästöön ovat näkemykseni mukaan niin suurituloisia, että niiltä pitäisi evätä lapsilisät.

Samaa mieltä. :D Sä olet niin viisas Majuriseni.

Mielenkiintoista, että sitä ihmiset tuollaistenkin kanssa lapsia hankkii. Itse olisin lähtenyt kävelemään noilla vaatimuksilla. Mutta hyvä, että vähän on parannusta tapahtunut. En vaan osaa omalle kohdalle kuvitella, että perheellä olisi tuollainen systeemi, että mies ANTAA rahaa, eikä ne automaattisesti ole sen lapsen ja häntä hoitavan äidin käytössä...

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Samaa mieltä. :D Sä olet niin viisas Majuriseni.

:hug:

Jos ukko on ennen lasta noin halunnut kontrolloida ja määräillyt elämääsi, niin enpä usko, että hän on nyt tuosta vaan täyskäännöksen tehnyt ja alkanut pitää parisuhdettanne tasa-arvoisena.
Kannattaa keskustella lisää, niin ehkäpä ukkos selvittää tuon vastuunottamisensa ehtojaan tarkemmin.

Eikö sinulla ole lainkaan oma ajattelukykyä, tahtoa ja järkeä? Ihan tosissasiko ostit vauvalle kaiken uutena ja vielä omilla rahoillasi, kun mies niin halusi. Ei kai kukaan oikeasti sentään noin tyhmä ole?!

Mä olen sama mieltä, en mä edes huomaa lapsilisää tililläni. Mutta toisaalta jos lapsilisästä tehtäisiin tulosidonnainen, se lisäisi taas byrokratiaa - ja ennenkaikkea rapauttaisi keski- ja suurituloisten veronmaksumoraalia. Että siinä mielessä ehkä pienempi paha maksaa se könttänä kaikille.

Yhteistyössä