Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko nämä tuttuja? Ometta, vusu ja vähä.
Ometta on navetta, noista muista en tiiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko nämä tuttuja? Ometta, vusu ja vähä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sihveliä en tiedä. kyökki=köökki=keittiö. porstua=eteinen
Alkuperäinen kirjoittaja yksivain:missä päin sanotaan visto ja mitä se tarkoittaa???
jatkakaa ketjua niin voidaan oppia uusia murresanoja..
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:eiks sihveli o rikkalapio?!!meil äiti ja mummu sanoo kyl kihveli =)
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:missäpäin sanotaan sohii?
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:Entäs mitä tarkoittaa riskata?
Kukaan mun kaveri ei oo kuullut sitä sanaa!
Mulla ei oo kyllä mitään hajua että missä sitä käytetään.
Ite oon pääkaupunkiseudulta..[/q
Riskata = kinuta = ruinata
Alkuperäinen kirjoittaja piupalipaupali:mitäpäs tarkoittaa sana rätnätä, riäpiäiset, ja jos mennään kirkolle niin mitä se tarkoittaa?<-kompa..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Entäpä rotvalli??
Alkuperäinen kirjoittaja piupalipaupali:mitäpäs tarkoittaa sana rätnätä, riäpiäiset, ja jos mennään kirkolle niin mitä se tarkoittaa?<-kompa..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:Alkuperäinen kirjoittaja piupalipaupali:mitäpäs tarkoittaa sana rätnätä, riäpiäiset, ja jos mennään kirkolle niin mitä se tarkoittaa?<-kompa..![]()
rätnätä=laskea, käydä läpi tavaraa tms.
Riäpiäiset=jäkiherkuttelut, esim. ristiäisten jälkeen riäpiäiset eli juhlaherkkujen loppuun syömingit!
Kirkolle mennään kun mennään keskustaan
Alkuperäinen kirjoittaja Mää vaan:Meillä on kotona siniset salusiinit, ja vessassa vihreät hantuukit. Tuuki laitetaan vain jos tulee vieraita. Ovi on reikelissä ja pihassa on suuli.