Arvatkaa paljonko painan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks pitäs haukkua?

Mä haluan rehellisen mielipiteen. En osaa enää arvioida omaa vartaloa. Tuntuu, että aina pitää vaan laihduttaa ja laihduttaa, kuntoilla ja kuntoilla. Musta tuntuu, että läheiset valehtelee kun sanovat että todellista tarvetta siihen ei ole :ashamed:

Älä kysy täältä! Jos sulla on tollasia ongelmia niin hae niihin apua! Tällä palstalla ne vaan saattaa pahentua :/
Mahdollinen anoreksia ei ole leikin asia.

Tiedän. Kynnys hakea apua on kuitenkin korkea ja lopulta... no, en usko että vika on vaan päässä vaan luulen oikeesti että olo paranee jos vaan vähän vielä laihtuu tai kiinteytyy :ashamed:

Kyllä minusta sulla vika on päässä nyt, enkä usko että sun olo mihinkään helpottaa parin lisäkilon pudotessa. Valitettavasti! Sen verran tyytymättömältä kuulostat itseesi ja kroppaasi. Kirjoituksista ei minulle ainakaan tule esille terve nuori nainen, joka terveellisyyden takia haluaa hieman laihtua tai kiinteytyä. Vaan saa kuvan ihmisestä jolla huono itsetunto ja tullut pakkomielle laihduttamisesta. Eli alkaa muistuttaa todella syömishäiriöisten ongelmia.

Todellakin kannattas ottaa se iso askel ja hakea apua ennen kuin asia pahenee.

ortorexia nervosa, luepa aiheesta olisiko siinä diagnoosi sinulle? serkkuni sitä sairasti tavallaan aivan huomaamattomasti. Kaikki katselivat kuinka hienoa on kun syö niin terveellisesti ja liikkuu paljon. Kuitenkin joutui terapiassa käymään parantuakseen!

Kyllä mä sen verran voin tunnustaa, että tiedän että tilanne on mennyt paljon pahemmaksi eron jälkeen. Mietin vaan, että mies ei olisi lähtenyt jos olisin laihempi, kiinteempi, kauniimpi :( Mutta silti... en käsitä miten joku ei voi nähdä tossa kuvassa läskiä... hävettää niin vietävästi :ashamed: En kehtaa puhua asiasta ystäville, en haluakaan koska en usko sitä mitä he sanovat. Teiltä toivoin saavani puolueettoman mielipiteen.

Mielipide tässä:kipin kapin lääkäriin ja sitä kautta hoitoon.Sie olet mieleltäsi sairas ja pidemmän päälle tuo voi olla kohtalokasta!Ennemmin vois tulla kiloja sulle lisää,kuin et pudottaa enää grammaakaan.

No ei se vaaka mitään kerro oikeasti ihmisen koosta. Ne on vaan numeroita ja niiden mukaan vaikea arvioida kenenkään kokoa. Eli älä tuijota sitä vaakaa! Ja eron suhteen, niin en usko että miehesi olisi jäänyt vaikka olisit ollut mitä. Eiköhän eroon ole olleet muut syyt ihan. Kyllä sulla on ongelma oikeasti itsesi kanssa nyt, jota tuskin ilman apua pystyt selvittämään. :/

Kyllä mä uskon, että ottaa ne. Riippuu tietysti, missä tilanteessa ja kenelle lääkärille puhut. Jos ajatellaan, että meet tästä asiasta puhumaan tk:n päivystykseen ruuhka-aikana, voi olla, ettet saa yhtä asiallista vastaanottoa, mutta jos voit puhua asiasta esim. työterveydessä tai opiskelijaterveydenhuollossa, niin olettaisi, että asia kuin asia otetaan vakavasti. Ja kehonkuvan häiriintyminen, olipa painoa minkä verran tahansa, on ongelma, joka on todellakin syytä ottaa vakavasti.

Ihanko oikeesti, eikö löydy yhtäkään joka olisi samaa mieltä kun minä, että lihava olen? Anteeksi kun jankutan mutta mun on niin vaikea hyväksyä, että vika olisi päässä eikä kropassa :ashamed: Kai se täytyy uskoa ja noudattaa teidän neuvoja. Kiitos.

ömm.. oot saman pitunen ku minä ja hippusen hoikempi. eli unohda nyt tuo tuollainen. mulle ainaki ukko sanoi että jos laihdun enää yhtään niin hän ei kattele vierestä. oon joutunu seuraamaan yhden anoreksian vierestä eikä se oo kaunista katteltavaa.

Ihanko oikeesti, eikö löydy yhtäkään joka olisi samaa mieltä kun minä, että lihava olen? Anteeksi kun jankutan mutta mun on niin vaikea hyväksyä, että vika olisi päässä eikä kropassa :ashamed: Kai se täytyy uskoa ja noudattaa teidän neuvoja. Kiitos.

Älä jankuta yhtä ja samaa.Jos kerran täällä kaikki sanoneet ettet oo lihava.Tyydy silloin siihen.Ja hae oikeesti apua !! Ja jos et hyväksy silloin vikaa päässä ja hoidata tuo sairaus.

Yhteistyössä