Arvatkaa mikä on kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmauduin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmauduin

Vieras
Tajusin just että kammoni vuoksi en ole käynyt hammaslääkärissä 7 VUOTEEN!!! Kiitos geenien hampaat tervettä sorttia, en usko isompia ongelmia olevan. Mut tuo hammaskivi... sitä alkaa olla. Ja muutenkin, kai niitäkin välillä pitäs huoltaa ja tarkastaa.

Kertokaa pliis miten mä uskallan mennä? Viimeksi tuolloin vuosia sitten kun kävin, olin yksityisellä, asiantuntevaa ja hyvää hoitoa sain, lääkäri tajusi pelkoni ja puudutti kärsivällisesti (tehoaa mulla hitaaaasti) ja pitkään. Silti kammo edelleen eikä se ainakaan ole varsinaisesti vähentynyt näinä vuosina kun huolta ja painetta lisää häpeä ja syyllisyys tästä "pikku tauosta".

Ei ne lääkärit paljon ihmettele vaikka sulla kyllä tosi pitkä tauko ollut. Niitä on niin paljon muitakin kaltaisiasi. Mene nyt vaan reippaasti ja sovi, että kutsuvat sut säännöllisesti VÄHINTÄÄN joka toinen vuosi tarkastukseen ja hammaskiven poistoon.

Heh, minäkin kammoan hammaslääkäriä, ja ihan syystä. Viimeksi 4v sitten puudutus ei vaikuttanut vaikka sitä pistettiin 3 kertaa. Paikkaus sattui ihan tajuttomasti. Lääkäri oli kärsimätön ja selvästi tuskastunut.

Nyt minulla on varattuna huomiselle tarkastus pitkän jarruttelun jälkeen. Minulla tilanne on pakko, hampaita vihloo jo niin pahasti ja pureminen sattuu. Tokihan tuo on vasta trakastus ja siellä ei kai vielä aleta mitään paikkaamaan, mutta edessä se on ja olen kauhuissani. Toivoisin ettei nukutushoito olisi niin kallista, se olisi ihanne ratkaisu!

Pelkään siis kipua ja tukehtumisen tunnetta. Mikään ei ole tässä elämässä vielä vetänyt vertoja hampaanporauskivulle.

Sinullahan on mielestäni hyvä tilanne jos ei ole paljoa operoitavaa. Ajattele että kun hoidat sne pois niin hampaat voi paremmin eikä tarvitse enää jahkata asian kanssa (ainakaan ennen ensi kertaa :D )

Voi kuule ap, mulla taas aika paljon paskempi tilanne.
Mä oon vasta 25v ja mulla joku 3juurihoitoa vaativaa hammasta ja varmaan ainakin kolme tavallista paikkausta ja en oo käynyt hammaslääkärissä kipupaikkaa lukuunottamatta moneen moneen moneen vuoteen.

Kiitos vaan ala-asteen kouluhammaslääkärin joka aiheutti mulle hirvfeen hammaslääkäripelon. Kiva pitää lasten hampaista huolta kun omat varmaan mätänee suuhen ennenkuin oon 40. Hammasluuni on vielä paskin mahdollinen, pidän purukalustostani kyllä niin hyvää huolta kuin olla ja voi lääkäriä lukuunottamatta.

Kiitos rohkaisusta. Mulla on tiedossa eräs operaatio kyllä, erään hampaan rakenteesta johtuen. Korjaus sisältää porailua. Reilusti. Toiseen hampaaseen tuo ko. juttu tehtiin juuri 7v sitten... Minunkin kammoni juontaa pikkulapsi-ikään. Tiukka ja ikävä hammaslääkäri, hampaanpoistoja, oikomishoitoja. Puudutuspiikkejä, pihtejä, verta ja kipua. Itku tulee pelkästä ajatuksesta että omat lapseni ikinä joutuisi kokemaan sellaista.
Mäkin pelkään tuhoavani hampaani tällä menolla ihan itse.
Nuo rauhottavat, kuinka "tymäkkää" tavaraa ne on, en halua olla ihan kanttuvei kuitenkaan?

[QUOTE="aapee";25515728]Kiitos rohkaisusta. Mulla on tiedossa eräs operaatio kyllä, erään hampaan rakenteesta johtuen. Korjaus sisältää porailua. Reilusti. Toiseen hampaaseen tuo ko. juttu tehtiin juuri 7v sitten... Minunkin kammoni juontaa pikkulapsi-ikään. Tiukka ja ikävä hammaslääkäri, hampaanpoistoja, oikomishoitoja. Puudutuspiikkejä, pihtejä, verta ja kipua. Itku tulee pelkästä ajatuksesta että omat lapseni ikinä joutuisi kokemaan sellaista.
Mäkin pelkään tuhoavani hampaani tällä menolla ihan itse.
Nuo rauhottavat, kuinka "tymäkkää" tavaraa ne on, en halua olla ihan kanttuvei kuitenkaan?[/QUOTE]

Yleensä antavat tuntia ennen operaatiota puolikkaan diapamin, ja jos otat vielä puudutteen, niin ei tunnu missään. Mutta et saa autolla ajaa senjälkeen. Toi esilääkitys kannattaa tarkastaa kyseisestä hammmaslääkäristä

Yhteistyössä