Ärsyynnynkö turhaan (naapurin välinpitämätön emäntä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Molemmilla alle kouluikäiset lapset ja leikkivät paljon toistensa kanssa. Yleensä pihalla mutta usein on lupa mennä sisällekin leikkimään.

No TAAS naapuri jätti kertomatta että heillä (vanhemmatkin) ovat tulleet kovaan flunssaan. En ikimaailmassa päästäisi lapsia hankkimaan varmaa pöpöä koska niitä saa jo tarpeeksi muualtakin. Tai siis kertoi kyllä kun lapset olivat jo tovin heidän luonaan leikkineet.

Ja kesällä oli pahin kun täti ei maininnut että heillä ollaan vatsataudissa. Heidän lapset siis riekkuivat ulkona normaaliin tapaan vaikka olivat yön oksentaneet. Facebookista sitten luin että olivat yrjönneet koko porukka.

En voi kokonaan kieltää leikkimästä yhdessä/ menemästä sisälle mutta ei ole pyynnöt menneet perille (siis että toivoisin tietoa milloin ovat sairaana, ja ovat kyllä usein taudissa).

No, flunssan nyt saa mistä vaan. Et voi sitten mennä kauppaan, kun kärryjen aisassa voi olla pöpöjä. Oksutaudista olis ehkä kiva mainita, mutta kyllä omalla pihallaan leikkiä voi vaikka oksentais kesken leikin.

Niinpä. Jotenkin tuntuu että ei osaa olla itse lastensa kanssa, niin haluaa että naapurin lapset on pitämässä aina seuraa niille. Ja lisäksi olen diagnosoinut että on vain jotenkin niin tyhmä, ilkeyttään ei tuota tee, siitä olen varma.

No, flunssan nyt saa mistä vaan. Et voi sitten mennä kauppaan, kun kärryjen aisassa voi olla pöpöjä. Oksutaudista olis ehkä kiva mainita, mutta kyllä omalla pihallaan leikkiä voi vaikka oksentais kesken leikin.

No itse en ottaisi toisten lapsia sisälle jos meillä oltais sairaana. Kyllä sen taudin tosiaan saa mistä vaan mutta miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä tartutettavaksi.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
No eipä kukaa voi olla niin tyhmä, kyllä taitaa olla sitä että kukaan muu ei merkitse mitään kuin oma kersa, kun tämä saa mitä haluaa, kuten että pitää olla kavereiden kanssa aina.

Niin, no jos ajattelet että naapuri on tyhmä kuten totesit eikä ilkeyttään toimi noin, olisiko paras ratkaisu kertoa tälle suoraan mistä kiikastaa..?

Sen vatsatautiepisodin jälkeen kyllä sanoin suoraan että ilmoita jos teillä ollaan sairaana niin ei tulla sisälle leikkimään.

No nyt kuitenkin jo toinen flunssatapaus tuon sanomisen jälkeen. Ja nytkään kyse ei mistään pikkunuhasta vaan kunnon nuhakuumeesta ja kauheasta yskästä. Jos voin lapseni sellaiselta säästää niin ehdottomasti säästäisin.

Yhtään en voi häneen luottaa mutta ymmärrätte että en voi lasten leikkejäkään kieltää.

Hankala tilanne, jos olet kerran asiasta sanonut eikä mene perille. Auttaisiko jos ohjeistat omat lapsesi, että kysyvät ensin ovatko terveinä ja sitten vasta menevät sisälle. Äiti ehkä muutaman kerran jälkeen ottaisi onkeensa. :D

Mulle on itsestään selvyys että jos ollaan kipeinä, niin vieraita ei joko oteta vastaan tai vähintäänkin etukäteen kerrotaan taudeista, saavat sitten itse ratkaista ottavatko riskin vai eivät.

Vaikea se on käytännössä vaatia että lapsi aina selvittää terveysjutut ennen kuin menee sisään.

En tajua, meille ei tulis vieraita jos ollaan kipeänä. Silleen ne taudit vaan leviää.

On vain tosi ajattelematon ihminen, koska nytkin ei edes salaillut että ovat flunssassa kun menin lasta hakemaan kotiin. Sanoin sitten vaan että jaahas kohta ollaan flunssassa mekin eikä edes siitä tajunnut. Lapsille olen yrittänyt sanoa juuri kuten Lissu ehdotit mutta kiusaus kaverin luo menemiseen on liian suuri.

Mun pitää varmaan mennä ite joka kerta ovelle kun lapsi on sinne menossa ja kysyä ollaanko täällä terveenä (tosi ikävä tuollainen kyyläys). Ja asutaan ihan vierekkäin joten ei voi yhtään vältelläkään.

Ja tosi epähygienisiä ovat. Lapset pestään vain kerran viikossa saunassa, kesälläkin. ja koko ajan valuu räkä nenästä. Mutta tämä ehkä nyt turhaa, kaikki heissä vain ärsyttää.

Ei lapsia siis toki tarvikaan koko ajan jynssätä mutta kyllä sain ihmetystä äidiltä osakseni kun huutelin kesällä lapsia joku ilta suihkuun, kun heillä ei lapsia pestä kuin lauantaisin. Mut joo, tämä ei kuulu tähän ketjuun, paitsi ehkä osaltaan selittää että ovat jatkuvasti sairaana.

Yhteistyössä