Ärsyynnyinkö turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Pojalta lipsahti tänään että isä (mieheni) oli kutsunut minua akaksi. Oli siis kai ärissyt jotain tyyliin: Ei se akkakaan mitään siivoa täällä.

Kyse ei ole siitä ettenkö siivoaisi vaan siitä ettei miehelle kelpaa siivoukseni vaan aina löytää jostain naputtamista. Hoidan kolme lasta, ruoanlaiton ja kodin. Mutta miehelle ei kelpaa; en tee hänelle kelpaavaa ruokaa, en siivoa tarpeeksi tarkasti/usein ja lapsiakaan en saa pidettyä kurissa.

Kun hän laittaa ruokaa, keittiön ovi pitää olla suljettuna ja häntä ei saa MISSÄÄN TAPAUKSESSA häiritä. Kun minä laitan ruokaa, pitää minun siinä samalla hoitaa lasten vessakäynnit, ym. jouksevat hommat, kun mies kattelee telkkaria. Hän saattaa siis sohvalta huikata minulle että " 'ninnin' pylly pitää pyyhkiä" kun olen laittamassa ruokaa eikä itse tee elettäkään tehdäkseen sen.

Nyt oli sitten minua akaksi kutsunut eikä ole ensimmäinen kerta vaan oli kerran ennenkin (tai siis että minäkin tiedän) sanonut niin. Ja juuri samankaltaisen asian tiimoilta. Mua vaan niin ärsyttää että lapsen kuullen pitää tuolla tavoin sanoa. :headwall: Mies itse vaan naureskelee asialle eikä kai näe siinä mitään kummallista.

Miten itse suhtautuisitte? Jotenkin tuntuu että pienestä ärsyynnyn kun täältäkin on saanut lukea että miehet haukkuu huoraksi, ym. :(

Mä huutaisin kyllä ihan vaan selvällä suomenkielellä että mä teen ruokaa nyt eli siitä vaan isukki pyllyjä pyyhkimään jos sohvalla makoilee.
Ei tulis mieleenkään alistua tollaseen ääliömäisyyteen että toinen on kuin kuningas kotonaan ja toinen piikana hoitaa kaiken ja saa vielä haukut kaupan päälle.
Ei se mies voi sua kunnioittaa jos et itse itseäsi kunnioita ja arvosta etkä aseta rajoja sille mitä mieheltä siedät.
Tuo akka-sana nyt oli pienin paha tossa tilanteessa mun mielestä...

NO ET TODELLAKAAN ÄRSYYNTYNYT TURHAAN! Oletkohan ottanut asian jo puheeksi, minä kyllä loukkaantuisin todella! Lapsen ei todella tule kuulla äidistään tuollaista, minkäköhän ikäinen hän muuten mahtoi olla? (Hänen käsityksensä naisista saattaa vääristyä tuollaisten sanojen käytöstä.) Kaiken kaikkiaan tilanteenne muutoinkin kuulosti hyvin epäreilulta sinua kohtaan, epäreilua kohtelua mieheltäsi mm. ruuanlaiton suhteen. Voi voi. Vaikea varmasti kuitenkin asia esille ottaa, riitahan tuollaisesta taitaa olla tiedossa. Mutta koeta pitää puolesi - siivotaan kun jaksetaan, laitetaan ruokaa, miten pystytään.Sen, että tekee parhaansa, tulee riittää! Lasten kurissapito kuuluu myös ehdottomasti tasapuolisesti kummallekin puolisolle!!!!

Meillä ei onneksi akaksi haukuta, enkä sellaista kuuntelisikaan..eikä musta sopivaa opettaa lapsillekaan. Mies on joskus mua muijaksi sanonut ja annoin siitäkin palautetta, en tykkää. Kuulosti aika epäreilulta teidän perheen töiden jako.. Itse olen päivät kotona kahden lapsen kanssa, ja hoidan siivoukset, pyykit yms. mutta kyllä mieskin osallistuu kotona ollessaan kaikkeen. Usein sanoo mulle että vähempikin touhuaminen ja siivous riittäisi. Ja lupautuu katsomaan tyttöjä että saan tehdä jotain itseksenikin. Varmasti olet väsynyt ja ärsyttää jos toinen vaan sohvalta huutelee.Asiasta pitäis voida keskustella, ja tee miehelle selväksi miten väsynyt olet arvosteluun yms.miten pahalta se susta tuntuu. En tiedä sitten haluaako kuunnella..

Lapsi on 7v.

Mies kyllä tekee kotihommia mutta harmittaa vaan että minun "osio" niistä hommista ei tunnu kelpaavan. On hänessä paljon hyviäkin puolia mutta jotenkin viime aikoina alkanut vaan negatiiviset puolet enenevässä määrin kiehuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mä huutaisin kyllä ihan vaan selvällä suomenkielellä että mä teen ruokaa nyt eli siitä vaan isukki pyllyjä pyyhkimään jos sohvalla makoilee.
Ei tulis mieleenkään alistua tollaseen ääliömäisyyteen että toinen on kuin kuningas kotonaan ja toinen piikana hoitaa kaiken ja saa vielä haukut kaupan päälle.
Ei se mies voi sua kunnioittaa jos et itse itseäsi kunnioita ja arvosta etkä aseta rajoja sille mitä mieheltä siedät.
Tuo akka-sana nyt oli pienin paha tossa tilanteessa mun mielestä...

just näin. 3 lasta jos hoidat kotona siinä on ihan kova työ jjo sellaisenaan.

mies tekemään omat eväänsä ja pyykkinsä ja ruokansa ja siivouksensa. joka ei ruokaa laita, ei syö.

ja tuollainen äälilömäinen kuninkaana olo kotona ja vielä toisen haukkuminen kun itse makaa, huh, ulkoruokinnassa olisi alta aikayksikön!

Yhteistyössä