Ärsytti lääkäri! Hukkasin reseptin (joo, kuulostaa varmaan epäilyttävältä..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
mutta siis ihan oikeasti kadotin reseptin josta olisi vielä yksi satsi ollut rauhoittavia paniikkihäiriön hoitoon, on varmaan mennyt vahingossa roskikseen tms. kun mistään ei vaan löydy. Sain lääkärille soittoajan ja hän sanoi heti että ei edes kuuntele selityksiä reseptin katoamisesta kun tuollainen lääke kyseessä!! Kiva. No, sanoin että eikö saa apteekista tai jostain selville että en ole sitä viimeistä satsia hakenut, koska en oikein voi kertalaakista tuollaista lääkettä kokonaan lopettaakaan. Sanoi että saa apteekista ne tiedot ja soittaa minulle sitten. No soitti sitten että ei olekaan olemassa sellaista rekisteriä mistä sen näkisi, ja sanoi että tekee nyt kompromissin ja laittaa minulle reseptin 30 tablettiin (se alkuperäinen olisi ollut 100 tablettia) ja käski mennä omalle lääkärille ensi viikolla. Oma lääkäri nyt siis oli lomalla. Ärsytti vaan niin himputisti kun heti epäillään että yrittää jallittaa itselleen lisää rauhoittavia! Minulla olisi ollut enää 1 päiväksi lääkkeet ja olen muutenkin annostusta koko ajan vähentämässä.

Hyvähän se on, että pidetään huoli ettei aivan hyväksikäyttöä ole... Ymmärrän kyllä et tympäsee kun tollasta epäillään, mutta parempi mun mielestä sekin kun se, että sumeilematta kirjotetaan jatkuvalla syötöllä reseptejä..

Ymmärrän harmistuksesi,mutta lääkäreiden on pakko olla tarkkana rauhoittavien määräämisessä- niitä päätyy katukauppaan epämääräisten ihmisten toimesta jotka onnistuvat jallittamaan lääkäreitään.

Ihan oikein lääkäri toimi. Jos hän ei ollut sinun omalääkärisi niin nykyään suositellaan annettavaksi vain "hätävaraksi" lääkkeet että riittävät kunnes taas pääsee omalääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo siis eniten ärsytti se että ensimmäinen lauseensa oli että hän ei edes kuuntele tuollaisia selityksiä!!

Juu no oishan voinut ilmaista asian toisin, tyyliin valitettavasti tällaisia reseptejä ei voida ilman lääkärillä käyntiä uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo siis eniten ärsytti se että ensimmäinen lauseensa oli että hän ei edes kuuntele tuollaisia selityksiä!!

Uskon että ärsytti, mutta tuokin lääkäri on varmaan kuullut noita selityksiä useamman kerran niiltä jotka eivät oikeasti sitä reseptiä hävittäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mun mielestä lääkäri oli poikkeuksellisen fiksu. Sähän sait reseptin ja asia on nyt kunnosa.

Minustakin lääkäri hoiti asian hyvin. Kyllä kelalla on tieto siitä kuinka paljon lääkettä on kulunut, kun kerran lääkkeestä saa sen kelakorvauksen.

Arvaapa kuinka paljon lääkärit ja apteekki kuulevat tarinoita kadotetuista rauhoittavien resepteistä :( Niitä "katoaa" mitä uskomattomimmissa paikoissa kuten jo noudettuja lääkepakkauksiakin. Tästä syystä lääkäri reagoi helposti mainitsemallasi tavalla. No pian reseptit muuttuvat elektronisiksi ja tämä ongelma häviää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mun mielestä lääkäri oli poikkeuksellisen fiksu. Sähän sait reseptin ja asia on nyt kunnosa.

Minustakin lääkäri hoiti asian hyvin. Kyllä kelalla on tieto siitä kuinka paljon lääkettä on kulunut, kun kerran lääkkeestä saa sen kelakorvauksen.

Kelalla ei lääkkeiden kulutuksesta varmaa tietoa ole. Kaikista näistäkään lääkkeistä Kela-korvausta ei saa, jolloin tieto sinne ei kulje. Tai jos korvauksen saa, henkilö joka haluaa ettei kulutus tiedot Kelaan mene, kieltäytyy ottamasta korvauksen vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aptteekkilainen:
Arvaapa kuinka paljon lääkärit ja apteekki kuulevat tarinoita kadotetuista rauhoittavien resepteistä :( Niitä "katoaa" mitä uskomattomimmissa paikoissa kuten jo noudettuja lääkepakkauksiakin. Tästä syystä lääkäri reagoi helposti mainitsemallasi tavalla. No pian reseptit muuttuvat elektronisiksi ja tämä ongelma häviää :)

No tuo olisi kätevää jos muuttuvat elektronisiksi!! Meillä on muutenkin aina kaikki tavarat ja lappuset hukassa, ja kun tämä resepti oli vielä kirjoitettu puoleksi vuodeksi ja aina tietyin välein sai ne lääkepakkaukset hakea, niin oli ihme kun pysyi tallessa edes tämän ajan..