ärsyttävää...pankit tyrkyttää lainaa ja luottokorttia, argh!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Me ollaan Nordean avainasiakkaita (eli hieno ilmaisu sille että meidän asuntolaina on sieltä) ja voi paska että ne jaksaa tyrkyttää :headwall: . Meidän oma virkailija on soittanut ainakin viidesti tarjotakseen lainaa tai luottokorttia ja TAAS tuli kirje postissa.

"kuulut arvostetuimpaan asiakasryhmäämme ja siksi haluamme tarjota sinulle haettavaksi Nordean MasterCard Gold- korttia 5000-8500 euron luottorajalla".

Ja mä olen niin selväksi koittanut tehdä että mulla on Visa Electron kortti ja mä EN HALUA mitään pirun luottokortteja enkä pankkikortteja. Mä haluan pitää mun electronini ja olen siihen hyvin tyytyväinen :kieh: :kieh:

On se nyt jumaliste kumma että noin pitää tyrkyttää ja sitten ihmetellään että miks meillä on Suomessa niin paljon maksuvaikeuksissa kamppailevia velkaisia :headwall: :headwall:

Joo on tuo jotenki paskamaista. Houkutella ihmisiä velkaloukkoon. Ja kaiken sortin pikavippimainokset on aika karseita. Sitte kehutaan ja kiitellään, että kun ootte olleet niin hyvä asiakas meille, että eiköhän juhlita sitä ja nosteta Käyttöluottoraja kaakkoon! :whistle: Tylyä niille, jotka kamppailee velkakierteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Sama vika.

Tosin mulle tuli joku aika sitten ilmoitus, että tipuin asiakaskastissani alemmaksi, kun olen maksanut opintolainaani jo niin paljon pois eikä sinne ole säästöt lisääntyneet :xmas:

Mä kyllä ajattelin, että voisin kysyä niiltä että miksi te oikein haluatte, että minä hankkisin sen mastercardin? :kieh:

Me mentiin joku vuosi sitte pankkiin ja ilmotettiin, että me maksetaan heti pois loppu opintolainasta. Oltiin säästetty sitä varten... Pankista sanottiin, että ei näitä näin hoideta, vaan mennään suunnitellun maksuohjelman mukaan. :o :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Me mentiin joku vuosi sitte pankkiin ja ilmotettiin, että me maksetaan heti pois loppu opintolainasta. Oltiin säästetty sitä varten... Pankista sanottiin, että ei näitä näin hoideta, vaan mennään suunnitellun maksuohjelman mukaan. :o :D :laugh:

:D Ja mun pitäis maksaa 60 euroa, jos haluan nostaa kuukausilyhennykseni summaa... :headwall:

:D On ne niin kettuja.

Lainaan voi op:ssa tehdä ylimääräisen lyhennnyksen ilmaiseksi ja se saa olla minkä suuruinen tahansa. Se toimii ekalla kerralla niin, että soittaa pankkiin ja pyytää lainan 'tilinumeron' ja siitä vaan nettipankissa maksamaan. Sen jälkeen voi maksaa itse silloin kun huvittaa niin enemmän, ei tarvitse nostaa kuukausisummaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
ajattele positiivisesti; ei ne kaikille luottokortteja tyrkytä

Itseasiassa tyrkyttää ne :o
Mulla on aikaa sitten ollu ihan solmussa koko talous enkä saa enää mistään vakuudetonta lainaa, mut mainoksia tuppaa silti päivittäin :saint:

Sama vika.

Tosin mulle tuli joku aika sitten ilmoitus, että tipuin asiakaskastissani alemmaksi, kun olen maksanut opintolainaani jo niin paljon pois eikä sinne ole säästöt lisääntyneet :xmas:

Mä kyllä ajattelin, että voisin kysyä niiltä että miksi te oikein haluatte, että minä hankkisin sen mastercardin? :kieh:

No saitteko kuitenkin jotenkin maksettua? Mä muistan kun mies painiskeli tuon saman asian kanssa jokunen vuosi sitten. Jos olis halunnu lyhentää enemmän, niin ei onnistunut. Mutta se kelpasi sitten lopulta, että maksoi kaiken kerralla pois. Pankki oli Nordea.

ei ne pankkivirkailijat sitä ilkeillekseen tee, se on vaan niiden työtä :) Niitä seurataan aika tarkasti mitä "myyvät" ja niin poispäin, eli ei se helppoa niillekään aina ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Sama vika.

No saitteko kuitenkin jotenkin maksettua? Mä muistan kun mies painiskeli tuon saman asian kanssa jokunen vuosi sitten. Jos olis halunnu lyhentää enemmän, niin ei onnistunut. Mutta se kelpasi sitten lopulta, että maksoi kaiken kerralla pois. Pankki oli Nordea.

Mä oon ymmärtänyt, että aina voi lyhentää lainaa, mutta se on eriasia meneekö siitä sitten ylimääräisiä kuluja... Eli normaalikorkoon (Prime tai Euribor) sidottua lainaa voisi lyhentää ylimääräisestikin milloin vain, mutta kiinteään korkoon sidotusta lainasta menee jotain kuluja, jos haluaa yhtäkkiä lyhentää lainaa.
Kyllä meille selitettiin ainakin tosi tarkasti pankissa, että mitä muutoksia lainaan voi tehdä ja mitä sitten on hankalampi tehdä. Mutta eihän niitä välttämättä aina sitten aikojen päästä muista ;)

Kun kysyttiin asuntolainoja osa niistä oli sidottu maksuaikatauluun, osaa taas sai maksaa nopeammin takaisin jos halusi. Tuntui aika sekavalta systeemiltä, ettei vaan ota "väärää", ei itselle sopivaa vaihtoehtoa.

oikein soittivat pankista ja piti sopia aika että keskustellaan jostain raha-asioista..luulin että on jotenkin "pakollinen"raahauduin sinne kahden pienen kanssa..ja pankkineiti tuli tulokseen että mun tuloilla ei saa edes pankkikorttia...joten tosi turha reissu..

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Sama vika.

Meidän piti varata aika toiselle henkilölle. Joku isompi herra oli tää. Hän aikansa sitten asiaa veivasi ja kyseli syytä haluun maksaa kaikki pois. Tyrkytti uutta lainaa tilalle ja samalla yritti saada meidät tajuamaan, että me ollaan ihan tolloja ja typeriä, kun ei ymmärretä, että pankki on meidän puolella ja että lainanotto kannattaa ja pitäähän se ihmisen elääkin ja ainahan lapsiperhe rahaa tarvii... Neuvottelun jälkeen me maksettiin laina pois. Pankki oli muuten Nordea kans. Ja lainanmaksusta ei peritty mitään kuluja, vaikka ensin uhkasi, että siitä pitää maksaa, jos meinaa poiketa tästä sovitusta. :whistle: Typerää.

Tuosta lainan takaisin maksusta.Mulla oli OP:ssa opintolainat ja sain maksaa ne kaikki kerralla pois. Lainaa oli silloin jäljellä n. 2500?, eikä tosiaan mitään ongelmaa.

Kun taas Nordeassa, jonne anoppi aikoinaan avasi meille asuntosäästötilin ja ainoastaan siksi ollaan Nordean asiakkkaita, sanottiin että jos otetaan laina sieltä niin meidän kaikki tilit pitää sitten olla siellä.

Mä sitten surkeana kävin OP:ssa että pitää sulkea mun tili sieltä (mulla on ollut tuo tili ihan ihan pienestä) ja siellä ne sitten korjasi ettei todellakaan tarvitse olla kaikki tilit samassa pankissa.

Mä en tykkää Nordean tyrkkymeiningistä yhtään. Mä en tykkää koko Nordeasta. Pitäis vaan saada aikaiseksi vaihtaa pankkia...

Ja vielä semmoista tähän ketjuun liittyvää ihmettelen että miten voi olla niin hienoa ja ihmeellistä omistaa luottokortti?? Mullakin oikeesti yks tuttava oli niin ylpeä omasta luottokortistaan,piti oikein esitellä ja ylpeänä maksaa sillä ostoksensa. Siis on leuhka siitä että saa ostaa velaksi tavaraa kun ei ole varaa sitä käteisellä ostaa... :whistle:

Lisään vielä: ja mun Visa electron korttia on oikeesti katottu useamman kerran vähän säälivästi tai ylimielisesti. Tyyliin että "toi raukka persaukinen ei saa luottokorttia". Näin siis sekä tuttavat (en sentään kaveriksi edes huolisi noin typeriä ihmisiä) ja samoin kassoilla välillä selvästi nyrpistellään.

Siis WTF????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ja vielä semmoista tähän ketjuun liittyvää ihmettelen että miten voi olla niin hienoa ja ihmeellistä omistaa luottokortti?? Mullakin oikeesti yks tuttava oli niin ylpeä omasta luottokortistaan,piti oikein esitellä ja ylpeänä maksaa sillä ostoksensa. Siis on leuhka siitä että saa ostaa velaksi tavaraa kun ei ole varaa sitä käteisellä ostaa... :whistle:

Lisään vielä: ja mun Visa electron korttia on oikeesti katottu useamman kerran vähän säälivästi tai ylimielisesti. Tyyliin että "toi raukka persaukinen ei saa luottokorttia". Näin siis sekä tuttavat (en sentään kaveriksi edes huolisi noin typeriä ihmisiä) ja samoin kassoilla välillä selvästi nyrpistellään.

Siis WTF????????????????

:D :hug: raskaushormonit jyllää? ;) B)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Siis WTF????????????????

:D :hug: raskaushormonit jyllää? ;) B)

:saint: :saint: Mitäs tekosyitä me keksitään mun temperamentille sitten kun lapsi on syntynyt :whistle: .

Oikeesti tosi ärsyttävää ja sit aloin oikeen miettiä että tosiaan luottorajaksi tarjottiin tuo 5000-8500?. Hei haloo!!!! Lähemmäs kymppitonnilla voisin tuolla ostiskella sohvia ja muita, mutta kun ne pirut täytyy maksaa myös takaisin. Ihan käsittämätön summa,oikeesti :headwall: :headwall: !!!!!!!!!!!!

Mä oon alkanut ihmetellä tosi paljon noitten pankkivirkailijoiden työnkuvien muutoksia: nehän on ihan puhelinmyykiä nykyään!
Oisko pitäny viimeks soittaneelle tokasta että mulla on kuule puhelinmyyntikielto mutta silti vaan soittelet, että minkäslainen pankki te oikeen ootte! ;-)

Minulla se ongelma, että joka viikko tulee soitto jostakin pankista juttelemaan, kun haluaisivat asiakkaakseen. Minulla ei ole aikaa/eikä haluja ravata jokaisessa pankissa miettimässä 5 euron etua joka pankin vaihdossa olisi.

Siis WTF????????????????

Niin tosta Visa Electronista. On muakin katottu jotenkin että "voi voi kun maksaa tolla kun ei muuta saa" mutta mä oon tosi tyytyväinen ollut korttiini ja mulla on S-pankin Visa Debit niin riittää nuo. Olen maksanut tolla Visa Electronilla netissäkin, tosin vain yhteen paikkaan, Kotigastronomin tilaukset. Ja täälläkin on vielä joitakin kauppoja (Taloustalo esimerkkinä) johon ei kelpaa Visa Electron, siksi käyn tosi harvoin niissä paikoissa shoppailemassa. Muttei ruokakaupassa enää katota ylimielisesti tuota korttia kun ovat jo siihen tottuneet että kaikilla ei ole tavallista pankkikorttia eikä luottokorttia.

Electronhan on merkki siitä, että tilillä on rahaa...
Mä en näe mitään hienoa siinä, että ostaa velaksi ja maksaa luottokortilla. Etenkin kun lähes jokainen saa luottokortin, jonkinmoisen sellaisen, jos ei ole sössinyt luottotietojaan.

Yhteistyössä