Ärsyttävä ystävä ja velka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap.

Vieras
Myin ystävälleni kuukausia sitten erään tavaran. Sovittiin sopiva hinta ja että hän maksaa vähän myöhemmin, kun on rahaa.

Nyt kaveri on myynyt tuotteen, mutta edelleenkään ei ole minulle sitä maksanut. Harmittaa kovasti, olisinhan sen itsekin voinut myydä muualle ja saada rahat.
Rahatilanteenikaan ei kovin kehuttava näin joulun ja veromätkyjen jälkeen ole, siksikin olisi kiva saada ystävältäni sovitut rahat.

Muutamasti olen rahojen perään kysynyt, mutta sieltä tulee vain jotain ympäripyöreää vastaukseksi ja ystävä alkaa puhua jostain muusta.
Ärsyttävää!

Sanoisin ihan suoraan että jumalauta rahat kouraan ja sassiin. Ja jos ei ala kuulua, tekisin rikosilmoituksen ja olisi entinen ystävä!

En kattelis mitään varkaita omassa lähipiirissä.

Kysyt suoraan, sanot että nyt tarvitset ne rahat. Kirjoitat vaikka laskun jossa summa, tilinumero ja eräpäivä. Ystävyyshän siitä kärsii, mutta et pehmeästi voi rahaasi saada takaisin jos hän ei halua maksaa. Teet valinnan: joko unohdat rahan iäksi tai kysyt rahan tiukasti ja ehkä menetät ystäväsi.

Itseäni ärsyttäisi ihan superilla. Toimi, muuten tuo miettiminen kuluttaa turhaan sinun energiaasi.

Onkohan meillä sama ystävä?
Hän ei oikeasti edes tajua tekevänsä jotain väärää! facebookissa on mm.kaupannut jotain stereoita,ja siihen on käynyt sitten stereoiden oikea omistaja ilmoittamassa että ethän sinä niitä voi myydä,ne ovat hänen niin kauan kun ne on maksettu :D
Noloa....

Mun yksi entinen kaveri oli velkaa silloin aika suuren summan, oli sanonut päivän milloin maksaa takaisin. No, menin käymään ka kysyin rahoja, niin alkoi huutaa ja raivota että ei perkele hänelläkään ole saatana. Että jos et tuki turpaasi niin heitän sut pihalle.

Sain myöhemmin rahat, kävi samalla riehumassa ja potki mm. mun ulko-ovea kun olin saanut sen ulos täältä.

Yhteistyössä