ärsyttävä uusivuosi! koirat pelkää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei raketeille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei ammuta rakettaja sen takia koska 2 lähinaapurissa molemmissa 2 koiraa enkä ole tietoinen pelkäävätkö vaiko ei.... Mutta täytyy sanoa että jos ois naapuri tullu ilmoittamaan että menkäähän ampuun ne raketit tonne 2 kilsan päähän niin varmasti olisin paukutellu just tasan omalla pihallani!

Eihän se oikeasti ole sinun päänsärky, jos naapurilla on koiria. Kun ei koiria ole pakko kenenkään hankkia.

Epäitsekkyys on nykyän harvinaista. Kiva se on,jos joku ajattelee muitakin. Mutta tuo, että ilmoittaa, että pelto on 2 kilometrin päässä, on törkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Olisikohan sitten aihetta opettaa koiralle ettei pauketta tarvitse pelätä....

Ei koira välttämättä opi sitä, varsinkin kun niiden paukutteluun tarvittaisiin normaaleina päivinä erikoislupa ja koira oppii toistolla asioita. Se ei oikein riitä, että sitä kerran vuodessa aina raketeilla hätyytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Meillä ei ammuta rakettaja sen takia koska 2 lähinaapurissa molemmissa 2 koiraa enkä ole tietoinen pelkäävätkö vaiko ei.... Mutta täytyy sanoa että jos ois naapuri tullu ilmoittamaan että menkäähän ampuun ne raketit tonne 2 kilsan päähän niin varmasti olisin paukutellu just tasan omalla pihallani!

Eihän se oikeasti ole sinun päänsärky, jos naapurilla on koiria. Kun ei koiria ole pakko kenenkään hankkia.

Epäitsekkyys on nykyän harvinaista. Kiva se on,jos joku ajattelee muitakin. Mutta tuo, että ilmoittaa, että pelto on 2 kilometrin päässä, on törkeää.

Mustakin toi 2 kilsan päähän on aika törkee vaatimus... ei ihme jos naapurisopu rakoilee...

Raketit ovat muutenkin ihan jonnin joutavia, sotkevat ja tuhoavat. Pitäisi tulla laki ettei raketteja enää myytäisi yksityishenkilöille vaan kaupunki järjestää ainoastaan ilotulituksen.

Koiranomistajat vois vaihteeks ottaa huomioon muita ihmisiä. Vaikka mullakin on pikku villakoira joka varmaan kusee pikkuvillahousuihinsa sen paukkeen takia, niin ei tulis mieleen ahistaa sillä naapureita. Minähän sen koiran olen hommannut ja jo siinä vaiheessa arvasin ottaa lukuun, että ongelmia voi tulla. Eiköhän me pärjätä, lähdetään vaikka muualle koiran kanssa sitten jos on niin kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Mutta ihan tosissaan, kyllä ne rauhoittavat saattaa ihan oikeasti olla koiralle ihan hyvä juttu, jos sitä ahistaa se melu.

Peesi tähän.. kaverin koira pelkää kans raketteja se näitä rauhoittavia hommaa koiralle uudeks vuodeks ja niistä ei haittaa koiralle ole... Pikemminkin säästyy koiran hermot ja omat hermot...
Mutta tommonen uhittelu ja valitus naapureille teidän koiran takia on mun mielestä aika ahdasmielistä ja naurettavaa.. kerran vuodessa se uusvuos kuitenkin vaan on... Osta talo jostain metsänkeskeltä jos ahdistaa naapurit..

Rauhoittavat lääkkeet eivät posta koiran pelkoa, itseasiassa saattavat vain pahentaa sen oloa (rakettipelon lisäksi tulee huono ja tokkurainen olo lääkkeistä ). Me olemme kerrostaloasujina joutuneet niitä lääkkeitä yhtenä uutena vuotena antamaan koirallemme, eikä todellakaan ollut sellainen kokemus, että haluaisimme sen uudestaan kokea. Dap-haihdutin oli lääkkeen tukena (se voi hieman lieventää sitä itse pelkoa ). Mutta meidän koiran pelko on niin paha, ettei haihduttimsesta ollut hyötyä. Uuden vuoden jälkeen kesti viikkoja ennen kuin koira suostui lähtemään edes jokseenkin vapaaehtoisesti ulos. Tuon uuden vuoden jälkeen emme enää ole yhtään uutta vuotta kotonamme.

Se on mun mielestä varteen otettava vaihtoehto, että lähtee muualle uudeksivuodeksi. Ja tietysti muualle lähtee se, jolla on se ongelma. saas nähdä, miten meillä menee ton eläimen kanssa.

Voithan sä lähteä itse uudeksi vuodeksi johonkin muualle. Naurettavaa valittaa jos yhtenä päivänä vuodessa ammutaan raketteja, huh huh, sanon mä. Ja kyllä meiän lapsi pelkää raketteja mut ei mulla tulis mieleenkään mennä kellekkään valittamaan ettei ammu tai missä saa ampua. Raketit kuuluu uuteen vuoteen, mutta joittenkin täytyy kaikesta valittaa. Järki käteen!

Meillä on kaksi koiraa, eivätkä ne hermostu rakettien paukkeesta tai hajuista lainkaan. Ne eivät hermostu omista eikä muiden raketeista. Vierestä seuraavat toimintaa.

Meidän koira pelkää kans ihan hulluna,mutten mä oo kyllä naapureille menny siitä urveltaan että ampukaa rakettinne muualla.. Se nyt o nii et niitä ammutaan ja mä oon eläny jo valmiiksi sitä mukaa,eli se rauhottava hommeli pistorasiaan vaasn ja koira pysyy rauhallisena. Ennemmin mä sen "rauhotan" ku snnan olla sydän kurkussa koko yön,on jo niin vanhakin että hautaa saisin alkaa kaivella..

Yhteistyössä