Ärsyttävä naapurin lapsi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murinaa

Vieras
Omani on ulkona naapureiden lapsen kanssa, ja monta kertaa päivässä naapurin lapsi käskee lastani tulla kysymään minulta, että saako tulla meille. Miksi hitossa saisi, ulkona on hyvä ilma! Enkä mä halua tänne sisälle ketään levittelemään tavaroita.

Kai siinä on naapurin muksulla sisäleikit mielessä, onhan aina kiva päästä toisen lelulaatikolle. ;) Ei se ilkeyttään. Mutta sullahan on jo hyvät perustelut, nyt on tosiaan hyvä päivä ulkoleikeille.

jos se lapsi ei ole oppinu leikkimään / olemaan pihalla niin miks sä sille suutut? sanot vaan nätisti et ei sisällä olla näin hienolla ilmalla et mene vaik kotia leikkimään jos haluat olla sisällä... mä meinaan tunnen lapsia joita vanhemmat ei ole opettanu olemaan pihalla ja ei se ole niiden lasten vika...

Joillekin lapsille saa tosiaan toistaa useampaan otteeseen että "leikkikää nyt ulkona, kun on kaunis ilma".
Mutta en mä oo jaksanut siitä ärsyyntyä, tiettyyn ikään nyt vaan kuuluu kokeilla kepillä jäätä monen monta kertaa peräkkäin.

Ja sadepäivän leikeissä meidän talo kääntyy ylösalaisin. Olisipas mukavaa jos välillä leikkisivät jonkun toisen kotona, vaan meille nämä aina tulevat, eivätkä vanhemmat edes kysy saavatko tulla. Se vähän harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sadepäivän leikeissä meidän talo kääntyy ylösalaisin. Olisipas mukavaa jos välillä leikkisivät jonkun toisen kotona, vaan meille nämä aina tulevat, eivätkä vanhemmat edes kysy saavatko tulla. Se vähän harmittaa.

Joo, voin vaan kuvitella kuinka ärsyttävää on vanhemmat, jotka eivät osaa edes normitapoja! Sikoina varmaan laittavat muksunsa teille leikkimään, jotta saavat itselleen sitä "laatu aikaa"...

entäpä sitten kun lapset on isoja ja lähtevät kouluun, oot käyttäytynyt ynseästi lapsen kavereita kohtaan. kaverit on etsineet uudet kaverit ja lapsesi jää yksin. tulet sitten palstalle kitisemään kun lapsesi saa olla yksin ja kukaan ei ota leikkiin mukaan

No jos lapset eivät itse keksi ulkona mitään tekemistä, niin voithan sinä ehdottaa heille puuhaa. Anna vaikka saippuakuplapurkki niille käteen ja käske puhallella niitä. Eiköhän se leikki siitä lähde käyntiin. Kerrot ystävällisesti lapsille, että nyt kun kerran on kaunis ilma, leikitään ulkona. Sadesäällä voivat sitten tulla sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tasapuolisuuden nimissä muksut saisivat majoittua muuallekin joskus, koskas ap saa laatuaikaa? Enkä nyt ynseydeksi sanoisi, jos tupa on yleensä täynnä muksuja.

Peesaan.
Meille saa toki tulla leikkimään, mutta tarkoitus ei ole se, että minä hoidan lähistön lapset viikonloppuisin...kyllähän noiden 4-6 v perään pitää vielä katsoa, olla leikeissä erotuomarina, yms.
Eli vuoroin vieraissa.

Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
entäpä sitten kun lapset on isoja ja lähtevät kouluun, oot käyttäytynyt ynseästi lapsen kavereita kohtaan. kaverit on etsineet uudet kaverit ja lapsesi jää yksin. tulet sitten palstalle kitisemään kun lapsesi saa olla yksin ja kukaan ei ota leikkiin mukaan

No heikolla hapella on ne kaverisuhteet ollu jos perheen säännöt saavat lapsen kääntymään kannoiltaan. Siinä kohtaa kyllä sanoisin että sai kääntyäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tasapuolisuuden nimissä muksut saisivat majoittua muuallekin joskus, koskas ap saa laatuaikaa? Enkä nyt ynseydeksi sanoisi, jos tupa on yleensä täynnä muksuja.

Peesaan.
Meille saa toki tulla leikkimään, mutta tarkoitus ei ole se, että minä hoidan lähistön lapset viikonloppuisin...kyllähän noiden 4-6 v perään pitää vielä katsoa, olla leikeissä erotuomarina, yms.
Eli vuoroin vieraissa.

Tämä on ihan totta. Mielelläni minäkin antaisin omien mennä niiden 11muun lapsen kotiin jotka nyt päivittäin viihtyvät meillä. Yleisenä lapsenvahtina olo ei ole hauskaa. Itse nyt olen vielä ainakin suht tyytyväinen että leikkivät meillä ulkona (vaikka pienen tontin nurmikko on turmeltunut 15lapsen temmellyksestä, kulunut puhki ja sitä koetetaan epätoivoisesti saada uudelleen kasvamaan aidatuilla alueilla) että tiedän missä omani ovat ja pystyn valvoa tekemisiä mutta kyllä se välillä ärsyttää kun aina meillä.

Tarkennan: Yksi lapsi on aina kysymässä ja sadepäivinä täällä on kolme lasta omani lisäksi. Pihan muut lapset ovat omaani isompia, joten eivätpä koulussa ole samalla luokilla. Lisäksi tämä kyselemässä oleva on todella kova kiroilemaan, ja kylläpäs inhottaa kun sanat tarttuu omallenikin.

Yhteistyössä