Ärsyttävä flunssa. Onko muita potijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virvatuli

Vieras
Voi luoja tätä oloa. :( Lauantaina alkoi tuntua oireita kurkussa, ja eilen olinkin sitten jo ihan vuodepotilas. Kurkkua kirvelee, kuivaa yskää, aivastuttaa, poskiontelot tukossa ja tuntuu että pää halkeaa. En muistakaan milloin viimeksi olisi flunssaa ollut. Tämä pää on kyllä ihan järkyttävä. Tuntuu siltä kuin jännityspäänsärky, minkä sain jo tosi hyvin kuriin Triptylin avulla, olisi nyt flunssaoireiden myötä tullut sekin takaisin, ettei tämä pääni ihan pelkästä flunssasta johtuisi. Nousisi nyt vaikka edes kunnon kuume, niin tappaisi pöpön pois.

Onko kohtalotovereita flunssan kourissa?

Täällä bingo. Kolme viikkoa on flunssa vaivannu. Ei kuumetta, ei angiinaa, tulehdusarvot ok. Mutta väsymys, kurkkukipu, yskä ja flunssa on vaikka miten jois kuumaa ja kylmää, ottais särkylääkettä ja bafucinia.

täällä kans:/ piti kaupassa käydä niin tuli kahta kauhempi olo :( ja muutenki tukala olla kun raskaana ja maha kiristää... en etes kuule mittään ku niin tukossa korvat ja räkkää täynä :/

Täällä vaivannut 1,5 kuukautta. Jälkitautina otsaontelontulehdus (+poskiontelot +keuhkoputket), joka viimeinkin on parantumassa. Tosi karmea olo sairastuessa ja sitten vasta olikin hirveetä, kun jälkitaudit alkoivat jylläämään. Se päänsärky oli ihan h*lvetillistä.

Mulla oli 4 päivää kuumetta yli 38, yhtenä yönä oli varmaan yli 39. Kurkku oli kipee, mutta nuhaa ei ole ollut. Nyt toista viikkoa jotain limaa kurkussa ja nielussa koko ajan. Ja päässä painetta ja kipua. Pääkipu on joko hellittänyt tai sitten olen tottunut jo siihen. Mutta todella huonoon kuntoon veti!

Voi surkeus, jos tämäkin pöpö on tuollaista sitkeää lajia, että voi kestää kolmekin viikkoa. :-/ Itse olen tooooodella harvoin flunssassa, mutta sitten kun olen kipeä, niin olen todella kipeä. Melkein aina flunssan yhteydessä saan sekä poskiontelotulehduksen että keuhkoputkentulehduksen. Toivottavasti nyt niiltä kuitenkin säästyisi.

Tässä sairastamisessa ei ole kuin yksi hyvä puoli. Nimittäin se, että kipeänä olen minä eikä mieheni. Ei ainakaan tarvitse kuunnella alituista aijai-voivottelua. Miehet nimittäin osaavat olla todella rasittavia silloin kun jossain on vähän pipiä. Vai mitä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29632340:
Mulla oli ihan kunnon tauti tossa hiihtoloman korvilla. Kyllä huomaa että on ihan rapakunnossa kroppa kun ei ole päässyt liikuskelemaan entiseen malliin.

Minua harmittaa ihan älyttömästi tämä liikuntabreikki, kun on nyt ollut pitkään tosi hyvä draivi liikkumiseen. Tosi ahkerasti olen ravannut salilla ja jumpissa, ja siihen päälle koiran lenkitykset. Nyt jos kunnon taudin potee, niin pitkään menee ennen kuin on taas ihan kuosissa.

Viime viikolla meinasi flunssa tulla, mutta troppia naamaan ja zumbaamaan, niin johan helpotti. Nyt vaan vähän nokka vuotaa, mutta ei muuta. Toivottavasti se tauti oli siinä eikä tule pahempana myöhemmin.

Yhteistyössä