Ärsyttääkö teitä jos teidät kutsutaan juhliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minua kyllä vähän ärsytti vanhan sukulaiseni juhlat kun eka kysyttiin että olemmeko tulossa. Ilmoitin olevamme. Sitten ilmoitettiin että paljonko meidän pitää kustantaa juhlista. Juhlien järjestäjällä ei ole rahasta kiinni mut joku sukulaisen periaate tais olla taas kyseessä. Ilmoitin että tulen yksin tai korkeintaan mieheni kans. Lapsia emme ota kun tulee meille liian kalliiksi.

[QUOTE="vieras";28304361]Säälisin nyyttärivieraita, sillä tekeleeni ovat jotain toisesta ulottovuudesta. Ja olen sitä mieltä et nyyttäreistä voisi lukea jo kutsussa.[/QUOTE]

Mun nyyttäriviemiset on aina Pirkka-sedän tai Rainbow-tädin laittamia :xmas: Ja tavallisesti se tosiaan mainitaan jo kutsussa et on nyyttikestit.

EN mä uskois, että mua kävis ärsyttämään...onhan se voinut ihan inhimillisestikin unohtua pois siitä kutsusta sitä tehdessä. Olisin päinvastoin ilahtunut, että ilmoitti siitä jälkikäteen, sillä olis ollut noloa mennä juhliin ilman mitään viemistä.

Riippuu ihan siitä, että minkälaiset juhlat, kuka kutsuu ja miten asia esitetään.

Toki nyyttäreistä olisi hyvä ilmoittaa heti kättelyssä, mutta tuskin tuosta myöskään pillastuisin. Eri asia sitten, jos aletaan oikein vaatimuksia esittämään eli on ehdottamasti tuotava sitä tai tätä.

Riippuu ihan tapauksesta. Jos ilmoitus nyyttäreistä tulee hyvissä ajoin (tyyliin hups, unohtui kutsusta, ilmoitan nyt seuraavana päivänä) niin tuskinpa ärsyttää. Jos taas ilmoitus tulee paria päivää ennen juhlia ja vaatimuksella mitä puttuu (tiedossa siis on mitä muut tuovat) niin sitten saattaa tulla vaikka tukanpesupäivä juhlapäiväksi...

Tuo ei niinkään ärsytä, olen tottunut viemään jotain tuliaisiksi kun menen kylään kutsuttuna vieraana, ellei siis olla läheisiä...Mutta se on vituttanut ankarasti, kun olen opiskelijana osallistunut selvästi varakkaampien, jo työssä käyvien ihmisten vieraana juhlissa tai illanistujaisissa ja siellä on tarjottu syötävää, esim. salaattia omien tuomisten lisäksi ja sitten siitä salaatista, jota kohteliaisuudesta söin on tullut rahan kerjuu pyyntö sähköpostitse: Maksa 5 e per henki siitä salaatista, joka max. kustansi tekijälle 12 e. Jotkut ne vaan kehtaa.

[QUOTE="vieras";28304566]Tuo ei niinkään ärsytä, olen tottunut viemään jotain tuliaisiksi kun menen kylään kutsuttuna vieraana, ellei siis olla läheisiä...Mutta se on vituttanut ankarasti, kun olen opiskelijana osallistunut selvästi varakkaampien, jo työssä käyvien ihmisten vieraana juhlissa tai illanistujaisissa ja siellä on tarjottu syötävää, esim. salaattia omien tuomisten lisäksi ja sitten siitä salaatista, jota kohteliaisuudesta söin on tullut rahan kerjuu pyyntö sähköpostitse: Maksa 5 e per henki siitä salaatista, joka max. kustansi tekijälle 12 e. Jotkut ne vaan kehtaa.[/QUOTE]

:D illan paras juttu minkä olen lukenu. Ei oo todellista. Maksoitko?

[QUOTE="vieras";28304566]Tuo ei niinkään ärsytä, olen tottunut viemään jotain tuliaisiksi kun menen kylään kutsuttuna vieraana, ellei siis olla läheisiä...Mutta se on vituttanut ankarasti, kun olen opiskelijana osallistunut selvästi varakkaampien, jo työssä käyvien ihmisten vieraana juhlissa tai illanistujaisissa ja siellä on tarjottu syötävää, esim. salaattia omien tuomisten lisäksi ja sitten siitä salaatista, jota kohteliaisuudesta söin on tullut rahan kerjuu pyyntö sähköpostitse: Maksa 5 e per henki siitä salaatista, joka max. kustansi tekijälle 12 e. Jotkut ne vaan kehtaa.[/QUOTE]

Täh??? Että siis joku kutsuu ihmisiä kotiinsa ja sitten pistää perään sähköpostia, että maksa syömisesi??

Eihän? Oikeesti, eihän?

Ekalla kerralla maksoin...Mutta se vain toistui niissä piireissä. Kun sitten kerroin mielipiteeni tuollaisesta käytännöstä siipalleni ja sen, etten todellakaan aio maksaa pyydettyä summaa oli tulos se, että jatkossa varakkaampi ex (myös hyväpalkkaisessa työssä) maksoi meidät molemmat, että sopu säilyy.

[QUOTE="vieras";28304609]Ekalla kerralla maksoin...Mutta se vain toistui niissä piireissä. Kun sitten kerroin mielipiteeni tuollaisesta käytännöstä siipalleni ja sen, etten todellakaan aio maksaa pyydettyä summaa oli tulos se, että jatkossa varakkaampi ex (myös hyväpalkkaisessa työssä) maksoi meidät molemmat, että sopu säilyy.[/QUOTE]

:laugh:

Periaatteessa jo tollainen kaveripiiri on hyvä syy siihen, että ex on ex :D.

Yhteistyössä