ÄRSYTTÄÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti harmaa

Vieras
Mua ärsyttää ihan hirveesti. Menkat on myöhässä 2 päivää jo ja ne ei oo koskaan ollut.. tein eilen haamun ja aamulla selkeen negan. Miks ne ei ala?!? :(
Oon ihan hermona varsinkin kun tiedän et raskaus on mahdollinen ja mies aikoo jättää mut jos en tee aborttia.. argh! En vaan kestä enää!!! Pitäny tätä ihan kokoajan sisälläni.. Toinen kokoajan jäkättämässä ABORTTI ABORTTI ABORTTI.. huoh..

Mietin että jos irtoamista ei oo vaan tapahtunut? viime kuussa tuli tyhjennysvuoto normaalisti nuvaringin poiston jälkeen. Kaikennäköstä oiretta ollut.. Mut testi puhuu ilmeisesti totta. Se oli sitäpaitsi acon 10.

Kertokaa joku mulle suoraan mitä teen.. tääl pimahtaa kohta.. ei jaksais enempää itkeä...

Jotenkin jäi tekstistäs mieleen vaan että ukkos lähtee jos et tee aborttia... Siis TÄH?
Ja jos sulla e-renkaat ollut niin oot sitten tarkoituksellako jättänyt pois?
Että tahdotko vauvan vai haluatko jättää ukkos vai mitenkä? Aika sekava sun tekstis :whistle:

Joo mä tiedän et on sekava.. mut ei täs mielentilassa pysty selkee olemaan. Mulla oli taukoa ja vasta nyt pitää uus resepti hakea. En siis oo tarkotuksella jättäny pois.. Mies ei vaan huolehtinu ehkäsystä.. tai molempien vikahan se on. Mutta millon sen testin pitäis näyttää?
Me ollaan kokoajan toistemme kurkussa kiinni jos niin voi sanoa.. Kun miehellä on kaks lasta jo ja ollaan vasta tapailuasteella niin hän pakottaa mut aborttiin.. jos nyt edes olen raskaana.. En vaan pysty tekemään aborttia. Riita on aiheutunu siitä. Ite oon murehtinu jo pari viikkoa asiaa ja mies heräs siihen vasta 2 päivää sitten..

Jos nyt oikein tajusin, niin... Jos ette oo huolehtinu ehkäsystä, vaikkette halua lasta, niin vähän ihmetyttää. Kun siis sanoit, että on mahdollista olla raskaana.. Hmm..

Ja jos mies on tollanen, niin jätä sinä se, jos asia on sulle tärkee :|
Toivotaan nyt, ettet ole raskaana..kai....??

No toivottavasti raskaudet vielä miehen kanssa joka haluaa lapsen ja lapsi saa tuntea sen rakkauden että isä välittää ja toivoo lasta :heart:

Jos kuitenkin olet tuolle miehelle raskaana niin mieti tarkkaan miksi et halua aborttia. Jos syy on se että pidät aborttia murhana.. Niin ei tietenkään abortti ole oikea ratkaisu. Jos taas et halua aborttia jonkun muun syyn takia niin abortti voi jopa olla oikea vaihtoehto ja mieskaverisi on oikeassa myös. Mies saisi mennä itseensä myös koska ei käyttänyt kumia.

Nää on vaan mielipiteitä joita voisin sanoa muuallakin kuin täällä.

Tässä on nyt käyny silleen et mies innostu liikaa jasanoin hänelle alussa et ei saa tökätä ilman kumia kun en halua tulla raskaaks..Hän on kokoajan väittäny että "ihan vähän aikaa" ja et on epätodennäköstä et tulen raskaaksi. Oon aivan järkyttynyt.. Enemmän itselleni että miks en estellyt. Suhde on muuten mennyt tosi hyvin mut tästä on nyt tullut kynnyskysymys ja yksin jään.. Mä tiedän et monen tekis mieli olla äidillinen ja muuta koska oon itse joutunu tähän tilanteeseen ja oisin sen voinut myös estää. Molemmat me tässä ollaan mut mies sysää mulle kaiken..

Mut koska testit on näyttänyt muuta niin mitä ihmettä tässä pitäis tehdä... unohtaa? odottaa? sopia?

en todellakaan tiedä.. anteeksi sekavuudesta..

Mä oon aborttia vastaan itseni kohdalla koska tiedän et katuisin sitä ja mut on kasvatettu ottamaan vastuu teoistani. Mut miehen tilanteen takia tää on vielä mutkikkaampaa ja ihan kamalaa. Me ei edes pystytä puhumaan enää järkevästi koko asiasta.. Tuntuu että mulla ei edes ole vaihtoehtoja.. Miten sitä aina onnistuu joutumaan pulaan?

Niin.. Hankala tilanne, jos olet raskaana. Mutta jos haluat itse pitää lapsen, etkä halua tehdä aborttia oman "vakaumuksen" vuoksi, niin koeta miettiä, että miehes on vain mies! Lapsi on lapsi, luultavasti siinä vaiheessa viimestään kun syntyy paljon tärkeämpi kuin tuollainen mies. Mutta, kuten sanottu, vain mielipide.

Kannattaa odottaa muutama päivä ja tehdä testi uudelleen. Tai käyt neuvolassa tekee testin.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti harmaa:
Joo mä tiedän et on sekava.. mut ei täs mielentilassa pysty selkee olemaan. Mulla oli taukoa ja vasta nyt pitää uus resepti hakea. En siis oo tarkotuksella jättäny pois.. Mies ei vaan huolehtinu ehkäsystä.. tai molempien vikahan se on. Mutta millon sen testin pitäis näyttää?
Me ollaan kokoajan toistemme kurkussa kiinni jos niin voi sanoa.. Kun miehellä on kaks lasta jo ja ollaan vasta tapailuasteella niin hän pakottaa mut aborttiin.. jos nyt edes olen raskaana.. En vaan pysty tekemään aborttia. Riita on aiheutunu siitä. Ite oon murehtinu jo pari viikkoa asiaa ja mies heräs siihen vasta 2 päivää sitten..

Tiiätkö, jos et pysty tekee aborttia mikä on vain hyvä juttu ja miehes uhkaa erolla niin sanot sille kusipäälle et "tervemenoa vaan munaton ja vastuuton paskapää".

Neuvolaankaan en uskalla soittaa kun pelkään etä sielläkin huudetaan.. Tai niin on mulle tehty, kerran oli kierto menny sekasin ja häpesin itteeni niin paljon siellä ja lähdin itkien kotiin..

Niin ja mies vaan jatkuvasti sanoo että meni nyt tän lapsijutun takia "fiilarit", ei huvita kuulemma nähdä ennen kun on selvinnyt ja haettu mahdollinen abortti.. voi elämä....

Niin kai mun pitää tehdä. Nyt se on alkanu uhkailee jättävänsä mut jokatapauksessa koska ehkäisykin voi pettää.. oon sanaton. Eikö me olla ihan aikuisia ihmisiä jo ja vois varmaan niin käyttäytyäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja neiti harmaa:
Niin kai mun pitää tehdä. Nyt se on alkanu uhkailee jättävänsä mut jokatapauksessa koska ehkäisykin voi pettää.. oon sanaton. Eikö me olla ihan aikuisia ihmisiä jo ja vois varmaan niin käyttäytyäkin..

Sanopa sille miehelle toi "Eikö me olla ihan aikuisia ihmisiä jo ja vois varmaan niin käyttäytyäkin.."
Kuulostaa siltä että miehelle on iskenyt paniikki. Ehdottaisin että jätät panikoimaan keskenään. Ette ilmeisesti asu vielä yhdessä? niin on helppoa ilmoittaa että tarvitset/tarvitsette kumpikin aikaa ajatella ja sitten laitat puhelimen kiinni jos ei pelkästä ilmoituksesta ymmärrä.

Taidat jo tietääkin minkä päätökset teet mahdollisen raskauden suhteen ;)

Älä anna miehen vaikuttaa.

Vielä sanoisin et anna miehelle mahdollisuus järkiintyä. Jos hän on vasta kaksi päivää sitten "herännyt" asiaan niin muutaman päivän/viikon miettiminen voi muuttaa suhtautumista huimasti.

Nim.merk.vähän vsstaavasta kokemusta.....

Yhteistyössä