Ärsyttää vasta synnyttäneen kaverin rahankäyttö!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elna

Vieras
Ei imetä erinäisistä syitsä johtuen, joten korvikkeeseen menee hitosti rahaa, kosmetiikka ja hius tuotteet aina kampaajalta ja kosmetologilta, shoppasi itselleen justi ihan uuden vaatevaraston ja kävi hankkimassa rakennekynnet ja hiustenpidennyksen, kun haluaa "näyttää hyvältä eikä synnyttäneeltä"... Ihan mukava ja reilu tyyppi (tarjoaa lounaita mullekin ja muistaa mun lasta leluilla jne.), mutta nuo summat, mitä se syytää itseensä ja harrastuksiina (oma personal trainer mm. ja hevonen) hirvittää. Hyvältähän se näyttää nyt muutama viikko synnytyksestä ja kroppakin kuosissa, ei siinä... Tuon hintana on tietysti se, että ei voi hoitaa lasta kolmevuotiaaksi kotona, että sinänsä en kadehdi pätkääkään, mutta ihan oikeesti, mä en kehtaisi tuhlata noin paljoa itseeni. Lapsen hankkimistakin viivytti mm. siksi, että halusi kerätä rahaa, jotta ei sitten varmasti ole puutetta mistään ja saa itsensä kuntoon ja huippuasunnon ja ties mitä, että pääsee mahdollisimman "helpolla".
 
Noh... kaitpa se on turhamaista, mutta omatpa on rahansa;)
Ja kyllähän sitä useammatkin haluavat näyttää hyvältä eikä "juuri synnyttäneeltä" mitä sillä nyt tarkoitetaankin.
Ymmärrän toki osin ärsyyntymisesi.
Ehkä hänelle vain sattuu olemaan ERITTÄIN tärkeää pitää itsestään huolta... meistä on moneen..
 
Tätä nyt on jankutettu täällä jo vaikka kuinka paljon, mutta kyllä se vastasynnyttänyt äitikin saa panostaa itseensä. Ja äidit noin niinkuin muutenkin. Mä ainakin panostan, tulee hyvä mieli itselle, eikä se ole mun lapselta mitään pois. Ja mitä ap:n kaveriin tulee, hyvähän se vaan on, jos lapsen hankkimista venytti raha-asioiden takia. Vastuuntuntoisuutta.
 
No siis joo. Pakko sanoo että helvetin ehtiväinen kaveri sulla kun nyt muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen on kerenny hommaan ajan rakennekynsille ja hiustenpidennykseen, uusimaan vaatekaappinsa, pelaileen personal trainerin kanssa ja ratsasteleen ja vielä sutkin suututtaan siinä välissä.

Mut toi mua järkyttää että on ostanu KAIKKI kosmetiikkatuotteenasa synnytyksen jälkeen ihan kampaamoista ja kosmetologilta! Herra jumala, jos jo muutaman viikon on näin tenhy niin ei ihme että raha on lopussa. Apua, mieti jos se jatkaa tota vaikka kokonaisen kuukauden?
 
turhamaisuutta voi olla, mutta mitä sitten? En ymmärrä miksi tämä sua ärsyttää niin kovin? Kyllähän moni meistä varmaan haluaisi tuollaisen rahatilanteen, jos mahdollista. Itse en tosin haikaile yhtään mitään muuta kuin tällä hetkellä on.

Kyllä tässä nyt vaan kateus paistaa kovasti.
 
Onhan tässä toki se puoli että jos vaan ylimääräsen rahan takia odotuttaa lapsen riski-ikäiseksi asti..on se jo vähän itsekästä, mutta jos tosiaan on ainoa syy.. Monellahan tähän on PALJON muita syitäkin...
Ja jos ulkonäkö menee lapsen hoidon edellä...sama juttu.. mutta en voi oikein sanoa kummempia, kun en tiedä kaikkea..
 
Mikäs siinä jos omilla rahoillaan. Ei kait ole sulta pois. Jos heidän perheellään on varaa. Kyllä minäkin varmaan tekisin noin jos olisi varaa, mutta kun ei ole on tullut tehtyä toisenlaisia valintoja. En minäkään 3v asti hoitanut lapsiani kotona, en ole halunnut kun haluan tehdä muutakin kuin olla kotiäiti.

Jälleen kerran totean, että on hieno asia, että jokainen äiti voi valita itselleen ja perheelleen parhaat ratkaisut. Se on niin helppo sivullisen arvostella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mut miten ihmisellä voi olla rahaa noin paljon? :o Pankinko lie ryöstänyt.. Ja se, että sitä rahaa syydetään vaikka mihin hankintoihin tuosta noin vaan...

No avauksessahan sä kirjoitit, että viivytti lapsen saamista, että ehtii kerätä rahaa.
 
Ootkohan sä ihan tosissasi? Eihän se sun rahoja polta, joten asia ei myöskään kuulu sinulle. Eikä myöskään se ole sun asia moralisoida koska sen kaverin lapsi menee hoitoon ja minkä takia.
 
Jos ei käytä sun rahoja niin let it go, älä vaivaa päätäsi asialla! Kuullostaa kivalta jos sullekin tarjoo lounaita sun muuta, ei ehken ansaitasisi et täällä ihmetelet/haukut?
 
Voi lounaitten tarjoamiset ja lapsen lahjomiset loppua kun kaverisi näkee tämän ja huomaa kuinka epäkiitollinen ja kateellinen olet. Eikö se ole mukava, että toisella on varaa ja on myös antelias ja ilmeisestikin pirteä ja ehtiväinen kaveri?
 
389628zfbyjndwit.gif
 

Yhteistyössä