ärsyttää välillä kun mun lapsia haukutaan laihoiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miranda83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miranda83"

Vieras
meillä kolme poikaa.. esikoinen syö aivan valtavasti, (muihin lapsiin verrattunakin tosi paljon enemmän).. keskimmäisen kanssa ollut aina ruokataisteluja,mutta syö näköjään paljon enemmän kuin esim täällä palstalla olevien äitien lapset (siis mitä noita ketjuja lukenut,tarkotan niitä) ja kuopus syö kans paljon..

sitten kaverien äidit aina sanoo että voi vitsit teidän lapset painaa noin vähän ym..
ja näiden lapset syö paaljon vähemmän kuin meidän..
ärsyttää tollanen kilpailu! meidän lapset liikkuu ja ulkoilee niin paljon että kuluttaakin kokoajan.. lisäks se on varmaan geeneistäkin kiinni, koska minä ja mies ollaan oltu lapsina kans tosi laihoja,vaik syöty paljon.. teininäkin vedin suklaata ja roskaruokaa kauheita määriä,enkä lihonu ikinä..

onko muita?

No, jos tuo ärsyttää sua, niin sua ärsyttää kaikki! Normaalia small talkia äitien keskuudessa :D

Nimim. pari laihaa lasta ja pari hieman pyöreää, kaikkia kommentteja kuulleena tietää mistä puhuu ;)

niin ärsyttää välillä, kun se sanotaan silleen ivallisesti..ja tommonen kilpailu.. ite kun en arvostele muita lapsia, en viitti sanoo toisten lapsia esim pyöreiksi, ettei se loukkaa ketään tms..

ja ei mua ärsytä kaikki ;P kuhan tylsää ja tuli tollanen mieleen kun just sain kuulla taas tommosta :)

:D nyt täällä ärsyynnyttiin mun jutusta.. vai onko kaikki vastanneet näitä kenen lapset ei syö mutta ovat paksumpia ja haukkuvat muita lapsia laihoiksi :) no herja herja..

[QUOTE="Miranda83";22902785]niin ärsyttää välillä, kun se sanotaan silleen ivallisesti..ja tommonen kilpailu.. ite kun en arvostele muita lapsia, en viitti sanoo toisten lapsia esim pyöreiksi, ettei se loukkaa ketään tms..

ja ei mua ärsytä kaikki ;P kuhan tylsää ja tuli tollanen mieleen kun just sain kuulla taas tommosta :)[/QUOTE]

Et maininnut mitään ivallisuudesta tai siis sellaisella äänellä sanottuna. Tuo muuttaa tilannetta. Mulla ja ystävillä on usein tapana hyvän tahtoisesti kommentoida laihuutta ja pyöreyttä, samoin kuin jalan kokoa, hiusten pituutta/takkuisuutta jne. Mutta ehkä mä olenkin sit hieman erilainen, kun en keksi siitä ärsytyksen aihetta. Ehkäpä sitten, jos mun lapsista sanottaisiin sama ivallisesti. Sitä en oo huomannu.

Näinhän se menee että lihavia ei saa haukkua mutta laihoja kyllä :/ Itse olen ollut lähes aina alipainoinen. Vaikka olen aina syönyt kuin hevonen, myös herkkuja niin painoa ei vaan tule. Vasta lasten saamisen jälkeen olen päässyt nippanappa normaalipainon alarajalle. Ja voi niitä kommentteja mitä on saanut kuulla ... varsinkin nuorena otti koville. Silloin harrastinkin "kerrospukeutumista" jotta olisin näyttänyt edes vähän normaalipainoisemmalta.

Molemmilla lapsilla sama juttu, ovat pitkiä / hoikkia. Toinen 175 cm ja painaa about 50 kg. Syövät ihan surutta mitä vaan ja kuinka paljon vaan mutta eivät liho sitten millään. Myös oma äitini on samaa maata, edelleen hoikka ja ikää hällä nyt n. 60 v. Tämä on geeneissä ts. suku"vika".

Ärsyttää vaan kun monet katsovat oikeudekseen jaella tosi tylyjäkin komennetteja tästä meidän hoikkuudesta. Olisin mieluusti muutaman kilon painavampi mutta kun syömisellä sitä painoa ei tule :(

Meidän perheessä 8-vuotias aina lähes -20 käyrällä kulkenut tyttö, joka syö tosi hyvin ja paljon.
Sitten 5-vuotias, joka on ns "nollakäyräläinen" ja 1,5-vuotias poika joka syö kuin hevonen, mutta jonka paino kulkee -16 käyrällä.

Itse olen löytänyt lasten hoikkuuteen kaksi todennäköistä syytä:
1) Geeneissä se on meillä ainakin. Mies ei vielä aikuisenakaan lihoa millään
2) Meillä syödään aika terveellisesti, paljon kasviksia jne, eikä paljon makeita tai rasvaisia herkkuja.

[QUOTE="vieras";22902929]Näinhän se menee että lihavia ei saa haukkua mutta laihoja kyllä :/ Itse olen ollut lähes aina alipainoinen. Vaikka olen aina syönyt kuin hevonen, myös herkkuja niin painoa ei vaan tule. Vasta lasten saamisen jälkeen olen päässyt nippanappa normaalipainon alarajalle. Ja voi niitä kommentteja mitä on saanut kuulla ... varsinkin nuorena otti koville. Silloin harrastinkin "kerrospukeutumista" jotta olisin näyttänyt edes vähän normaalipainoisemmalta.

Molemmilla lapsilla sama juttu, ovat pitkiä / hoikkia. Toinen 175 cm ja painaa about 50 kg. Syövät ihan surutta mitä vaan ja kuinka paljon vaan mutta eivät liho sitten millään. Myös oma äitini on samaa maata, edelleen hoikka ja ikää hällä nyt n. 60 v. Tämä on geeneissä ts. suku"vika".

Ärsyttää vaan kun monet katsovat oikeudekseen jaella tosi tylyjäkin komennetteja tästä meidän hoikkuudesta. Olisin mieluusti muutaman kilon painavampi mutta kun syömisellä sitä painoa ei tule :([/QUOTE]

juurikin näin.. tämmöistähän se on.. ite lihoin raskausaikana paljon, ja nyt ne sitten lähe millään.. kiva kun tottunut aikaisemmin syömään mitä haluaa ja nyt se kostautu raskaana :) mulla ne kilot ei meinaan lähekään enää edes hjelpolla.. mutta juu geeneistähän tuossa kyse ja kuluttamisesta nuilla lapsosilla

Ei tuo ole mun mielesestä haukkumista, ihan normaali toteamus, johon itse vastaan että ovat tulleet sukuunsa. Ja lisätä voin myös sen, että mieluummin rimppakinttuja kuin pulleroita. Meillä molemmat lapset on hoikkia rimppakinttuja kuten myös esi-isänsä ovat.

Kumpaan suuntaan tuossa on sun mielestä kiplailua ap? Siihen suuntaan, että lastesi pitäisi painaa enemmän vai niin että kaverin lapsen vähemmän? Jos kaverisi ei ymmärrä sitä, että jokainen lapsi kasvaa omalla käyrällään omaa tahtia ja syö oman tarpeensä mukaan, niin kerropa se kaverillesi, niin saat ehkä nämä sinua ärsyttävät keskustelut loppumaan ja voitte puhua välillä jostain muustakin. Lasten tekemisistä, tekemättä jättämisistä, ulkonäöstä, painosta yms. asioista ei kannata olla kovin herkkänahkainen tai saa koko ajan nenälleen.

Minusta on ihanaa, että meidän lapset ovat hoikkia verrattuna moneen pullero-palleroon lähipiirissä. Meillä syödään terveellisesti ja lapset syövät paljon. Tuttavaperheiden lapset syövät monesti vain herkkuja ja pikaruokaa ja sen kyllä näkee ulkomuodosta. Sitten kuskataan autolla hoitoon ja kouluun, joten eihän nuo liikuntaakaan saa. Ollaan vaan onnellisia terveistä, hoikista ja liikkuvaisista lapsistammme. Itse en noteeraa juttuja laihoista lapsistani enää.,