Ärsyttää toi taksikuski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koulutaksitko turvallisia???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koulutaksitko turvallisia???

Vieras
joka vie lastani esikouluun... hyvä että lapsi ehtii autoon istua ja oven kiinni laittaa niin johan lähdetään. siis ei odota sen aikaa että lapsi laittais turvavyön kiinni!!!! olen nyt muutamana päivänä kysynyt että laitatko turvavyön kiinni niin lapsi sanoo että en!! grrrrr.... jos vielä ensiviikolla tuo sama taksi hakee niin menen ja kuristan sen kuljettajan.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Taksinkuljettajamieheni sanoo tuossa vieressä että kannattaa ottaa taksitarkastajiin yhteyttä, jos kuskeille puhuminen ei auta.

Mun mies kans ajaa taksia..silloin ku ajoivat koululaisia,niin hän oli sanonu lapsille,että auto ei liiku,ennenkuin vyöt on kiinni. Sanoi myös sitä,että hän kun kuuli,että jollain avautui vyö,niin oli sanonut,että nyt se turvavyö vaan takaisin kiinni :)

no meillä on näemmä yks idioottikuski joka lähtee heti liikkeelle kun lapsi laittaa auton oven kiinni. muutenkin raivostuttava tapaus kun istuu vaan autossaan ja odottaa, toiset sentään nousevat sieltä ja avaavat lapsille oven.
ai niin ja poliiseille on ihan turha ilmoittaa kun ehtisivät paikalle varmaan vasta parin tunninpäästä kun oon soittanut...:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no meillä on näemmä yks idioottikuski joka lähtee heti liikkeelle kun lapsi laittaa auton oven kiinni. muutenkin raivostuttava tapaus kun istuu vaan autossaan ja odottaa, toiset sentään nousevat sieltä ja avaavat lapsille oven.
ai niin ja poliiseille on ihan turha ilmoittaa kun ehtisivät paikalle varmaan vasta parin tunninpäästä kun oon soittanut...:D

No toki kuuluu odottaa, että matkustajilla on turvavyöt kiinni. Mutta aikas vaativa olet, jos sun mielestä taksikuskin pitäis jokaisella pysähdyksellä hypätä autosta ulos ja avata lapsille ovea...Jos ajatellaan, että jotkut taksit ajavat 5 päivänä vikossa parhaimmillaan aamulla 4 lenkkiä, päivällä sama, ja vielä myöhemmin iltapäivällä samat neljä. Ja joka autolastilliseen tulee parhaassa tapauksessa 7 lasta, niin seuraavaksi aletaan ihmetellä missä koulutaksi viipyy kun aikataulut mättää kuskin hyppiessä availemaan ja sulkemaan ovia joka pysäyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

No toki kuuluu odottaa, että matkustajilla on turvavyöt kiinni. Mutta aikas vaativa olet, jos sun mielestä taksikuskin pitäis jokaisella pysähdyksellä hypätä autosta ulos ja avata lapsille ovea...Jos ajatellaan, että jotkut taksit ajavat 5 päivänä vikossa parhaimmillaan aamulla 4 lenkkiä, päivällä sama, ja vielä myöhemmin iltapäivällä samat neljä. Ja joka autolastilliseen tulee parhaassa tapauksessa 7 lasta, niin seuraavaksi aletaan ihmetellä missä koulutaksi viipyy kun aikataulut mättää kuskin hyppiessä availemaan ja sulkemaan ovia joka pysäyksellä.
no tuskin siinä kovin kauan aikaa menee että avaa oven ja katsoo että laittaa turvavyöt kiinni???!!! ja eiköhän heidän ammattiinkin ihan kuulu se ovien avaaminen....siis ihan kohteliaisuus syistä. ja meillä ainakin muut taksit vaivautuvat nousemaan autosta- kun toiset puhuu siihen puhelimeen senkin aikaa... joo tiedän, tosi vaativa näemmä olen kun oletan että lapseni on turvavöissä autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

eiks taksikuski saa siitä ajamisesta just palkkansa, et olis ihan kiitollinen et sitä ajoa on...

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Taksinkuljettajamieheni sanoo tuossa vieressä että kannattaa ottaa taksitarkastajiin yhteyttä, jos kuskeille puhuminen ei auta.

Mun mies kans ajaa taksia..silloin ku ajoivat koululaisia,niin hän oli sanonu lapsille,että auto ei liiku,ennenkuin vyöt on kiinni. Sanoi myös sitä,että hän kun kuuli,että jollain avautui vyö,niin oli sanonut,että nyt se turvavyö vaan takaisin kiinni :)

järkevä mies sulla!!!! et varmaan itsekään haluaisi et lapsias viedään ilman turvavöitä autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:

järkevä mies sulla!!!! et varmaan itsekään haluaisi et lapsias viedään ilman turvavöitä autossa.

Kiitos ja en todellakaan haluaisi,että ilman vöitä kuljetettaisiin :/ Ja sehän on totta,että jos ei lapsi ole vöissä,ja poliisi pysäyttää,niin kuskihan siitä joutuu kärsimään=saa sakot.

Voisit myös itse painottaa lapsellesi että se turvavyö on laitettava kiinni. Lapsesi on sen ikäinen että osaa turvavyön itse kiinnittää. Toki, voithan viedä lapsesi ITSE esikouluun

Ilmoitat heti koulutoimistoon henkilölle joka kyydit järjestää!
Se on oikea taho koulutaksiasioissa, koska he tekevät päätökset näissä.

Ole tiukkana asiassa! tämä on ongelma monessa kaupungissa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisit myös itse painottaa lapsellesi että se turvavyö on laitettava kiinni. Lapsesi on sen ikäinen että osaa turvavyön itse kiinnittää. Toki, voithan viedä lapsesi ITSE esikouluun

Mun mielestä ei voi olettaa että eskari-ikäinen huolehtisi itse asiasta, vaan vastuu ala-ikäisten turvavyön pitämisestä on Suomen lain mukaan kuljettajalla.

Tuosta poliisille soittamisesta tuli mieleen että voihan poliisille soittaa ja kertoa taksin kulkemisajankohdan ja reitin, jos jonain aamuna ehtisivät pysäyttää auton ja tarkistaa asian.

Yhteistyössä