Ärsyttää siskon käytös.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -K-.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

-K-.

Vieras
Minulla on 2 tyttöä, Toinen 2-vuotias, toinen puoli vuotias. Siskollani on tässä välissä tyttö, joka on vajaan vuoden.
Ärsyttää kun sisko on aina ruinaamassa meiltä vaatteita ja leluja "lainaan". Eli antaisin esikon vanhat vaatteet siskolle joka sit antaisi ne meidän pienemmälle. Ajatushan on sinänsä ok, MUTTA en koskaan, eli oikeasti EN KOSKAAN saa siskolta mitään takaisin. Hän aina "vahingossa" vie tavarat kirpparille.
Sisko vetoaa rahatilanteisiin, et meillä muka enempi varaa ostella vaatteita. No ei ole. Itseasiassa siskolla ja sen miehellä on isommat tulot kuin meillä, mutta minä ostelen lapsille vaatteita, sisko ja sen mies vetää ne rahat terassilta kurkusta alas. Eli asiat voisivat laittaa tärkeysjärjestykseen.
Nyt se on sitten kääntänyt koko suvun meitä vastaan. Mummot soittelee kuinka meidän kuuluisi antaa kaikki esikon vaatteet siskolle, koska minähän voin aina ostaa uusia tuolle nuoremmalle. Just,just.

Mä en tossa tilanteessa antais kyllä mitään lainaan, jos meinaisin käyttää isomman vaatteita vielä pienemmällä, jokainen ostakoot omilla rahoilla lapsillensa vaatteita. Kirppareiltakin kun löytää ihan siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita. Meillä ei anneta edes kaikkia isomman pojan vaatteita ennen eteenpäin, ennenkuin olen tarkkaan harkinnut käytänkö niitä vielä nuoremmallakin, nuorin on tyttö

No jopas on.
Itsepähän siskosi rahatilanteestaan vastaa. Ei varmaan kannata enää lisääntyä jos tarvitsee muille itkeä kuinka toisilla on enemmän varaa vaatettaa lapsensa. En antaisi tuollaiselle mitään, sanoisin suoraan säästäväni omalle lapselleni.

No en minä antaisi kyllä. Miksi antaisin kun itselläkin olisi käyttöä niille mutta toinen vie ne kirpputorille, vaikka on ihan muuta sovittu. :kieh:

Älä välitä mummoista. Sano niille vaikka että olet vähän huolissasi siitä kuinka hyvin siskosi viihty terassilla. Etkä sinä aio tukea rahallisesti tätä harrastusta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi:
Mä en tossa tilanteessa antais kyllä mitään lainaan, jos meinaisin käyttää isomman vaatteita vielä pienemmällä, jokainen ostakoot omilla rahoilla lapsillensa vaatteita. Kirppareiltakin kun löytää ihan siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita. Meillä ei anneta edes kaikkia isomman pojan vaatteita ennen eteenpäin, ennenkuin olen tarkkaan harkinnut käytänkö niitä vielä nuoremmallakin, nuorin on tyttö

Siinäpä se just on, eli valtaosan aion käyttää seuraavalla. Huonot heitän roskiin suoraan, ja joitan mitä en aio käyttää seuraavalla olen antanut siskolle. Joitain sellaisia joita meillä on useampi kappale tai en vain jostain muusta syystä käytä toisella. Mutta kun pitäisi antaa KAIKKI! Sisko aina katselee mun facebook kuvista isomman tytön kuvia ja sieltä "varailee" itselleen "lainaan" vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No en minä antaisi kyllä. Miksi antaisin kun itselläkin olisi käyttöä niille mutta toinen vie ne kirpputorille, vaikka on ihan muuta sovittu. :kieh:

Älä välitä mummoista. Sano niille vaikka että olet vähän huolissasi siitä kuinka hyvin siskosi viihty terassilla. Etkä sinä aio tukea rahallisesti tätä harrastusta. :/

Tätä olen sanonut, mutta minä en kuulema (kahden lapsen äitinä itse) voi ymmärtää kuinka äiditkin tarvitsevat välillä omaa aikaa. :) Ja se oma aikahan näin kesällä voi olla terassilla istuminen kuutena iltana viikossa. Aina tunkee lasta sukulaisiin hoitoon, samalla valittaa että ostattehan vaipat meidän pikku Liisalle kun mulla ei ole niitä varaa ostaa.
Mulle sisko jurpattaa että mä olen joku marttyyripyhimys, kun en koskaan käy missään. Käydäänhän me miehen kanssa, mutta ei joka viikko. Tänä kesänä ollaan oltu kaksissa hääjuhlissa ilman lapsia, sekä kerran terassilla iltaa viettämässä. Ja se on riittänyt meille. Mä otan oman aikani aina shoppailuna ja mies saa silloin katsoa likkoja, en mä tarvii siihen kaikkia sukulaisia hättyyttää.

On inhottava tilanne! Älä "lainaa" enään. Sano vain suoraan ( vaikka omalle siskolle voi olla vaikeaa ), että olet päättänyt näin, koska tulet tarvitsemaan ko. vaateita jatkossa. Kyllä siskosi pitäisi puhetta ymmärtää ja jos suuttuu tms. Niin se on kyllä aivan hänen oma häpeänsä. Sinun ei tarvitse " elättää " siskoasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en todellakaan "lainaisi"... lisäksi ne uudet vaatteet ovat kahden käyttäjän jälkeen huomattavasti kulahtaneemmat kuin yhden käyttäjän jälkeen.

Niimpä. Tämä niin totta! Eikä meilläkään nyt kaapit pursua vaatteita että osa jäisi käyttämättä.

Älä todellakaan anna. Sitä paitsi, ennen kuin huomaatkaan, esikoisen vaatteet siirtyvät pieneksi jääneinä suoraan pikkusiskon kaappiin! Ainakin meillä kävi näin, vaikka veljeksillä on ikäeroa 1,5vuotta (nyt vuoden ja 2,5v.). Siinä välissä niitä ehdi antamaan enää kenellekään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Tätä olen sanonut, mutta minä en kuulema (kahden lapsen äitinä itse) voi ymmärtää kuinka äiditkin tarvitsevat välillä omaa aikaa. :) Ja se oma aikahan näin kesällä voi olla terassilla istuminen kuutena iltana viikossa. Aina tunkee lasta sukulaisiin hoitoon, samalla valittaa että ostattehan vaipat meidän pikku Liisalle kun mulla ei ole niitä varaa ostaa.
Mulle sisko jurpattaa että mä olen joku marttyyripyhimys, kun en koskaan käy missään. Käydäänhän me miehen kanssa, mutta ei joka viikko. Tänä kesänä ollaan oltu kaksissa hääjuhlissa ilman lapsia, sekä kerran terassilla iltaa viettämässä. Ja se on riittänyt meille. Mä otan oman aikani aina shoppailuna ja mies saa silloin katsoa likkoja, en mä tarvii siihen kaikkia sukulaisia hättyyttää.

Hmnn.. kuullostaa siltä että siskosi on puhunut mummot pyörryksiin.
Meillä suvussa on joskus ollut jotain samantyylistä (ihan eri asiasta kyllä ) Melkein koko suku oli samaa mieltä asiasta joka musta oli täysin käsittämätön.

Nyt ajatellen niin haloo tuli siitä kun yksi sukulainen oli tehnyt palveluksena aina jotain ja ollut käytettävissä, kun hän päättikin sen lopettaa niin se oli aivaaan kauhiaa. Kysyin että miksi samanikäinen toinen sukulainen ei saa vastaavaa ryöpytystä päälleen? niin: "no kun eihän se oo ennenkään" no, miksi tämän toisen pitäisi vielä häntäkin auttaa??? "no se opiskeleekin, se opiskelu on rankkaa ja ja ja" (Kesäaika ja opiskelijalla oli koko kesäloma vapaata silloin, tämä toinen kävi töissä.. )
Muistutin että ei se opiskelu vaan silloin kun minä olin opiskelemassa ollut yhtään rankkaa, heidän mielestään siis. Niin minä opiskelinkin jotain höpö höpöä! :kieh: (taide puolta ) Tämä kyseessä oleva opiskelija opiskelee sentään kampaajaksi!!! :laugh: (mutta oli sentään hakenut lakikouluun ja tämä toinen sukulainen (jonka olisi pitänyt hyppiä suvun mieliksi ) oli käynyt vaan keittiö opinnot "siis mitä sellasella koulutuksella tekee?" )

Koko ongelma oli kiinni siitä minkälaiset roolit kukin oli päälleen suostunut ottamaan tai heitetty suvun puolesta niskaan.

Pysy tiukkana siskon suhteen ja puhelinlinjoissahan voi aina ilmetä vikaa sinun harmiksesi juuri silloin kun mummot soittelee.. :D :saint:

Yhteistyössä