Ärsyttää, ottaa päähän.. turhaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Kaverini lapsi, 3vuotias, kiusaa ja tekee tyhmää tahalleen, meidän 1vuotiaalle. Ja lähes joka kerta kun näemme. Siis tönii, vie lelut pois, työntää naamasta jne..

Äitinsä kieltää mutta ei nuo kiellot näytä menevän perille.
Mun mielestä tuon ikäiseltä vois jo odottaa anteeksi pyyntöä kun väärin tekee?

Nyt tuntuu et mielellään välttelen heidän seuraa koska aina tulee itkua ja itellä sellanen olo et raivostuttaaaaaaa!!!
Omalta lapselta en tuollasta hyväksyis, että tahalleen tehdään toiselle kiusaa.

Oonko liian herkkis??? jos ymmärrätte mitä mä tuolla tarkotan? :(

Muakin ketuttais.
Kyllä siinä tarvisi äidin jämäkästi komentaa lastaan,, ja jos ei kielloista tokene, niin poistaa leikistä.

Mun mielestä 3vuotiaan pitäisi jo ymmärtää,että tahalteen ei toisia tönitä. Eikä leluja viedä kädestä!
Enkä kyllä epäröisi komentaa kiusaaja jos kerran äidin kiellot ei mene perille.

Toki kiellän jos näen mitä taphtuu. Mut ensisijasesti kyl mun mielestä vanhemman pitäs rotia pitää. Jos ei kielto auta ni veke sit hetkeks tai jotain...?
Ja jos saa toisen itkemään ni ei sillo kuulu kiusaajalle sanoa et "no ei se mitään" kun menee hiljaseks kun toinen itkee. Vaan ehkäpä selittää ettei saa kiusata.

Mun oma 3v. tekee välillä noin. uskoo sen hetken kun kieltää. mutta sit taas alkaa jos leikki menee jotenkin . "ei hänen mielensä mukaan". siksi tietyn kaverin luo en mene edes lapseni kanssa mielellään. koska hänen ja omani lapsella ei vaan tunnu tuo kemiat kohtaavan. hänellä 2.5v
mutta taas toisen kaverin lapsen kanssa leikkii ihan kiltisti. ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa.

tosin tämän edellä mainitun kaverini lapset itkee tosi herkästi. ihan ärsyttää sekin. ei tarvitse kummoinen juttu olla kun hirvee itku on päällä. omani taas ei ole moksiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole helppoa.:
Mun oma 3v. tekee välillä noin. uskoo sen hetken kun kieltää. mutta sit taas alkaa jos leikki menee jotenkin . "ei hänen mielensä mukaan". siksi tietyn kaverin luo en mene edes lapseni kanssa mielellään. koska hänen ja omani lapsella ei vaan tunnu tuo kemiat kohtaavan. hänellä 2.5v
mutta taas toisen kaverin lapsen kanssa leikkii ihan kiltisti. ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa.

tosin tämän edellä mainitun kaverini lapset itkee tosi herkästi. ihan ärsyttää sekin. ei tarvitse kummoinen juttu olla kun hirvee itku on päällä. omani taas ei ole moksiskaan.

En sanois et meidän lapsi kauhean herkkä olis itkemään. Lelut antaa viedä käsistä sanomatta mitään ( enemmän äitiä taitaa harmittaa se ), mut jos tönitään yms. ni itkee silloin, minkä todella ymmärränkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole helppoa.:

En sanois et meidän lapsi kauhean herkkä olis itkemään. Lelut antaa viedä käsistä sanomatta mitään ( enemmän äitiä taitaa harmittaa se ), mut jos tönitään yms. ni itkee silloin, minkä todella ymmärränkin.

meillä tas ollut niin mitä olen seurannut niin tämä jota lapseni töniin vie lelut lapseni kädestä. ja lapseni siksi tönii. mutta totta kai se on lapseni syy koska hän tönäisi. mutta kaverini ei sano omalleen mitään. vaan minun pitää kieltää häntäkin...

Yhteistyössä