Ärsyttää, mies ja kauppojen tarjoukset, mitä tekisit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrrsyttttääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän mitä tarkoitat, meillä sama juttu. Jos en osta herkkuja ei miehen edes tee niitä mieli eikä todellakaan käy niitä kaupasta ostamassa, mutta jos jotain ostan on se syötävä samantien (ei väliä onko kyseessä 0,5, 1 va 2 litraa jäätelöä yms.). Itseäni ärsyttää siksi, koska haluaisin syödä vähän tätään ja vähän huomenna ja ehkä vielä ylihuomennakin, mutta sitä ei ole jäljellä silloin. Jos sanon, että nämä 2 on minun ja nämä 2 sinun ei ongelmaa ole, syö omansa eikä kerjää minulta, mutta jos en sano syö kaikki 4.

ettei siun miehelläsi olisi syömihäiriö? jos minä ostan itselleni tyyliin "5 suklaapatukkaa kahdella eurolla"
ja ajattelen, että siinä on suklaata pitkäksi aikaa niin paskat. syön ne kaikki samana iltana!
tuosta syystä meille ei voi ostaa keksejäkään vierasvaraksi..

Onpas täällä ymmärtämätöntä porukkaa! :laugh:

Joo, ap, sen verran palstaa olen seurannut, että tiedän suurimman osan ajattelevan kuin miehesi! Nää ei ole ymmärtävinään tai sit oikeasti eivät ymmärrä, mikä tollasessa ärsyttää. Meillä on sama juttu herkkujen kanssa, oli ne sit tarjouksesta tai normaalihintaisia. Minä oon se, joka haluaa säästää parhaat palat viimeiseksi ja jemmaa viimesiä suklaapaloja. Mies syö kaiken kerralla. Jostain litran mehusta kerkeen yleensä juoda yhden lasillisen, tavallisesti sen viimeisen, enkä ole edes tiennyt, että se on jo avattu. ;)

Ja sit jos ostan lapsille jotain niin hänenkin pitää saada, esim vanukkaita. Mutta montako kertaa lapsille on ostettu oma limupullo yms..

Hän ei vain voi ymmärtää et jollain muullakin voi olla herkkuja jotka ei hänelle kuulu, voihan hälläkin olla

Cola oli tossa supertarjouksessa ja mies veti 8 pulloa 4 päivässä. Nää 8 pulloa ei olleet ihan ilmaisia kuitenkaan.

Sit ihmettelee jos mä ostan jotain laadukkaampaa syötävää, päivittelee et ompa kallista :o

Tänään osti tarjouksesta pakastekakun, ei haittaa mua ollenkaan kun osti vain yhden, viimeksi osti 5kpl kun sai eurolla (menossa vanhaksi) söi ne viikossa.

Mies ei kuitenkaan liho, taitaa olla kulutus niin suurta

No jos se ei liho, niin se tarttee sen energian.
Saako se edes ruoka-aikoina syödä riittävästi?
Se tarttis vähän kasvatusta, säännölliset ruokailut, ei välipaloja, ja kerran viikossa mättöpäivän:)

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;28149530:
Ei kuulosta yhtään normaalilta. Ja olen aika järkyttynyt, miten moni täälläkin hyväksyy moisen ahmimisen eikä näe siinä mitään kummallista. Ei ihme, että liikalihavuus on palstallakin niin yleistä, kun on ok vetää kahden viikon vanukkaat kerralla + kaikki muu ostettu. Ei limsaa kuulu vetää pulloja päivässä. Vaikka vastauksista päätellen yksi jos toinenkin sitä harrastaakin...
Samat ajatukset sun kanssasi. Ihmettelen, että moni pitää jatkuvaa ahmisista normaalina. Mun miehellä on samanlainen ongelma. Ei niinkään herkkujen kanssa vaan ruuan kanssa. Jos on mieleistä ruokaa, niin sitä uppoaa vaikka iso kattilallinen. Minkäänlaista rajaa ruuan määrän kanssa ei ole. Samoin herkutkin menevät huomaamatta. Olen ehdottanut, ettei syö esim keksejä, pullia, sipseja yms suoraan pussista, vaan varaa lautaselle sen määrän, mitä aikoo syödä. Silloin ainakin huomaa, että ne meni jo. Silloin 20 vuotta sitten en osannut kokea asiaa ongelmaksi muuten kuin silloin, kun mies söi kaikki leivät ja leikkeleet eikä minulle jäänyt mitään syötävää aamupalalle. Mutta kun paino alkoi lähennellä 200 kiloa, niin oli pakosti herättävä. Vuosien varrella on kyllä yritetty jo kaikenlaista ravitsemusterapeutista lähtien, mutta siitä ei ollut apua. Nyt onneksi karppaus (ei sokeria, viljaa, pastaa, perunaa) näyttäisi toimivan. Jo pienestä ruokamäärästä tulee kylläiseksi eikä tarvitse syödä loputtomasti.

Meillä mies joskus, kun olen tehnyt vaik lihapullia isosti, ideana pakastaa osissa yms Syö itsensä aina ihan ähkyyn. Siitä "kuormasta". Joo, vaikka niitä on paljon, niin ei nyt yksi mies tarvii puoltatoista pellillistä, kun "kerrankin on". Meillä ei ole rahapulaa eikä tarvi säännöstellä muutenkaan joten toi, että nelikymppinen mies syö itsensä oikeasti kipeäksi on ihan naurettavaa. Mut ärähdin asiasta joku reilu vuosi sitten ja nyt on isokin määrä saanut olla melko rauhassa. :D

Eikä niillä ole kotonakaan kuulemma koskaan ruoka loppunut kesken eikä nähty nälkää... Joku ihme geenivirhe varmaan. :kieh:

Mä muistan ikäni, kun äiti leipoi johonkin siskon juhliin sellaisia hevosenkengän mallisia pikkuleipiä ja uunissa ne sitten paistui kuitenkin umpeen. Äiti tietenkin tuumasi, että pitää leipoa uudet, koska ei halua laittaa tarjolle niitä pilalle menneitä. Iltapäiväkahvilla äiti alkoi etsimään niitä ensimmäisiä, että olisi kahvin kanssa ottanut, niin isä maha kipeänä kertoi että söi ne kaikki 40kappaletta, ettei niitä vaan heitettäisi hukkaan.

Yhteistyössä